Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[CQ AAH] Kilka powracających błędów

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[CQ AAH] Kilka powracających błędów

Post autor: krzysiek_kw15 » 02 lip 2017, 23:23

Witam,

Moje coupe zaczęło sypać błędami jak z rękawa.

ABS zwariował, ale myślę, że z tym sobie poradzę.

Ale mam kilka powracających błędów dotyczących sond lambda i układu paliwowego.
Wywaliło:
17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1106 - 35-00 - -
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-00 - -
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-00 - -

Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny??

Ostatnio zmieniałem (a raczej gaziarz zmieniał) LPG na STAG Q-MAX. Może to spowodowało błedy??

Dodam jeszcze, że błędy powracają :/

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 02 lip 2017, 23:33

a powracają jak jeździsz na samym paliwie PB?

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 lip 2017, 09:11

Tego nie sprawdzałem... Dziś to przetestuje

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 03 lip 2017, 09:45

A LPG stroił czy tylko aktokalibrację zrobił? - jazda na PB podpowie czy to gaz (ale najpierw możesz rozłączyć klemy na chwilę, żeby sterownik korekty zapomniał).
Jak będzie dalej siał błędami to do sprawdzenia szczelność dolotu za przepływomierzem (gazownik ruszał kolektor- może starą uszczelkę założył?) i sam przepływomierz, ciśnienie paliwa czy nie za niskie (mniej prawdopodobne) i czy wtryskiwacze są OK (jeszcze mniej prawdopodobne, bo na obu stronach musiały by lać).
W VAG podejrzyj bloki 005 i 006. Pierwsza wartość to korekta lambdy na wolnych obrotach i jak tutaj wartość jest wyższa niż w pozostałych to podejrzenie na lewe powietrze. A jeśli wszystkie cztery są wysokie to bardziej przepływomierz (lewe powietrze też). No a później sondy (ale żeby obie na raz to też ciężko).
Ja obstawiam, że gaz i na PB będzie OK.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lip 2017, 19:46

Winicie LPG a mu po prostu sonda padła albo jest przerwa w niej. Sonda pierwsza czyli chyba prawa sprawdź grzałkę sondy i napięcie na niej bo od niej wszystko sie zaczyna. .

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 lip 2017, 20:30

Alo obie sondy naraz???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lip 2017, 21:17

A nie może w błąd wprowadziłem bo patrzyłem na listy kodów i 514 tyczyła się grzałki ale tu może być inaczej a STAG Q-max plus ma podpięcie do dwóch sond może coś majster wykombinował albo tak dawkę zjechał.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [CQ AAH] Kilka powracających błędów

Post autor: HeavenQueen » 03 lip 2017, 21:24

krzysiek_kw15 pisze: 17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
Błędne wskazanie przepływomierza dawało taki efekt u mnie ale w innym silniku. Warto sprawdzić co pokazuje przepływka.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 03 lip 2017, 21:31

też prawdopodobne z przepływką, szczególnie jeśli gaz strzelił.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 lip 2017, 23:04

Panowie, już jestem po testach.
Na samym PB przejechałem ok 15km w pełnym zakresie obrotów (od pałowania, po spokojną jazdę) - źródłem błędów jest instalacja LPG.

Teraz przypomniało mi się, że gazownik wspominał o konieczności wymiany parownika (Zavoli zeta s po 6 latach wyzionął ducha) i rzeczywiście różnica w osiągach pomiędzy LPG a PB jest ogromna.
Nie zwracałem na to uwagi bo na co dzień jeżdżę służbówką a Coupe ujeżdża narzeczona.
Teraz już wiem co robić - reduktor do wymiany.

Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie. piwoa80

BTW. Jaki reduktor polecacie?? mysli_

[ Dodano: 2017-07-03, 23:04 ]
Aha.

Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html

szukać nieszczelności??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lip 2017, 23:07

Taki dosyć nowoczesny sterownik powinien sobie skorygować skoki ciśnienie. Zavoli Zeta z dużym przebiegiem tylko się zatyka i będzie przerzucać na benzynę przy gazie w podłodze. Chyba że ktoś ustawił bardzo niskie ciśnienie minimalne.
A jak masz nowe wtryskiwacze to mogły się jeszcze układać.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 03 lip 2017, 23:18

tak, ciśnienie ustawione jest bardzo nisko ze wzglęfu na stan reduktora.

Panowie, a może wystarczy czyszczenie i regeneracja za pomocą zestawu naprawczego??

Awatar użytkownika
Tsarkam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:34

Post autor: Tsarkam » 04 lip 2017, 08:33

krzysiek_kw15 pisze:Panowie, a może wystarczy czyszczenie i regeneracja za pomocą zestawu naprawczego??
Jak nie ma wżer i wcześniej nie sprawiał problemów to ja bym regenerował, ale to w sumie ocenisz dopiero jak rozkręcisz.
krzysiek_kw15 pisze: Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html

szukać nieszczelności??
Nie, moim zdaniem tu nie ma się do czego przyczepić (to są wartości po przejażdżce na PB?)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lip 2017, 18:54

Jak będziesz sam robił to nie zapomnij wyczyścić albo wywal kilka sprężynek grzejących gaz: http://obrazki.elektroda.pl/5145803100_1417296740.jpg (są z obu stron pod pierścieniami).
Widziałem takich którzy wymienili membranę, uszczelki sprężynek nie wyczyścili a później zdziwieni dlatego ciśnienia pada.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 04 lip 2017, 22:14

To co?? wyczyścić czy wywalić?? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl