Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Przekroczone normy spalin

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.3 NG] Przekroczone normy spalin

Post autor: Pfunk » 13 sie 2016, 21:59

Witam,

Problem mam bo moja czarna szczała nie przeszła badań technicznych z powodu przekroczenia norm emisji spalin. Stacja dała mi wydruk z zapisu na LPG i Benzynie:

LPG

CO - 2,92% Obj.
CO2 - 11,26% Obj.
HC - 115 ppm Obj.
O2 - 0,41% Obj.
Lambda - 0,923

PB

CO - 12,6% Obj
CO2 - 5,16% Obj.
HC - 1644 ppm Obj.
O2 - 2,03% Obj.
Lambda --------------

Na wydruku nie jest napisane które badanie to LPG, a które PB, przyjmuję tak po kolejności testów.
Moje pytanie czy z tych wyników da się zdiagnozować gdzie jest problem i co należy regulować. Trzeba dodać że przy teście na PB lekko trzymałem gaz żeby silnik nie zgasł, bo tak robi jak odpuszczę. Ostatnimi czasy pokleiłem gumę dolotu silikonem, ale czy jest szczelna nie wiem, na pewno talerzyk jest w miarę wyprostowany, na ile dało się młotkiem.

Od razu mówię że słaby jestem z mechaniki, ale czy jest coś co można samemu poregulować? Ewentualnie jak pojadę do mechanika to na co ma zwrócić uwage. Ewentualnie może ktoś poleci jakiegoś bystrego mechanika, który to wyreguluje w okolicach Wawy, bo silnik nie faluje, tylko żre paliwa dużo i mam wrażenie że przelewa.

Wszelka pomoc się przyda.

Dodam jeszcze, że jest katalizator, ale odkupiłem auto od dziada, który je zapuścił, więc nie wiem czy działa, czy filtry paliwa i gazu nie są zapchane (jeśli to może być przyczyną).
Freedom Fighter

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1030
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 sie 2016, 23:15

filtry nic nie mają raczej, inaczej kondycja i ustawienie silnika, oraz wydechu. Spalanie paliwa, oleju. No i pierwsze słyszę że za takie coś nie dali przeglądu. Chyba że naprawdę kopci okrutnie. W mojej okolicy jest tyle stacji żeby ( co jest złe ) nie dostać przeglądu trzeba mieć złoma, nie ta stacja to inna ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sie 2016, 23:44

Pojedź na jakąś stacje za miasto tam zwykle analizator kurzy się gdzieś w kącie.

Na początek regulacja wtrysku i gazu.
Gaz chyba by się załapał (jeśli masz auto zarejestrowane przed 1995 rokiem) wynik gazu można by też poprawić bo masz lekko bogato. Ale benzyna to już tragedia. Pewnie rozregulowana w huk skoro gaśnie i raczej szczelna jest bo jest za bogato (dużo CO mało CO2 i węglowodorów 17x razy tyle ile powinno być). Mogłeś przy nich wyjąć klucz imbusowy i wyregulować aby się zgadzało. Ale ciekawe czy do czegoś innego by się nie czepili, bo jeśli to stacja w dużym mieście to mogą podbijać sporo nowsze auta i nie muszą przymykać oczu aby mieć klientów.

[ Dodano: 2016-08-13, 23:44 ]
Jeśli masz aut zarejestrowane przed czerwcem 1995 to normy dla nich są bardzo łatwe do spełnienia, nawet czasem z wyciętym katem da się przejść.

Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pfunk » 14 sie 2016, 12:55

Silnik jest w niezłej kondycji, głowica planowana i uszczelki wymienione rok temu, trochę oleju cieknie co prawda, ale bez przesady. Niestety to jest składak z 1996 więc akurat się nie łapie na stare normy, choć produkcja zapewne 91-93. Oczywiście SKP w Warszawie, więc nie podbili, na innej koleś powiedział że skoro mam zdemontowaną podsufitkę to nie przejdzie :) więc faktycznie pojadę za miasto.

Co do samej regulacji to czy można dawkę gazu wyregulować jeśli benzyna jest tak rozjechana? Bo namierzyłem jakiegoś magika na Wilanowie to bym podjechał. Regulacja kluczem imbus benzyny, trzeba na analizatorze do jakich wartości? czy do obrotów? jak to się robi? w tej dziurce między gumą a kolektorem?
Freedom Fighter

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 sie 2016, 18:45

Pfunk pisze:Co do samej regulacji to czy można dawkę gazu wyregulować jeśli benzyna jest tak rozjechana? Bo namierzyłem jakiegoś magika na Wilanowie to bym podjechał. Regulacja kluczem imbus benzyny, trzeba na analizatorze do jakich wartości? czy do obrotów? jak to się robi? w tej dziurce między gumą a kolektorem?
Gaz jest podowany niezależnie od benzyny. Jedynie mogą być problemy jeśli ktoś próbował regulować dawką paliwa obroty. Najpierw reguluje się skład mieszanki a później obroty. To nie diesel, że powietrza dostaje w opór a moc i obroty reguluje się paliwem. Regulacja obrotów samą dawką paliwa skończy się między innymi złymi wynikami na analizie spalin.

Można regulować imbusem bez analizatora jeśli masz sprawną sondę lambda (wtedy trzeba jedynie mieć miernik).
A gaz i benzynę możesz regulować tak aby uzyskać najwyższe obroty, wtedy zazwyczaj mieszanka jest najwłaściwsza ale to nie będzie regulacja tak dokładna jak z analizatorem albo na podstawie wskazań sondy.

[ Dodano: 2016-08-14, 18:45 ]
Jeśli musisz spełniać normę po 95 to już raczej regulacją nie dociągniesz CO na LPG z 2,93% do 0,3-0,5 może świeży katalizator by pomógł.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Pfunk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2014, 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pfunk » 18 sie 2016, 09:40

Witam ponownie,

Faktycznie na prowincji u znajomego przeszło badanie, ale żeby nie było nawiedziłem też gazownika, który stwierdził, że reduktor nie ma regulacji niskich obrotów, śrubka się kręci i nic, więc czas wymienić. Takie jeszcze pytanie czy znacie kogoś z Wawy lub Białegostoku lub okolic kto umiałby wyregulować dawkę benzyny? Zakładam że trzeba na analizatorze spalin.
Freedom Fighter

OktawiX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lip 2017, 10:05

Post autor: OktawiX » 08 lip 2017, 10:24

Cześć, podepnę się pod temat :P

Mam ABT 2.0 92' i na szczęście nie miałem problemu z wbiciem przeglądu, ale... Na benzynie wyszła emisja tlenku węgla 0,8%, natomiast na gazie 4,2 albo 4,8 %.
Nie przejąłbym się tym, gdzyby serwisant nie powiedział, że po Krakowie policja jezdzi z miernikami emisji i wlepia wysokie mandaty za przekroczenie norm, i że pownienem wyregulować gaz. Zadzwoniłem więc do serwisu i mechanik powiedział, że w pore obudzili się u nas z tym kontrolowaniem, i że w takich starych autach, z taką starą instalacją to ciężko żeby coś ugrać poprzez regulacje.

I tutaj pytanie, czy da się coś z tym zrobić według Was?

PS. Katalizatora nie mam wbitego w papiery, pod autem też go raczej nie ma :P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lip 2017, 13:55

OktawiX, jeśli to I generacja i zajechany parownik to długo może nie utrzymać poprawnych parametrów. Jeśli w miarę świeży to powinno dać radę.

Nawet pseudo II generacja może nie dać rady. Najlepiej by było wsadzić coś jak bingo m albo stag xl lub 50. Do tego sprawna sonda lambda.

Zresztą wystarczy ustawić lekko ubogą mieszankę na wolnych obrotach nawet na słuch i CO spadnie. W samochodach rejestrowanych przed 30 czerwca 1995 roku to przejdzie, bo nie sprawdza się w ich przypadku współczynnika lambda przy wyższych obrotach.

Aby wyszło ładne CO możesz regulować napięcie membrany na parowniku, wkręć tak aby silnik zaczął przygasać i wykręcaj do momentu aż równo zacznie pracować.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

OktawiX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lip 2017, 10:05

Post autor: OktawiX » 10 lip 2017, 02:16

Dzięki za odpowiedź! okok

Zrobie jak napisaleś :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga