Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9] 1z klekot po remoncie

ODPOWIEDZ
adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

[1.9] 1z klekot po remoncie

Post autor: adrian9512052 » 12 lip 2017, 00:05

Witam ostatnio wymienialem uszczelke pod glowica( oddalem do planowana) po slozeniu okazalo sie ze intensywnie klekocze przed remontem chodzil cichutko. Przed rozlozeniem rozrzadu olazalo sie ze nic nie pasuje na znaki procz skrzyni. (Porobilem swoje znaki i po ukonczeniu remontu chcialem ustawic fabrycznie ale gdy jest na znakach nie mozna obkrecic walem tak jakby zawory blokowaly. Poddalem sie i zlozylem jak bylo, tyle ze intensywnie klekocze i jest slabszy pompa byla regulowana. I nie wiem co robic ktos mial takie cos? Dodam ze mam pekniety przewod od odmy ale to chyba na to nie wplywa.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 00:17 przez adrian9512052, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 lip 2017, 22:06

Kolego ewidentnie przestawiony rozrząd masz. Ustaw tak jak fabryka kazała i powinno chodzić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2017, 22:22

adrian9512052 pisze:Przed rozlozeniem rozrzadu olazalo sie ze nic nie pasuje na znaki procz skrzyni. (Porobilem swoje znaki i po ukonczeniu remontu chcialem ustawic fabrycznie ale gdy jest na znakach nie mozna obkrecic walem tak jakby zawory blokowaly.
Swoje znaki możesz sobie porobić ...tyle że priorytetem są ustawienia na "znaki fabryczne " ,czyli 0 na kole zamachowym widoczne w dolnej krawędzi okienka skrzyni ,wtedy blokujesz wałek rozrzadu płaskownikiem 4,5 mm i wkładasz blokadę 15,5 mm w otwór w kole pompy wtryskowej ,blokada przechodzi przez otwór w kole i wchodzi w taki sam otwór we wsporniku ...i przy takich ustawieniach zakladamy pasek rozrzadu ...przed próbą odpalenia koniecznie sprawdzamy czy znaki się zgrywają,najlepiej przeciągając auto na 5 tym biegu ....jak wszystko się pokrywa ,nic nie blokuje ,to można krecić rozrusznikiem i odpalać

[ Dodano: 2017-07-12, 22:22 ]
adrian9512052 pisze:Dodam ze mam pekniety przewod od odmy ale to chyba na to nie wplywa.
Na klekot na pewno nie ,ale na osiągi już tak ,bo ssie część powietrze poza przeplywomierzem
Ostatnio zmieniony 12 lip 2017, 22:57 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

Post autor: adrian9512052 » 12 lip 2017, 22:55

Na znakach ustawialem. Jest idealnie ale gdy chcem przekrecic rozrzadem to kawalek mozna obkrecic i dalejnie nie idzie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2017, 22:58

adrian9512052 pisze:Na znakach ustawialem. Jest idealnie ale gdy chcem przekrecic rozrzadem to kawalek mozna obkrecic i dalejnie nie idzie.
Nie ma takiej opcji ....coś musisz robić i ustawiać nie tak jak pisałem

adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

Post autor: adrian9512052 » 12 lip 2017, 23:02

Właśnie teź mnie to dziwi. Ustawiałem kilka razy. I ciagle to samo. Aa dodam że przed planowaniem głowicy była załoźona najgrubsza uszczelka czy jest mozliwosc ze glowica za dóżo zostala splanowana? Aha gdy ustawialem wałek na głowicy zgrywa sie idealnie ale gdy go obkrece o 180 stopni to tak jest jak by był za nisko te 4.5 mm

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2017, 09:33

adrian9512052 pisze:Właśnie teź mnie to dziwi. Ustawiałem kilka razy.
Cudów w mechanice nie ma ,coś musi być nie tak jak trzeba .Skoro twierdzisz że dobrze spinasz pasek ,zrób fotkę ,niech zerknę ,gdzie jest znak "0" na kole zamachowym w momencie kiedy wszystko masz spięte jak należy ,czyli wałek rozrzadu jest ustawiony jak powinien i koło pompy wtryskowej jest zablokowane blokadą .Znak " 0 "na kole zamachowym powinien być wtedy widoczny zaraz przy dolnej krawędzi okienka skrzyni .Jak tak masz i nadal masz "klekot " to podepnij vaga i sprawdż poczatek wtrysku w bloku 000 w drugim okienku od lewej .
adrian9512052 pisze:Aa dodam że przed planowaniem głowicy była załoźona najgrubsza uszczelka czy jest mozliwosc ze glowica za dóżo zostala splanowana?
Uszczelka nie ma tu nic do rzeczy ,bo dobiera się jej grubosć do wystawania tłoków z bloku i zakłada się taką jak była ,bez względu na to czy glowica była planowana czy nie .Głowica jest płaska wiec jej planowanie nie ma tu nic do rzeczy.Niektórzy powymyślali jakies chore bzdurne teorie o grubszej uszczelce po planowaniu głowicy ...uszczelka ma być taka jak była i kropka.Ori jest cała metalowa ,u mnie jeszczce taka siedzi ze znaczkami audi vw

adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

Post autor: adrian9512052 » 13 lip 2017, 11:08

tak jest teraz. walka nie zmieniałem przedtem taki już był i normalnie sie sprawował. jeśli mam na znakach to blokuje rozrząd. tylko dlaczego

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lip 2017, 11:29

Na skrzyni biegów sprawdzasz w tym miejscu

w wałek rozrzadu wchodzi płaskownik 4,5 mm i wkładasz go w te wcięcie.

Obrazek

adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

Post autor: adrian9512052 » 13 lip 2017, 11:34

Czyli na skrzyni w tym dóżym Otworze tak? Gdzie narysowales kreske?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lip 2017, 12:05

Tak
i znak 0 musi się na samym dole tego otworu przecinać w pół.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2017, 12:25

Krzysiek 84 pisze:Na skrzyni biegów sprawdzasz w tym miejscu
adrian9512052 pisze:Czyli na skrzyni w tym dóżym Otworze tak? Gdzie narysowales kreske?
Dziwne że pytasz bo mówiłeś że wiesz jak być powinno i "wszystko ustawione tak jak trzeba " chyba jednak nie do końca mysli_ ...Cudów nie ma ,jakby było tak jak trzeba to nic nie "haczy " i nie ma prawa "klekotać " .Pasek rozrządu nawet przestawiony o 1 ząbek ,nie daje żadnych odczuwalnych "słuchowo " objawów ,prócz tego że nie można długo odpalić zimnego silnika jak już odpali to chodzi praktycznie normalnie ...przestawiony jednak o 2 zeby daje już diametralnie odmienne objawy i niemiłosierny klekot o ile jakimś cudem uda się odpalić ,wtedy już przy obracaniu wałem czuć że zawory "haczą " o tloki ,ale jeszcze "puszczają " bez nieodwracalnych skutków ... przy przestawieniu o 3 zęby jest już kolizja i nieodwracalne skutki w postaci zgietych zaworów ,czy peknietych szklanek .Zwykle jak jest nadmiernie rozciągnięty pasek rozrzadu ,to czesto przeskakuje własnie o 1 ząbek i przeskakuje tylko w jednym miejscu ,gdzie ma taką możliwość ,czyli na dolnym małym kole rozrzadu na wale ...na kole pompy wtryskowej i kole wałka rozrzadu ,z uwagi na wielkość kół ,nie ma fizycznej możliwosci żeby przeskoczył ...tam można tylko żle spiąć przy zakładaniu paska

adrian9512052
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2016, 21:51

Post autor: adrian9512052 » 14 lip 2017, 09:47

ustawiłem okok. na internecie patrzałem gdzie jest znak na skrzyni i gdzieś znalazłem tak jak ustawiałem (albo mi sie przewidziało) i tak tez patrzałem. dzięki wielkie za pomoc :-) silnik prawie zapalił tylko aku padł dzisiaj podładuje i jutro dam znać :D

[ Dodano: 2017-07-14, 09:47 ]
adrian9512052 pisze:ustawiłem okok. na internecie patrzałem gdzie jest znak na skrzyni i gdzieś znalazłem tak jak ustawiałem (albo mi sie przewidziało) i tak tez patrzałem. dzięki wielkie za pomoc :-) silnik prawie zapalił tylko aku padł dzisiaj podładuje i jutro dam znać :D
Odpalilem i chodzi jak pszczułka :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl