Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] zalewa silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B4 2.0 ABT] zalewa silnik

Post autor: Chasiel » 28 cze 2017, 22:50

Witam. Problem polega na szarpaniu i dlawieniu się, według mnie zalewa silnik, czuć benzynę w kabinie, występuje to gdy temp. pracy silnika wynosi od 50-60*C powyżej jest ok. Na LPG Lovato 2gen. jest wszystko dobrze. Czujnik temp nowy Vw/Audi, sonda, czujnik położenia przepustnicy sprawdzone i jest ok. Zamontowane przekaźniki na emulacja sondy i reset ECU nie pomaga. Ciśnienie pompy paliwa wynosi 1.4 bar, podstawa wtrysku również nowa, komputer podłączany zero błędów. Co robić, gdzie szukać? Pomocy. Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 29 cze 2017, 07:29 przez Chasiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 cze 2017, 23:43

etam, ch... zalewa. Sondę wsadziłeś w wydech, że mówisz, że go zalewa ?

potencjometr przepustnicy prawdopodobnie się kłania, ew. cały zespół. Zakładam że masz 4 pinowego krokowca ?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 29 cze 2017, 05:59

Krokowy na 4 piny, mierzylem rezystancja czujnika położenia prze ustnicy na wszystkich pinach na zamkniętej wskazuje 500ohm na otwartej 2100ohm. Nie mam danych w jakim zakresie powinien pracować czujnik. Sondy w wydech nie wkladałem, gdyż na biegu jałowym jest dobrze, w czasie wystąpienia dlawienia czuć swąd paliwa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 cze 2017, 07:34

Chasiel, nie pisz że ci zalewa skoro tego nie sprawdziłeś a swąd paliwa może być zupełnie z czego innego a nuż jakaś mała nieszczelność albo coś. A wystarczyło wykręcić chodź jedną świecę i sprawdzić jakiego jest koloru to mogło by coś podpowiedzieć - czy silnik ma bogato czy biednie.

Ja bym się tu skłaniał jeszcze by sprawdzić czujnik temp. niebieski skoro objawy występują w określonym przedziale temp.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 cze 2017, 09:24

Też może być...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 cze 2017, 16:29

Nie czytacie panowie miedzy wierszami
Chasiel pisze:Problem polega na szarpaniu i dlawieniu się, według mnie zalewa silnik, czuć benzynę w kabinie
Chasiel pisze:Zamontowane przekaźniki na emulacja sondy i reset ECU nie pomaga.
Ten silnik nie ma prawa działac idealnie na PB bo jest ciągle w trybie uczenia sie parametrów.
Chasiel pisze:komputer podłączany zero błędów
A to jest nierealne by nie mieć.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 29 cze 2017, 16:41

Co proponujecie żebym zrobił, aby ten problem rozwiązać?
Komp był podłączany jakieś 2 tygodnie temu przed montażem przekaźnika na reset ECU oraz we wtorek cały czas zero błędów. Na zgaszonym silniku jest błąd na czujnik halla, na gazie sonda zwarcie do masy. Wyczytałem że standard. Na Pb brak kodów usterek.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 cze 2017, 10:37

Chasiel pisze:Co proponujecie żebym zrobił, aby ten problem rozwiązać?
Jeździł na benzynie.
Albo zdezaktywuj reset ecu i przejedź ze 100km na benzynie i zobacz czy się poprawi. Ale nawet jak się poprawi to dużo z zrobisz jeśli będziesz chciał jeździć dalej na lpg.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 cze 2017, 11:16

założyć i dobrze skonfigurować LPG , bo to tutaj broi bo ktoś z.ebał.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 30 cze 2017, 13:52

Jeździłem już na benzynie ponad 180km przed zamontowaniem przekaźnika resetujacego i po montażu jakieś 130km i zero poprawy. Czytajac posty dochodzę do wniosku że auto do gazownika musze oddać.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2017, 12:39 przez Chasiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 cze 2017, 23:06

Pokaz dane z grupy 000 przy nagrzanym silniku. ABT z którego roku?

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 01 lip 2017, 15:44

Te dane 000 czego dotyczą, nie wiem o co chodzi? Z roku 01.1992. Posiada ktoś nr.katalogowy przewodów WN z pierwszego montażu lub jakiej firmy kupić dobry zamiennik. Wydaje mi się że te problemy zaczęły się przy wymianie rozrzadu, filtrów, świec, PWN, palca, kopułki w lutym, po wymianie auto stało 3 tygodnie. Nie pamiętam jakiej firmy zakładałem PWN, a nie ma żadnego opisu i może tu być pies pogrzebany. zly_ koszt niewielki napewno nie zaszkodzi

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2017, 19:44

Chasiel pisze:Te dane 000 czego dotyczą, nie wiem o co chodzi?
bo kolega pewnie myślał że sam kompa zapinałeś i chodź ciut wiesz o co kaman, a tobie ktoś tylko błędy odczytał i tyle, tak?
Chasiel pisze:Nie pamiętam jakiej firmy zakładałem PWN, a nie ma żadnego opisu i może tu być pies pogrzebany. zly_ koszt niewielki napewno nie zaszkodzi
hmm, koszt nie wielki? to ile dałeś za te przewody bo jak faktycznie jakąś taniochę kupiłeś to może one jakiś bałagan robią.

Wymiana dobrego układu WN troszkę kosztuje, może nie jakaś tam straszna suma no ale ciut trzeba dać by mieć spokój na jakiś czas, szczególnie mówię tu o przewodach i świecach.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 01 lip 2017, 21:50

Kody usterek sprawdzałem sam osobiście, części zamawiam w cenach hurtowych także koszt dobrych przewodów to groszowe sprawy. (za PWN które mam zamontowane według faktury kosztowały 63zl niestety brak nazwy producenta) Świece były najpierw NGK, a na początku czerwca chciałem sprawdzić w jakim stanie są świeczki, niestety jedna mi upadła. Nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet na Champion (koszt 48zl) Co do tych PWN to jakie panowie preferujecie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2017, 07:27

Chasiel, https://audi80.pl/topics8/all-niezbe ... 1784eddcb0
Hmm, mówisz że 63 zł. Czy dobre PWN można kupić w hurcie w tej cenie to nie wiem ale ja tyle dałem za jeden przewód ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl