[B4 2.0 ABK] nierówna praca, diagnostyka vag
[B4 2.0 ABK] nierówna praca, diagnostyka vag
Witam. Borykam się z nierówną pracą silnika tak jakby wypadał zapłon, do tego duże spalanie około 20-30l /100
ostatnio musialem zmienić olej w silniku bo było tyle benzyny w oleju ze czujnik nie wyłapywał tego oleju a silnik jest po remoncie opisywanym w innym temacie
Zrobiłem dziś podlączenie polski vag 4.9 oraz vag 311.2
Mam zdjęcia gdzie są pozamieniane wartości przy odczycie, wrzuce też dane eeprom (cokolwiek to jest bo jestem w tym laikiem) oraz mam nagrania z pomiarów bloków pomiarowych chyba statycznych i dynamicznych
robiłem je przy predkosci jałowej oraz przy 2000 obr/min
Oczekuje jakiejś pomocy bo z rzeczy ktore były sprawdzane miernikiem to przeplywomierz potencjometr przepustnicy, podmieniony czujnik halla ,przekaznik 30, nowa sonda lambda bosh ktora na mierniku rowniez pracuje ok oraz caly uklad zaplonowy bosh, samochod wczesniej jezdzil na gazie pare lat 1 generacja wiec gdzies mi sie obilo o uszy ze mogly sie mapy rozjechać. Dzis po diagnostyce robiło się zwarcie na przekazniku 208 od pompy paliwa i nie chcial odpalic wogule.
to na pczatek mam fote z pozamienianych wartosci , w nastepnych blokach są one juz okej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1994aff67e5e4ef0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4c244efe6d37cfd9
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0bcf4029473d11fc
logi czyli odczyt eeprom dobrze rozumiem?
tu mamy bloki pomiarowe na biegu jałowym
ostatnio musialem zmienić olej w silniku bo było tyle benzyny w oleju ze czujnik nie wyłapywał tego oleju a silnik jest po remoncie opisywanym w innym temacie
Zrobiłem dziś podlączenie polski vag 4.9 oraz vag 311.2
Mam zdjęcia gdzie są pozamieniane wartości przy odczycie, wrzuce też dane eeprom (cokolwiek to jest bo jestem w tym laikiem) oraz mam nagrania z pomiarów bloków pomiarowych chyba statycznych i dynamicznych
robiłem je przy predkosci jałowej oraz przy 2000 obr/min
Oczekuje jakiejś pomocy bo z rzeczy ktore były sprawdzane miernikiem to przeplywomierz potencjometr przepustnicy, podmieniony czujnik halla ,przekaznik 30, nowa sonda lambda bosh ktora na mierniku rowniez pracuje ok oraz caly uklad zaplonowy bosh, samochod wczesniej jezdzil na gazie pare lat 1 generacja wiec gdzies mi sie obilo o uszy ze mogly sie mapy rozjechać. Dzis po diagnostyce robiło się zwarcie na przekazniku 208 od pompy paliwa i nie chcial odpalic wogule.
to na pczatek mam fote z pozamienianych wartosci , w nastepnych blokach są one juz okej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1994aff67e5e4ef0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4c244efe6d37cfd9
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/0bcf4029473d11fc
logi czyli odczyt eeprom dobrze rozumiem?
tu mamy bloki pomiarowe na biegu jałowym
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 20:37 przez matys210, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To często wina opisów dostarczonych z programem.matys210 pisze:Mam zdjęcia gdzie są pozamieniane wartości przy odczycie
Nie to nie to samo. Logi to zapis parametrów w funkcji czasu dzięki czemu można prześledzić jak się zmieniały.matys210 pisze: logi czyli odczyt eeprom dobrze rozumiem?
Tak wygląda log: http://vaglog.pl/log-011_3wI9Zu.html widać parametry z grup pomiarowych zapisywane kilka razy na sekundę.
doczytałem jeszcze i widze że zrobiłem to nie w ten sposób co trzeba
dzisiaj po poludniu sie poprawie i wrzuce to tak jak ma byc .
tak dla jasnosci z tego co przeczytałem to
statyczne robimy na biegu jałowym z grup
000, 001, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 018, 023
a dynamiczne z
000, 001, 003, 004, 008, 010, 011
oraz zapis logów statycznych z poszczególnej grupy ma wynosić około 30 sekund
dzisiaj po poludniu sie poprawie i wrzuce to tak jak ma byc .
tak dla jasnosci z tego co przeczytałem to
statyczne robimy na biegu jałowym z grup
000, 001, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 018, 023
a dynamiczne z
000, 001, 003, 004, 008, 010, 011
oraz zapis logów statycznych z poszczególnej grupy ma wynosić około 30 sekund
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Maćku link coś nie działa chyba się coś zadziało ze stroną vaglog.pl bo chciałem swoje wrzucić ale nie nada.
matys210, To nie ma nic wspólnego z logami to tylko zdjęcia po których nic nie da się stwierdzić.
w abk jest tylko pierwszych 6 grup a właściwie 7 bo o gupa 000 jest ważna, więc nie wiem gdzieś ty tam zawędrował
matys210, To nie ma nic wspólnego z logami to tylko zdjęcia po których nic nie da się stwierdzić.
w abk jest tylko pierwszych 6 grup a właściwie 7 bo o gupa 000 jest ważna, więc nie wiem gdzieś ty tam zawędrował
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
matys210, widzę tu chyba niezły bałagan,
ale wrzuć mi to na vaglog.pl i tu linki albo wrzuć do jakiegoś folderu ori pliki i skompresuj to jakim winrarem i wrzuć tu jako załącznik. Bo to to się ciężko czyta a mi się nie chce tego
ale wrzuć mi to na vaglog.pl i tu linki albo wrzuć do jakiegoś folderu ori pliki i skompresuj to jakim winrarem i wrzuć tu jako załącznik. Bo to to się ciężko czyta a mi się nie chce tego
to lipa, bo tam w sumie najważniejsze tam są danematys210 pisze:grupy 000 mi nie czyta ani vag-com, ani vcds, ani polski vag ,
http://vaglog.pl/log-001_0Kt6mi5.html
http://vaglog.pl/log-002_sXZ9R.html
http://vaglog.pl/log-003_pYK80.html
http://vaglog.pl/log-004_6223Zz.html
http://vaglog.pl/log-005_96M8j47.html
http://vaglog.pl/log-006_V3YIn7.html
http://vaglog.pl/log-007_7N1l9u.html
z tego co się zorientowałem to nie moge odczytac grupy 000 z racji nie pełnej wersji programu ( a sciaglem juz chyba z 3 i dalej to samo) ma ktoś podesłać coś z faktycznie pełną wersją programu ?
http://vaglog.pl/log-002_sXZ9R.html
http://vaglog.pl/log-003_pYK80.html
http://vaglog.pl/log-004_6223Zz.html
http://vaglog.pl/log-005_96M8j47.html
http://vaglog.pl/log-006_V3YIn7.html
http://vaglog.pl/log-007_7N1l9u.html
z tego co się zorientowałem to nie moge odczytac grupy 000 z racji nie pełnej wersji programu ( a sciaglem juz chyba z 3 i dalej to samo) ma ktoś podesłać coś z faktycznie pełną wersją programu ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
matys210, po pierwsze, to tak auto jest zalewane paliwem bo czasy wtrysku na poziomie 4ms na wolnych tooooo stanowczo za dużo no i sonda pokazuje cały czas na bogato
po 2, na pewno do wymiany przekaźnik 30 bo przy takich wahaniach napięcia na ecu on nie ma prawa dobrze jeździć
Niestety większość grup jest niedostępna o pokazuje same 000 więc jak to ogarniesz co napisałem to rób kolejne logi i postaraj się o pełną wersję by zrobić gr 000.
Prawdopodobnie zapłon też do korekty.
po 2, na pewno do wymiany przekaźnik 30 bo przy takich wahaniach napięcia na ecu on nie ma prawa dobrze jeździć
Niestety większość grup jest niedostępna o pokazuje same 000 więc jak to ogarniesz co napisałem to rób kolejne logi i postaraj się o pełną wersję by zrobić gr 000.
Prawdopodobnie zapłon też do korekty.
większość jest pełnych tylko trzeba go odpowiednio zarejestrowaćmatys210 pisze:z tego co się zorientowałem to nie moge odczytac grupy 000 z racji nie pełnej wersji programu ( a sciaglem juz chyba z 3 i dalej to samo) ma ktoś podesłać coś z faktycznie pełną wersją programu ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to nie wiem możę coś w kabelkach.matys210 pisze:okej, a przekaźnik 30 też jest wymieniony
Jeśli nowy to może spróbuj podmienić od kogoś, w każdym razie są dość mocna wahania napięcia. I to może powodować te objawy które opisujesz.
Ewentualnie sprawdź jeszcze ładowanie tak dla pewności, chodź przy tak dużych skokach to powinna cię się już kontrolka zapalać.
to poniżej mam zrobione logi razem z grupą 000 , oraz są one na innym przekaźniku niż wcześniej,
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_hS52fS.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_1jAa775.html
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_hHW4Z6e.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_1ADqu.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_7y3JJ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_6gqhMLJ.html
Grupa 006: http://vaglog.pl/log-006_7TRc1U.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_hS52fS.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_1jAa775.html
Grupa 002: http://vaglog.pl/log-002_hHW4Z6e.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_1ADqu.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_7y3JJ.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log-005_6gqhMLJ.html
Grupa 006: http://vaglog.pl/log-006_7TRc1U.html
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
matys210, niestety poprawy nie widać jest jak było i pewnie czuć to samo po pracy motoru.
Trzeba szukać pewnie przyczyny w kabelkach - posprawdzaj podstawkę tego przekaźnika czy coś tam nie upalone itd, sprawdź wszystkie masy szczególnie tą do ecu(w dziale download jest schemat) plus ewentualnie samą wtyczkę ecu.
Bo najczęściej zawsze przy wtyczkach się coś dzieje.
Ładowanie miernikiem sprawdzałeś? Jakie jest napięcie na aku.
Trzeba szukać pewnie przyczyny w kabelkach - posprawdzaj podstawkę tego przekaźnika czy coś tam nie upalone itd, sprawdź wszystkie masy szczególnie tą do ecu(w dziale download jest schemat) plus ewentualnie samą wtyczkę ecu.
Bo najczęściej zawsze przy wtyczkach się coś dzieje.
Ładowanie miernikiem sprawdzałeś? Jakie jest napięcie na aku.