Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] czujnik temperatury rury dolotu

ODPOWIEDZ
DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

[B4 1.9 1Z] czujnik temperatury rury dolotu

Post autor: DanielCh1 » 05 lip 2017, 17:01

Witam. Jeżeli temat jest gdzieś na forum proszę o przekierowanie. Mam taki mały problem z moja Audi. Samochód odebrałem wczoraj od mechanika który wymienił uszczelkę pod głowicą głowica przeszła kompletną regenerację, wymienione zostały też wszystkie zawory oraz podczas remontu wymienione zostały wszystkie uszczelki jakie po drodze można tylko wymienić. Problem jest taki że jak pojechałem dzisiaj na ustawienie zapłonu do innego mechanika ponieważ ten pierwszy nie mógł się podłączyć to poza źle ustawionym zapłonem sa również dwa błędy, mianowicie

" Czujnik temperatury rury dolotu - zwarcie do masy "
" Czujnik temperatury powiertrza - zwarcie do masy "

Silnik pali ładnie pracuje równo, nie pokoi mnie tylko że stracił troszeczkę na mocy, tzn. podczas ruszania wolniej zbiera się.

Czy te błędy mogą mieć jakiś wpływ na to ??
Jakie objawy i konsekwencje wynikają z uszkodzonych w/w czujników ??

Dodam również że przepływka jest bosha.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 18:07 przez DanielCh1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lip 2017, 17:33

" Czujnik temperatury rury dolotu - zwarcie do masy "
" Czujnik temperatury powiertrza - zwarcie do masy "
To jest błąd czujnika temperatury powietrza w dolocie ,
umieszczony jest w tym plastikowym kolanku.
Czasem pomaga wyjęcie go i przemycie w benzynie.
Podłącz go i skasuj potem błąd , obserwuj czy powróci.

DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DanielCh1 » 05 lip 2017, 18:02

Mógłbyś mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć który to czujnik??

I jaki wpływ to ma albo nie ma na pracę silnika i przyspieszenie ?? Bo odczuwam spadek mocy ale nie jestem pewien czy to ma jakiś związek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2017, 18:46

1sajmon15 pisze:I jaki wpływ to ma albo nie ma na pracę silnika i przyspieszenie ??
Akurat ten czujnik na osiagi wpływ ma praktycznie żaden ,bo sterownik nawet po jego odpięciu przyjmuje wartość ok.20 stopni .Nawet jak dziala prawidłowo ,to można odpiać od niego wtyczkę i różnicy nie zauważysz.A mocy na tym osprzęcie to raczej w orginale nie uświadczysz ,nawet jak wszystko jest sprawne ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lip 2017, 19:59

1sajmon15 pisze:Mógłbyś mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć który to czujnik??
Obrazek
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/o#sec_11

DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DanielCh1 » 05 lip 2017, 21:05

Więc na co ma wpływ ten czujnik gdy jest uszkodzony albo sprawny ? Bo z tego co mówisz to on nie jest w ogóle potrzebny w tym samochodzie. Wiem że akurat ten model ma to do siebie że jest mułowaty :) jeżdżę nim już trochę. Ale zwróciłem uwagę ze pomimo to że on jest mułowaty to trochę bardziej spadło mu jeszcze mocy i dlatego moje pytania tego typu czy jest jakaś zależność..

Miałbym jeszcze przy okazji takie pytanko czy byłaby możliwość bez większych modyfikacji zmienić przepływke na nowszą bo wiem że to głównie przez nią te silniki tak pracują :D

I jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem dzisiaj dziwną rzecz gdy wymieniałem te czujniki, czyli odpiętą jedną kostkę i nie wiem gdzie ona ma być podłączona ponieważ nie ma nigdzie żadnego wolnego gniazda. Od czego ona jest i gdzie by mogłaby być podłączona?? Może to fabrycznie dodatkowa jakaś kość w razie gdyby ktoś chciał coś dołożyć ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2017, 22:10

1sajmon15 pisze:Więc na co ma wpływ ten czujnik gdy jest uszkodzony albo sprawny ?
Już pisałem ...jego wpływ na osiągi jest praktycznie żaden i nie ma co zawracać sobie nim głowy, a jak już ktoś koniecznie chce ,to wypiać wtyczkę ,sprawdzić i ew.oczyscić styki i koniecznie zajrzeć pod gumową uszczęlkę wtyczki czy nie jest utleniony któryś z dwóch kabelków .Sam czujnik praktycznie się nie psuje
1sajmon15 pisze:Miałbym jeszcze przy okazji takie pytanko czy byłaby możliwość bez większych modyfikacji zmienić przepływke na nowszą bo wiem że to głównie przez nią te silniki tak pracują :D
Nie ma takiej potrzeby ,bo akurat typ przepływomierza z mułem i osiągami nie ma nic wspólnego i zapewniam cię że nawet z tym przepływomierzem to auto może się zbierać tak ze hoho ;-) .Zwykle wystarczy tuningowy program w ECU ,czasem trzeba jeszcze "znależć" brakujące 0,2 -0,3 bara doładowania,bo jego niedobór również ma duży wpływ na osiągi
1sajmon15 pisze:Zauważyłem dzisiaj dziwną rzecz gdy wymieniałem te czujniki, czyli odpiętą jedną kostkę i nie wiem gdzie ona ma być podłączona ponieważ nie ma nigdzie żadnego wolnego gniazda. Od czego ona jest i gdzie by mogłaby być podłączona??
To wtyczka od czujnika wody w filtrze paliwa ...również do niczego nie przydatny bajer ,bo praktycznie nikt nie ma filtra do którego można by to podłaczyć ,a nawet jak ma ,to wiedza o paru kroplach wody na dnie filtra ,nie jest do niczego przydatna .Ale oczywiscie jak ktoś się uprze i nie odstraszy go cena ,to wystarczy zamówić sobie taki filtr paliwa i podłączyć ową wtyczkę

DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DanielCh1 » 06 lip 2017, 07:43

Dzięki za przydatne odpowiedzi. Miałbym jeszcze taką prośbę czy mógłbyś podać mi jakąś stronę na której mógłbym dobrać sobie chip do mojej audi ? Myślę że jak z 15 KM mu dojdzie to dla silnika nic się nie stanie. W poniedziałek odebrałem silnik po wymianie uszczelki pod głowica nowe wszystkie zawory wszystkie uszczelki błowica po regeneracji. Nowy rozrząd oraz turbinka po regeneracji miesiąc temu.

Zapytam jeszcze innych forumowiczów czy ma ktoś może na sprzedanie lapę poduszki skrzyni biegów do owego samochodu ponieważ moja pękła i szukałem po sklepach i szrotach i nie ma nigdzie takiej.

[ Dodano: 2017-07-06, 07:43 ]
A jeżeli chodzi o osiągi i przymulenie to od 2.5 tys obrotów samochód idzie dobrze tylko do tych 2.5 to jak ciągnik się zbiera. Dlatego myślę o jakimś chipie. Czy można to też jakoś przestawić żeby trochę wcześniej miał przyspieszenie ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 lip 2017, 17:52

1sajmon15 pisze: czy mógłbyś podać mi jakąś stronę na której mógłbym dobrać sobie chip do mojej audi ?
Nie ma czegoś takiego ...jak chcesz zmodzony sterownik to pisz na PW
1sajmon15 pisze:turbinka po regeneracji miesiąc temu.
Z tego akurat bym się zbytnio nie cieszył ;-)
1sajmon15 pisze: jeżeli chodzi o osiągi i przymulenie to od 2.5 tys obrotów samochód idzie dobrze tylko do tych 2.5 to jak ciągnik się zbiera.
To nie jest normalne ,nawet w tym przymulonym "boschu", bo powinien ciągnąć już od ok.2 tys obr ...przyczyną najprawdopodobniej jest zbyt pużno pojawiające się cisnienie doładowania ,wiec trzeba sprawdzić manometrem jego wartość ...nawet bez pomiaru można profilaktycznie skrócić cięgło gruszki WG o 3-4 mm .A przed tym wszystkim nalezy zaślepić EGR w odpowiednim miejscu i sprawdzić ile pompuje turbina bez upuszczania ,czyli z odpiętym węzykiem z gruszki WG .Powinna pompować przynajmniej 1,5 bara i po ok.5 sekundach jazdy z takim cisnieniem sterownik powinien wpasć w tryb awaryjny z przeładowania ,czyli wyrażne szarpnięcie i auto już praktycznie nie reaguje na gaz.Jak po takim tescie z odpiętą gruszką auto nie wpada w tryb awaryjny to na 100% turbina nie ładuje tyle ile powinna ...zwykle z powodu nieszczelnosci dolotu albo nieszczelnego zaworu EGR którym ucieka doładowanie ,dlatego nalezy go zaslepić przy aluminiowym kolanku dolotu ,a nie tak jak czesto widze od strony spalin .Zaślepienie od strony spalin nic nie daje

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 lip 2017, 19:12

Albo robimy to estetycznie by mało rzucało sie w oczy :

Obrazek


Albo grubo i wywalamy całkowicie EGR

Obrazek

DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DanielCh1 » 06 lip 2017, 22:11

Z egr możliwe że mam jakiś problem bo raz go wyciągałem i strasznie ciężko chodzi ta dźwignia w środku. Wątpie żeby podciśnienie było tak dużę żeby mogło go otwierać. A czy jak go zaślepie to samochód nie zacznie kopcic ?? Po takim remoncie silnika nie chcial bym żeby znowu zaczął puszczać taką chmure bo teraz nie puszcza nic.

Dodatkowe pytanie czy jak egr jest uszkodzony czyli w ogóle by się nie otwierał żeby wypuścić spaliny to czy zaślepienie go od strony dolotu by coś dało ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2017, 12:02

1sajmon15 pisze:Z egr możliwe że mam jakiś problem bo raz go wyciągałem i strasznie ciężko chodzi ta dźwignia w środku. Wątpie żeby podciśnienie było tak dużę żeby mogło go otwierać. A czy jak go zaślepie to samochód nie zacznie kopcic ?? Po takim remoncie silnika nie chcial bym żeby znowu zaczął puszczać taką chmure bo teraz nie puszcza nic.

Dodatkowe pytanie czy jak egr jest uszkodzony czyli w ogóle by się nie otwierał żeby wypuścić spaliny to czy zaślepienie go od strony dolotu by coś dało ??
Kombinujesz z tym EGR jak koń pod górkę bezradny_ i po tym co piszesz widać że kompletnie nie wiesz jak działa EGR i jakie skutki może powodować jego nieszczelność .Jak chcesz się dowiedzieć jak i kiedy jest otwarty a kiedy zamknięty ,to poszukaj na forum ,bo na pewno jest opisane .A najlepiej posłuchaj rady kolegów , zaślep go w odpowiednim miejscu i nie zawracaj sobie głowy tym "co i jak " bo zaslepienie go w odpowiednim miejscu ,kończy definitywnie temat potencjalnych problemów z EGR ;-)

DanielCh1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2017, 12:38
Lokalizacja: Poznań

Post autor: DanielCh1 » 07 lip 2017, 21:01

Nie powiedziałem że wiem o co z nim chodzi i że się na tym znał. Gdybym się znał to bym nikogo nie pytał.

Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury rury dolotu. Skutki ? Praca silnika dużo przyjemniejsza. Lepiej wchodzi na obroty i płynniej pracuje. Mówiłeś że nie ma to żadnego wpływu na prace silnika a jednak duża różnica. Później po ponownym skasowaniu błędów od wadliwych czujników zaślepiłem egr no i audi dostało jeszcze więcej kopa. Można powiedzieć że przyspieszając ma się wrażenie że silnik zaraz rozsadzi, nie ze względu na jakąś prace dziwną ale muśle że tak właśnie ma być. Przyjemnie takiej pracy silnika się słucha. Warto było na cały remont wydać ponad 2500 zł żeby mieć takie efekty.

Dzięki za wszelkie rady i pozdrawiam. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga