Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Cofanie sie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lip 2017, 21:54

Jak rozciąłeś to pewnie te opiłki były wynikiem cięcia chyba a jeśli nie to możliwe że źródłem twojego problemu nie jest sam filtr.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 12 lip 2017, 21:57

Raczej nie bo jeszcze zanim rozciąłem to podczas wylewania resztek oleju ze starego filtra poleciało troche opiłków. O czym mogą one świadczyć?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lip 2017, 22:31

Pożegnaj się z silnikiem:) może jeszcze sporo podziała ale oddaje ostatnie tchnienia.

Opiłki mosiężne pomarańczowe lub żółte- układ korbowodowy
Opiłki alu białe - góra silnika pompa olejowa

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 12 lip 2017, 22:39

Nie chce sie tak szybko żegnać z silnikiem, dopiero mam go od paru miesięcy :( . Może to przez to że nie raz zawory chodziły na sucho przez to cofanie sie oleju i tam coś sie przecierało. Silnik pracuje jak zegarek, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lip 2017, 22:49

Nie łudź się jak coś generuje opiłki to już tego nie zatrzymasz. Jedyna nadzieja że to białe opiłki i tylko pompa olejowa co by potwierdziły twoje objawy.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 12 lip 2017, 22:55

No właśnie opiłki raczej białe bo złapałem jednego większego i był właśnie takiego koloru. Reszta to taki pył. Czyli to oznacza że olej może cofać sie przez zajeżdżającą sie już pompe? A tak przy okazji to dużo roboty jest przy wymianie pompy oleju?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lip 2017, 23:08

No zawsze jeszcze chemią można opiłki potraktować miedź zielenieje alu śniedzieje.

Być może jeszcze wystarczy wymienić pompę olejową by go uratować ale to tylko gdybanie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lip 2017, 23:33


ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 19 lip 2017, 20:26

Zauważyłem że po wymianie filtra oleju wskazówka cisnienia oleju na rozgrzanym silniku na biegu jałowym zamiast pokazywać 1,5 bara jak wcześniej to pokazuje 1 bar. Czy to normalne?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2017, 21:22

Ten wskażnik nie jest idealny podepnij manometr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl