[b4] brak podswietlenia licznika, nawiewó , popielniczki itd
Podświetlenie
Witam. Z miesiąc temu gdy włączyłem gorący nawiew przestało działać mi podświetlenie tam gdzie jest obrotomierz temperatura itd. Sprawdzałem bezpieczniki wymieniłem zaroweczki i nic mu nie pomogło:( i czy wiecie tam gdzie jest regulacją temperatury (pokrętła) czy powinny świecić?
Witam
Panowie mam problem jak w temacie, w starym liczniku nie działał prędkościomierz więc zamówiłem używany z miesięczną gwarancją. Zakładam nowy licznik wszystko działa prócz prędkościomierza i podświetlenia zegarów i pokręteł od nawiewu sprawdzam bezpieczniki wszystkie dobre, założyłem stary licznik i nadal brak podświetlenia licznika i pokręteł od nawiewu oraz tablicy i teraz podświetlenie nie działa ani na starym ani na nowym liczniku. Żarówki wszystkie dobre bezpieczniki dobre więc nie wiem co robić. Mieszkam gdzie mieszkam i pan elektryk stwiedził że to są żarówki spalone gdy zaczałem mu mówić to rozłożył ręce. Gdzie szukać przyczny czy w liczniku czy w instalacji a chciałbym żeby działało wszystko i podświetlenie i predkościomierz, impulsator w skrzyni wymieniony na nowy Dodam że jak włącze zapłon to kontrolka od ładowania przygasa w rytm migającej kontrolki od temperatury. Liczę na waszą pomoc
Panowie mam problem jak w temacie, w starym liczniku nie działał prędkościomierz więc zamówiłem używany z miesięczną gwarancją. Zakładam nowy licznik wszystko działa prócz prędkościomierza i podświetlenia zegarów i pokręteł od nawiewu sprawdzam bezpieczniki wszystkie dobre, założyłem stary licznik i nadal brak podświetlenia licznika i pokręteł od nawiewu oraz tablicy i teraz podświetlenie nie działa ani na starym ani na nowym liczniku. Żarówki wszystkie dobre bezpieczniki dobre więc nie wiem co robić. Mieszkam gdzie mieszkam i pan elektryk stwiedził że to są żarówki spalone gdy zaczałem mu mówić to rozłożył ręce. Gdzie szukać przyczny czy w liczniku czy w instalacji a chciałbym żeby działało wszystko i podświetlenie i predkościomierz, impulsator w skrzyni wymieniony na nowy Dodam że jak włącze zapłon to kontrolka od ładowania przygasa w rytm migającej kontrolki od temperatury. Liczę na waszą pomoc
ja dzisiaj walczyłem bo od. jakiegoś czasu znikło podświetlenia zegarów nawiewu schowka i najgorsze tablicy rejestracji. wiazka tylnia sprawdzona. podłączyłem zasilacz 12v po piny od wiązki. swieca czyli coś wcześniej nie halo. przed wtyczka podłączam nie świeci. za wtyczka świeci czyli brak zasilania pod te piny. lampki i żarówki nowe i swieca. kabel po kabelki sprawdzałem wszystko dziala oprócz tablicy itd. czytałem w międzyczasie w necie co to może być i zajrzałem do schowka a tam zonk. to coś się wypielo i zawierała obudowa tego podświetlenia schowka z masą i wszystko jasne. bezpieczniki wszystkie nowe z aso wsadzilem. działa podświetlenia tablicy rejestracji. teraz licznik i nawiewy. nie radzę mostkowac tego czegoś bo instalacja może się zjarac. ogolnie to tam nie ma się co zepsuć w tym potencjometrze. więc preparat do styków. caly licznik przepsikany. skręcone mocno do kupy. wtyczki też popsikane i wszędzie w sumie gdzie się dało to psikane razem z miejscami bezpiecznikow. żarówki o dziwo OSRAM w liczniku chyba fabryczne bo wsio takie same i wszystko ori. działa jak wcześniej wszystko. także w sumie nie wiem co pomogło. lampki tablicy napewno byli od tego że zawierało w schowku i paliło bezpiecznik nr 14 a zegary i nawiew to coś ze stylami. w końcu auto ma prawie 24 lata. jest nie walone. wsio wszystko ori łącznie z szybami. jedynie co to alarm jakiś podłączony był DRAGON gdzie nigdzie do tego pilota nie mogę dokupić. ale dołączyłem go. nie potrzebne mi to aby centralny działał z pilota ale to temat na kiedy indziej..
Witam. Jak w temacie, ogólnie od około 2 lat podświetlenie się "zusterkowało" i działało tylko przy włączonym radiu, awaria pojawiła się kiedy ostatnio zmieniłem radio. Bezpieczniki sprawdzone i dalej lipa. Macie jakieś pomysły jak to przywrócić?? Wyczytałem że za podświetlenie odpowiada 5 pin na żółtej (?) kostce przy zegarach, więc pomyślałem by dać tam napięcie z kostki od pająka od pozycyjnych tylko który to będzie pin??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może kabel podświetlania idący do radia masz podłączony w jakieś dziwne miejsce do samego radia.
Ale może najpierw zajrzyj do radia bo teraz po prosto pali ci potencjometr w liczniku a jak dasz lepszy źródło zasilania prosto z pająka to jeszcze ci radio zepsuje.
58 - szary kabel.flakns pisze:od pająka od pozycyjnych tylko który to będzie pin??
Ale może najpierw zajrzyj do radia bo teraz po prosto pali ci potencjometr w liczniku a jak dasz lepszy źródło zasilania prosto z pająka to jeszcze ci radio zepsuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
podswietlenie
Panowie czytam to co piszecie i czasem zadziwia mnie to co wymyslają inni. Ja też miałem podobny problem jakiś rok może dwa temu. Znikło podswietlenie obrotomierza, nawiewu i chyba też zapalniczka i schowek. U mnie problem był w tym że też kombinowałem na różne sposoby aż wkoncu kupiłem wszystkie żarówki i je wymieniłem. Podswietlenie nawiewu u mnie nie diałało gdy spalona była jedna żarówka. jak wymieniłem wszystkie problem znikł. A co do zegarów to te oprawki na żarówki mają pod spodem blaszki. Trzeba je przetrzec papierem ściernym i lekko podgiąć. Momętami lubi to nie łączyć. A to że radio zmieniłeś i podświetlenie znikło to masz chyba coś z instalacją kombinowane. Nie zawsze jest radio w aucie, a to nie oznacza że nie masz miec wtedy tez podświetlenia. Jedynie to sukać zasilania od pająka i wyczaić który jest od postojowych i z tamtąd pociągnąć do zegarów.
Dzięki panowie. Kombinowane na pewno, w końcu przez 25 lat wszystko możliwe, ogólnie jak pisałem 2 lata temu u mnie nagle podświetlenie się zrąbało i działało tylko z radiem - słyszałem że to mogła być wina kostki od stacyjki ale nie wymieniałem, teraz z radiem wymieniłem także złączke iso na inną i to może też przez to tak jest. Ogólnie wstyd się przyznać ale przez miesiąc nie miałem kiedy za to się zabrać, dam na pin 5 napięcie od szarego 58 a ten co był zaizoluje i zostawie to z radiem nic się nie stanie (chyba ), jak zrobie to dam znać czy jest jasność czy ciemność.
PS. wiecie może jak przeczyścić nagrzewnice w matizie, mechanik doradził żeby pod kran podłączyć ale dojście do niej bezpośrednio chusteczkowe a kobitka mi marznie i to jest moj priorytet. Odkamieniaczem płukałem ale zero efektu.
PS. wiecie może jak przeczyścić nagrzewnice w matizie, mechanik doradził żeby pod kran podłączyć ale dojście do niej bezpośrednio chusteczkowe a kobitka mi marznie i to jest moj priorytet. Odkamieniaczem płukałem ale zero efektu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska