[CQ AAH] Kilka powracających błędów
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
[CQ AAH] Kilka powracających błędów
Witam,
Moje coupe zaczęło sypać błędami jak z rękawa.
ABS zwariował, ale myślę, że z tym sobie poradzę.
Ale mam kilka powracających błędów dotyczących sond lambda i układu paliwowego.
Wywaliło:
17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1106 - 35-00 - -
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-00 - -
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-00 - -
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny??
Ostatnio zmieniałem (a raczej gaziarz zmieniał) LPG na STAG Q-MAX. Może to spowodowało błedy??
Dodam jeszcze, że błędy powracają
Moje coupe zaczęło sypać błędami jak z rękawa.
ABS zwariował, ale myślę, że z tym sobie poradzę.
Ale mam kilka powracających błędów dotyczących sond lambda i układu paliwowego.
Wywaliło:
17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1106 - 35-00 - -
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-00 - -
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-00 - -
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny??
Ostatnio zmieniałem (a raczej gaziarz zmieniał) LPG na STAG Q-MAX. Może to spowodowało błedy??
Dodam jeszcze, że błędy powracają
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
A LPG stroił czy tylko aktokalibrację zrobił? - jazda na PB podpowie czy to gaz (ale najpierw możesz rozłączyć klemy na chwilę, żeby sterownik korekty zapomniał).
Jak będzie dalej siał błędami to do sprawdzenia szczelność dolotu za przepływomierzem (gazownik ruszał kolektor- może starą uszczelkę założył?) i sam przepływomierz, ciśnienie paliwa czy nie za niskie (mniej prawdopodobne) i czy wtryskiwacze są OK (jeszcze mniej prawdopodobne, bo na obu stronach musiały by lać).
W VAG podejrzyj bloki 005 i 006. Pierwsza wartość to korekta lambdy na wolnych obrotach i jak tutaj wartość jest wyższa niż w pozostałych to podejrzenie na lewe powietrze. A jeśli wszystkie cztery są wysokie to bardziej przepływomierz (lewe powietrze też). No a później sondy (ale żeby obie na raz to też ciężko).
Ja obstawiam, że gaz i na PB będzie OK.
Jak będzie dalej siał błędami to do sprawdzenia szczelność dolotu za przepływomierzem (gazownik ruszał kolektor- może starą uszczelkę założył?) i sam przepływomierz, ciśnienie paliwa czy nie za niskie (mniej prawdopodobne) i czy wtryskiwacze są OK (jeszcze mniej prawdopodobne, bo na obu stronach musiały by lać).
W VAG podejrzyj bloki 005 i 006. Pierwsza wartość to korekta lambdy na wolnych obrotach i jak tutaj wartość jest wyższa niż w pozostałych to podejrzenie na lewe powietrze. A jeśli wszystkie cztery są wysokie to bardziej przepływomierz (lewe powietrze też). No a później sondy (ale żeby obie na raz to też ciężko).
Ja obstawiam, że gaz i na PB będzie OK.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Re: [CQ AAH] Kilka powracających błędów
Błędne wskazanie przepływomierza dawało taki efekt u mnie ale w innym silniku. Warto sprawdzić co pokazuje przepływka.krzysiek_kw15 pisze: 17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Panowie, już jestem po testach.
Na samym PB przejechałem ok 15km w pełnym zakresie obrotów (od pałowania, po spokojną jazdę) - źródłem błędów jest instalacja LPG.
Teraz przypomniało mi się, że gazownik wspominał o konieczności wymiany parownika (Zavoli zeta s po 6 latach wyzionął ducha) i rzeczywiście różnica w osiągach pomiędzy LPG a PB jest ogromna.
Nie zwracałem na to uwagi bo na co dzień jeżdżę służbówką a Coupe ujeżdża narzeczona.
Teraz już wiem co robić - reduktor do wymiany.
Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie.
BTW. Jaki reduktor polecacie??
[ Dodano: 2017-07-03, 23:04 ]
Aha.
Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html
szukać nieszczelności??
Na samym PB przejechałem ok 15km w pełnym zakresie obrotów (od pałowania, po spokojną jazdę) - źródłem błędów jest instalacja LPG.
Teraz przypomniało mi się, że gazownik wspominał o konieczności wymiany parownika (Zavoli zeta s po 6 latach wyzionął ducha) i rzeczywiście różnica w osiągach pomiędzy LPG a PB jest ogromna.
Nie zwracałem na to uwagi bo na co dzień jeżdżę służbówką a Coupe ujeżdża narzeczona.
Teraz już wiem co robić - reduktor do wymiany.
Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie.
BTW. Jaki reduktor polecacie??
[ Dodano: 2017-07-03, 23:04 ]
Aha.
Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html
szukać nieszczelności??
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Jak nie ma wżer i wcześniej nie sprawiał problemów to ja bym regenerował, ale to w sumie ocenisz dopiero jak rozkręcisz.krzysiek_kw15 pisze:Panowie, a może wystarczy czyszczenie i regeneracja za pomocą zestawu naprawczego??
Nie, moim zdaniem tu nie ma się do czego przyczepić (to są wartości po przejażdżce na PB?)krzysiek_kw15 pisze: Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html
szukać nieszczelności??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak będziesz sam robił to nie zapomnij wyczyścić albo wywal kilka sprężynek grzejących gaz: http://obrazki.elektroda.pl/5145803100_1417296740.jpg (są z obu stron pod pierścieniami).
Widziałem takich którzy wymienili membranę, uszczelki sprężynek nie wyczyścili a później zdziwieni dlatego ciśnienia pada.
Widziałem takich którzy wymienili membranę, uszczelki sprężynek nie wyczyścili a później zdziwieni dlatego ciśnienia pada.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW