Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] ubywa Olej wymiana uszczelniaczy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2017, 05:48

Fazziu pisze:robisz badanie na sucho a po tym badaniu wlewasz trochę oleju strzykawką do cylindra i powtarzasz pomiar, jeśli oba pomiary znacząco się różnią, znaczy się po dodaniu oleju cisnienie dużo wzrosło to pierścienie powiedziały papa, po dodaniu olej zachowuje sie jak dodatkowy uszczelniacz przestrzeni tłok- cylinder
A co jeżeli nieszczelne są zawory i olej też uszczelni je? jest wypalona mała dziura między uszczelkami?? myślisz że olej jest inteligentny i po wlaniu uszczelni tylko pierścienie i podczas próby zostanie tylko na denku tłoka?? jeśli tak to czekam na filmik jak ktoś wleje olej i będzie patrzył na dziurę na świece a ktoś zakręci. Nie znam się na olejach ale może istnieje taki inteligentny że uszczelni pierścienie a potem wyparuje z komory silnika nie uwalają całej komory spalania.


Ten test to uja daje tak jak pisałem wyżej. Chyba że ktoś mi pokaże ten inteligentny olej że wyparuje po uszczelnieniu dołu.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 19 lip 2017, 11:53

Jarewa pisze:A co jeżeli nieszczelne są zawory i olej też uszczelni je? jest wypalona mała dziura między uszczelkami?? myślisz że olej jest inteligentny i po wlaniu uszczelni tylko pierścienie i podczas próby zostanie tylko na denku tłoka?? jeśli tak to czekam na filmik jak ktoś wleje olej i będzie patrzył na dziurę na świece a ktoś zakręci. Nie znam się na olejach ale może istnieje taki inteligentny że uszczelni pierścienie a potem wyparuje z komory silnika nie uwalają całej komory spalania.


Ten test to uja daje tak jak pisałem wyżej. Chyba że ktoś mi pokaże ten inteligentny olej że wyparuje po uszczelnieniu dołu.
oklasky oklasky rotfl rotfl rotfl rotfl poczytaj trochę o próbie olejowej a potem może zabieraj głos, badanie jest tak stare że nawet w biblii je opisali

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2017, 15:52

Nie muszę czytać bo je wykonuje wiec wiem co się dzieje i wiem co to jest próba olejowa ale to całkiem inna bajka co opisujecie, czekam na jakieś dane z dobrego źródła nawet to co mówicie potwierdźcie swoją tezę jakimiś dokumentami.

Po drugie kolega sporo wyżej już też powiedział prawdę odnoście problemu tematu, pomiar ciśnienia nic nie da nie sprawdza się tak tym pierścienie olejowe one nie robią kompresji budowa silnika się kłania.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 19 lip 2017, 17:53

Dobra, zgoda ze bada sie tak pierscienie olejowe. No i jak jest różnica miedzy badaniem na sucho i z olejem to pierscionki do wymiany, tak? Skoro nie robią cisnienia, to dlaczego wzrasta po wlaniu oleju?

[ Dodano: 2017-07-19, 17:53 ]
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ejowa.html

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lip 2017, 18:50

No to jedziemy ;


Uzyskane wyniki ciśnienia sprężania należy porównać z pierwszymi pomiarami (wykonanymi bez dolewki oleju).

A:
Jeśli wyniki obu pomiarów są identyczne to świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd (wytarte przylgnie zaworowe);
B:
Jeśli w drugim pomiarze wyniki uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelność tłoków, pierścieni tłokowych i gładzi cylindra (dolany olej uszczelnił bowiem tłok w cylindrze);
C:
Jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy to o nieszczelności zarówno zaworów i ich gniazd jak i tłoka. Może też być to sygnał sugerujący problemy ze szczelnością uszczelki pod głowicą silnika (albo występować będą przedmuchy do układu chłodzenia, albo między cylindrami)


To kiedy jest dobrze??

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 20 lip 2017, 18:22

Jak sie nic nie dzieje.. No chyba proste?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lip 2017, 19:33

To nie odpowiedź ja się pytam o pomiar.

Koledze te info się przyda skoro zrobi taki pomiar to chyba logiczne że chciał by znać wartości dobre.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 21 lip 2017, 18:20

Sam przeciez napisałes w podpunktach. A skoro świece ma czyste to nie pierscienie tłokowe.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lip 2017, 20:14

ABC mówi tylko o wynikach negatywnych nic nie wspomina o pozytywnych. Jak widzę nawet nie wiece co dają wyniki.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 21 lip 2017, 20:49

bo my nic nie wiemy, głąby jesteśmy i tyle

jaroslawek9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2016, 18:11
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: jaroslawek9 » 24 lip 2017, 19:05

Witam ponownie

Po konkretnej trasie łącznie (+-1400km) predkosciach autostradowych śmiem twierdzic, ze mojej babuni nic nie dolega.

spalanie rewelacja srednio 6,5 litra PB v max 170 dalej nie idzie

ubytek oleju 150ml co uwazam za norme przy wyzszych predkosciach

Za poprzednie wysokie ubywanie oleju uwazam za wysokie krecenie obrotow na 4 biegu przy wyprzedzaniu 4 bieg 120km.

generalnie chyba kazde auto pobierze oleju czy to niemiec czy japoniec jak sie go wysoko kreci

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 25 lip 2017, 07:50

jaroslawek9 pisze:generalnie chyba kazde auto pobierze oleju czy to niemiec czy japoniec jak sie go wysoko kreci
jedyny silnik który w ogóle nie bierze oleju to taki który nie jest odpalany.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lip 2017, 08:11

Mały cytat z książki Sam naprawiam


Obrazek

Obrazek

jaroslawek9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 12 lut 2016, 18:11
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: jaroslawek9 » 25 lip 2017, 16:31

święta prawda oklasky

Proszę o zamknięcie tematu

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl