Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 lut 2017, 21:26

brabus124 pisze:_Dave, Hehe :-D właśnie wziąłem przykład z Ciebie ;-) Uczę się od mądrych ludzi oklasky
Dobrze jest brać przykład ze sprawdzonych modyfikacji przeprowadzonych przez kolegów,
- większa chłodniczka z AFN,
- ORI separator oleju na odmie z AVG + będzie zewnętrzny OCT = ( nie chce żadnego oleju w dolocie )
- Metalowy króciec/podgrzewacz ;-)
dziekuje za komplement :)

po czasie to jakos jakos nie jestem zadowolony z separatora oleju a ta chlodniczka jakos tez dupy nie urywa :p
brabus124 pisze:Wiem że moda jest na GTB ale do tego auta to jest za drogie i za mocne.
nie moge sie zgodzic ze jest za mocne, mialem rozmowe z jedym kolega z forum, i takie gtb, w zakresie ~1.0 bara ustawienie sztangi kontow i dawek to wyczyn zeby temat pokleic POPRAWNIE, do czego zmierzam, na 1barzeb bedzie juz fajnie :D ale droga do tego daleka

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 mar 2017, 09:22

po czasie to jakos jakos nie jestem zadowolony z separatora oleju a ta chlodniczka jakos tez dupy nie urywa :p
Ja mam inne zdanie o tym separatorze.
Coś tam wyłapuje ten olej i zatrzymuje go.
Mój silnik nie jest pierwszej młodości , więc remont bedzie napewno potrzebny wcześniej czy później.
Wymiennik ciepła objętościowo jest większy , więc może tego nie widać za bardzo , ale też spełnia swoje zadanie.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 01 mar 2017, 19:07

Jestem realistą i nie oczekuje wielkich zmian ale sam fakt że seryjnie w nowszych silnikach montowali większą chlodniczke (AFN) i separator oleju ( AVG) świadczy że jest w tym jakiś sens. Ori separator na pewno nie dziala rewelacyjnie ale powinien zmniejszać dostawanie sie oleju do dolotu. Resztę zalatwi OCT.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 mar 2017, 16:18

miałem osttnio przed nosem VW Craftera z 2007roku, r5, chlodniczka oleju taka jak u nas a odma bez separatora + pajeczyna :D
ja lekki spadek temp oliwy zauwazylem po wpakowniu coolera a predzej po wymianie chlodnicy na nowa (moja byla zabetonowana) ;(

ori separator ktory napisałes, masz na mysli ori zawor odmy?! - jesli tak to działa tak jak tu na moich zdjeciach: https://audi80.pl/topics9/b4-19-1z-w ... ht=#968311

w zeszlym roku wymienialem skrzynie, przy tej naprawie demontowalem miske i robilem inne cuda na kiju - m.in. czyscilem smoka, zastanawialem sie z kad w nim znalazly sie kawalki jakiegos "plastiku" - w linku wyzej sa foty - wnioski zostawiam wam :)

-D.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 mar 2017, 17:55

_Dave,
A więc jeśli chodzi o chlodniczke oleju a raczej wymiennik ciepla plyn/olej - zalezy mi na tym żeby to właśnie olej szybciej sie nagrzewal a przy temperaturze roboczej stabilnie trzymal temp.
Z przegrzewaniem oleju nie mam problemu bo jak sam zauważyłeś IC skutecznie to niweluje.
Zależy mi na jak najszybszym nagrzaniu oleju - bo wiadomo ze woda duzo szybciej sie nagrzewa.
Jesli chodzi o ori separator to chodziło mi o ta banke co zakladam a nie o trojnik ktory nic nie wnosi. ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 08 kwie 2017, 22:02

Filip jak tam auto :)
Nic się tu nie dzieje zly_

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 kwie 2017, 14:45

Silnik jest praktycznie złożony, jeszcze ogarnę nowe szklanki i zakladam wałek. Ogólnie jak będzie wolniejszy termin na warsztacie to wrzucam silnik na pokład.
Miedzyczasie szykuje się remont hamulców. ;-)
Wpadną nowe tarcze na tyl przetoczone na 270mm + nowe klocki ATE. Zapasowe jarzma mam już wypiaskowane i pomalowane, prowadniczki zregenerowane. Jeszcze wyjąć sam zacisk i wymienić co należy oraz wypiaskowac i pomalować.
Na przód wpadną nowe tarcze ATE + nowe klocki TRW i zaciski z jarzmami będą odnowione ;-)
Przewody elastyczne będą zmienione na nowe + nowa pompa hamulcowa vw t4 25,4mm.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 10 kwie 2017, 22:41

No to gitara Panie :D ja u siebie też muszę coś zrobić z hamulcami ale chyba skończę na wymianie na wentylowane wersja 2,6l i wymiana płynu bo z 7 lat ma. Polecasz jakiś?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 12 kwie 2017, 00:46

Obrazek

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 cze 2017, 22:52

brabus124 pisze:Przewody elastyczne będą zmienione na nowe + nowa pompa hamulcowa vw t4 25,4mm.
Witaj brabus124,
W miarę możliwości podaj proszę numery tej pompki z T4. Czy serwo zmieniasz na większe?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 cze 2017, 07:01

misiekdzwon pisze:W miarę możliwości podaj proszę numery tej pompki z T4.
Po numerze Samko P 30005



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 19 cze 2017, 08:41

Sorry. Trochę mnie tu nie było. Niestety na chwilę obecna nie zmieniłem pompki, zamówiłem nową ale kolega mi przywiózł złą i jakoś odpuścilem temat ( też ze względów finansowych, bo ostatnie wymiany i inwestycja w auto przekroczyła 3,5patyka)
Wypiaskowalem i pomalowalem zaciski. Tloczki i prowadbice zostały wypolerowane .dalem nowe gumki. Nowe klocki i nowe tarcze. Na koniec nowy płyn hamulcowy - teraz hamulce działają naprawdę spoko ;-)

[ Dodano: 2017-06-19, 08:29 ]
Jeśli chodzi o silnik.. to chodzi ;-) przejezdzilem już ok 800km i "docieram" na początku bylo spokojnie, ale ciężko jest zamulac wiec czasem jest docieranie dynamiczne bezradny_
Podoba mi się praca silnika, fajnie wstaje turbosprezarka gt1849v - z dołu daje mi dobrą elastyke co przekłada się na większą przyjemność z jazdy rotfl nie trzeba kręcić silnika wysoko zeby fajnie jechał ;-) założyłem kompa z jakimś programem, na razie tylko żeby mi sterowal turbo vnt - przeladowuje mi wiec bedzie remap. Ale co mnie cieszy to brak dymu:-D za autem jest czysto nawet przy dynamicznym przyspieszaniu.

[ Dodano: 2017-06-19, 08:36 ]
Obrazek

[ Dodano: 2017-06-19, 08:41 ]
Na wahacze wrzuciłem poliuretan czerwony ( gumowo metalowe meyle nie wytrzymały 10 miesięcy
- nigdy więcej)
Jesli chodzi o jazdę to jest delikatnie sztywniej - mało zauważalnie, ale lepiej wchodzi sie w zakręty, pomimo że z przodu mam jeszcze smietnikowe opony 195/55/16

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 cze 2017, 10:34

brabus124 pisze:Na wahacze wrzuciłem poliuretan czerwony
Jesli chodzi o jazdę to jest delikatnie sztywniej - mało zauważalnie, ale lepiej wchodzi sie w zakręty
Też zauważyłem , że jest stabilniej , mimo że koza z przodu jest u mnie.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 19 cze 2017, 12:53

Tym razem nie owijalem niczego pod maską bandażem termicznym i czuje że jest zdecydowanie bardziej goraco w komorze silnika. Jednak bandaż robi robotę więc w wolnym czasie trzeba będzie to ogarnąć. Co niestety będzie trudniejsze niż przy zakladaniu turbo. IC seryjnie byl pomalowany więc go wypiaskowalem - dla lepszej skuteczności chłodzenia :-D szorstkie gole alu dobrze oddaje ciepło ;-) Jeszcze ogarnę dolot zeby do filtra bylo zasysane zimne powietrze a noe jak teraz - z komory silnikowej.

Mateusz_175
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: RJA Podkarpackie

Post autor: Mateusz_175 » 20 cze 2017, 22:19

Zakamuflowal bym ten IC. Wedlug mnie tylko to drazni innych drajwerow do wyscigow i nie wyglada dobrze.
Po za tym fajnie dzialasz swietne podejscie do wozu ;-) oklasky

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl