Witam, problem stary i dotkliwy w postaci nastawnika pompy wtryskowej. Była wymieniana już pompa później nastawnik, a teraz problem znów powrócił z nierówną pracą silnika na niskich obrotach oraz szarpaniem podczas jazdy. Postanowiłem zmienić pompę na mechaniczną. Wiem, że temat był już poruszany głównie z przerobieniem pomp 1,9 TD lub 1,6 TD. Ja zainteresowałem się pompą od KIA Carnival 2,9 TDI. Moje pytania dotyczy owej pompy:
1. Sprzedawane są na przykład na Allegro jedne jako TD, a inne jako TDI. Czy te pompy są takie same? Ewentualnie która bardziej by pasowała?
2. Czy oprócz regulacji trzeba jeszcze coś przerabiać?
Z góry dziękuje za wszystkie porady i sugestie.
[B4 1.9 1Z] Wymiana pompy na mechaniczną
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja wtrącę tylko swoje "trzy grosze" ,bo widze że idziesz w "złą stronę " i chcesz zrobić z tego auta "taczkowóz " którym nie będziesz w stanie wyprzedzić niczego prócz rowerzystów .Nie idż tą drogą ,bo to ślepy zaułek .Ten silnik nigdy nie będzie pracował prawidlowo na mechanicznej pompie na linke i kropka .Lepiej skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań , przerobić sobie nastawnik na indukcyjny i cieszyć się poprawioną mocą i osiągami. Od dłuższego czasu jest już sposób przeróbki ,gdzie nie trzeba wymieniać niczego prócz nastawnika i sterownika ECU który pasuje pod ori wtykę ,a cała robota to max pół godziny Poczytaj sobie ten temat https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z- ... 35,135.htm
Dzięki za sugestie, czytałem o podmianie nastawnika problem jednak jest w tym, że mechanicznie potrafię zrobić sporo samodzielnie, natomiast elektronika mnie kuje. Dlatego też rozważam przerobienie pompy na mechaniczną. Ale nic w tym temacie nie jest jeszcze przesądzone.MUNIOR pisze:Ja wtrącę tylko swoje "trzy grosze" ,bo widze że idziesz w "złą stronę " i chcesz zrobić z tego auta "taczkowóz " którym nie będziesz w stanie wyprzedzić niczego prócz rowerzystów .Nie idż tą drogą ,bo to ślepy zaułek .Ten silnik nigdy nie będzie pracował prawidlowo na mechanicznej pompie na linke i kropka .Lepiej skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań , przerobić sobie nastawnik na indukcyjny i cieszyć się poprawioną mocą i osiągami. Od dłuższego czasu jest już sposób przeróbki ,gdzie nie trzeba wymieniać niczego prócz nastawnika i sterownika ECU który pasuje pod ori wtykę ,a cała robota to max pół godziny Poczytaj sobie ten temat https://audi80.pl/topics87/b4-19-1z- ... 35,135.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przeróbka nie wymaga praktycznie wiedzy "elektronicznej " ...wystarczy podstawowa wiedza "elektryczna " czyli trzeba umieć rozebrać wtyczke do ECU ,odnależć i odpowiednio rozdzielić przewody 14 pinu ,sprawdzić czy po rozdzieleniu jest obwód pomiedzy 14 pinem wtyki a 3 pinem wtyki nastawnika pod maską ,no i umieć zmienić nastawnik na pompie .Ot cała filozofia .Po tym podpiać vaga ustawić dawkę ...ale nie jest to niezbędne ,jak ktoś ma dobre "oko " i trafi z dawką ustawiajac odpowiednio nastawnik na pompie .Zalożenie pompy na linkę do tego auta ,robi z niego co prawda bardzo mało palącą bo podobno poniżej 5 l ,ale niestety "taczkę " która się toczy gorzej niż wolnossący diesel....i żadna ori pompa na linkę bez gruntownej przeróbki ,nie jest w stanie zapewnić mu chociażby ori 90 koniDzięki za sugestie, czytałem o podmianie nastawnika problem jednak jest w tym, że mechanicznie potrafię zrobić sporo samodzielnie, natomiast elektronika mnie kuje.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie