[All] Opis bezpieczników i przekaźników
Mam pytanko odnośnie bezpieczników w 2.3 10V NG gdyż nie posiadam już seryjnej wiązki.
24 - urządzenie sterujące KE-Jetronic, przyrząd sterujący
instalacją zapłonowa z układem regulacji spalania detonacyjnego 10A
28 - urządzenie sterujące instalacją wtryskową 15A
Za co dokładnie odpowiadają te bezpieczniki ?
Szukam bezpiecznika od rozruchowego.
Elektrozaworu oczyszczania pojemnika.
Solenoid regulacji ciśnienia paliwa
Oraz w której wtyczce jest +12 po zapłonie a gdzie stały +12V ?
24 - urządzenie sterujące KE-Jetronic, przyrząd sterujący
instalacją zapłonowa z układem regulacji spalania detonacyjnego 10A
28 - urządzenie sterujące instalacją wtryskową 15A
Za co dokładnie odpowiadają te bezpieczniki ?
Szukam bezpiecznika od rozruchowego.
Elektrozaworu oczyszczania pojemnika.
Solenoid regulacji ciśnienia paliwa
Oraz w której wtyczce jest +12 po zapłonie a gdzie stały +12V ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To 28 ale cos mi tu nie gra bo powinieneś mieć dwa osobno 27 i 28. 24 raczej nie występował 27 to opis 24.
28 zasilanie- grzałka sondy, włączniki przepustnicy, zawór biegu jałowego, wtrysk rozruchowy, i elektrozawór oczyszczania zbiornika dodatkowo ecu pin14
Plusy na ecu pin14 i pin19-zasilanie stałe po bezpieczniku 19.
28 zasilanie- grzałka sondy, włączniki przepustnicy, zawór biegu jałowego, wtrysk rozruchowy, i elektrozawór oczyszczania zbiornika dodatkowo ecu pin14
Plusy na ecu pin14 i pin19-zasilanie stałe po bezpieczniku 19.
Jako, że jestem tu nowy, to witam serdeczni Kolegów i Koleżanki.
Potrzebuję Waszej pomocy w związku z niedziałającym wentylatorem chłodnicy.
Czy jakiś posiadacz ABT mógłby zerknąć jakie przekaźniki ma u siebie zamontowane.
Ponieważ u mnie nr2 - jest 214, nr5 - jest 213, ale nic nie mam pod nr3 - a według Waszych opisów powinien tam siedzieć 272. Czy u Was też brakuje tego przekaźnika a wentylator dział poprawnie.
Czy pod kierownicą są jeszcze jakieś bezpieczniki / przekaźniki od wentylatora chłodnicy?
Sprawdziłem już bezpieczniki - pominąłem czujnik z chodnicy, sprawdziłem przekaźniki 213 i 214 (podane napięcie na 85 i 85 - słychać zwieranie) - a wentylator dalej nie działa...
Sam wentylator jest sprawny - po podaniu bezpośrednio 12V włącza się normalnie.
Wentylator jest jednobiegowy, czujnik 2-pinowy, ale czytałem coś jeszcze o jakiejś opornicy - czy w tym silniku jest coś takiego i jak sprawdzić jej działanie ?
Aha - auto było niedawno u mechanika na wymianie chłodnicy i nagrzewnicy i zastanawiam się czy czegoś nie spierniczył lub zapomniał podłączyć.
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
Potrzebuję Waszej pomocy w związku z niedziałającym wentylatorem chłodnicy.
Czy jakiś posiadacz ABT mógłby zerknąć jakie przekaźniki ma u siebie zamontowane.
Ponieważ u mnie nr2 - jest 214, nr5 - jest 213, ale nic nie mam pod nr3 - a według Waszych opisów powinien tam siedzieć 272. Czy u Was też brakuje tego przekaźnika a wentylator dział poprawnie.
Czy pod kierownicą są jeszcze jakieś bezpieczniki / przekaźniki od wentylatora chłodnicy?
Sprawdziłem już bezpieczniki - pominąłem czujnik z chodnicy, sprawdziłem przekaźniki 213 i 214 (podane napięcie na 85 i 85 - słychać zwieranie) - a wentylator dalej nie działa...
Sam wentylator jest sprawny - po podaniu bezpośrednio 12V włącza się normalnie.
Wentylator jest jednobiegowy, czujnik 2-pinowy, ale czytałem coś jeszcze o jakiejś opornicy - czy w tym silniku jest coś takiego i jak sprawdzić jej działanie ?
Aha - auto było niedawno u mechanika na wymianie chłodnicy i nagrzewnicy i zastanawiam się czy czegoś nie spierniczył lub zapomniał podłączyć.
Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Powinieneś mieć tylko nr2 wiec masz dobrze 214 , i nie ma już nic żadnej opornicy czy tam innego urządzenia. 272 nidgy nie występowało w ABT, a w ABK to nie wszędzie. Pytasz się o ABT a w profilu ABK masz wiec nie wiem o co kaman i który silnik chodzi. Ale jedna i druga instalacja taka sama.
Zewrzyj przy czujniku w chłodnicy jak nie ruszy to może przepalony bezpiecznik nr5 albo 20 nie pamiętam. a jak sprawny to gdzieś kable uszkodzone.
Zewrzyj przy czujniku w chłodnicy jak nie ruszy to może przepalony bezpiecznik nr5 albo 20 nie pamiętam. a jak sprawny to gdzieś kable uszkodzone.
@Krzysiek 84 - już naprawiłem ten jakże nikczemny błąd i dodałem wpis w dziale powitań
@Jarewa - w mojej sygnaturze faktycznie była pomyłka - też już naprawiona
Czujnik już zwierałem - brak reakcji. Przekaźniki po wyjęciu i podaniu zasilania - zwierają.
Bezpieczniki sprawdzone i wyglądają na całe (ale na wszelki wypadek i tak je wymienię).
A wentylator nadal milczy.
W którym miejscu najlepiej sprawdzić przewody - pod skrzynką bezpieczników ?
I jak można sprawdzić czy dochodzi napięcie do przekaźników ?
@Jarewa - w mojej sygnaturze faktycznie była pomyłka - też już naprawiona
Czujnik już zwierałem - brak reakcji. Przekaźniki po wyjęciu i podaniu zasilania - zwierają.
Bezpieczniki sprawdzone i wyglądają na całe (ale na wszelki wypadek i tak je wymienię).
A wentylator nadal milczy.
W którym miejscu najlepiej sprawdzić przewody - pod skrzynką bezpieczników ?
I jak można sprawdzić czy dochodzi napięcie do przekaźników ?
Wczoraj zniknął mi sygnał więc grzebałem w przekaźnikach.
Wg. mnie napięcie one mają jedno stałe , drugie po kluczyku .
Sterowanie odbywa się za pomocą masy , wtedy podają napięcie na pin wyjściowy ( u mnie ten co jest w poprzek , ostatni .
Numerków już nie pamiętam .
Sprawdź w gnieździe (miernikiem lub kontrolką ) czy dostają napięcia te o których napisałem i czy jest masa na tym gdzie ma być .
Możesz też dać masę kabelkiem na pin w gnieżdzie , lub podać napięcie w gnieździe na pin wyjściowy (ten poprzeczny ,ostatni ) wtedy wentylator powinien ruszyć .
Wiem trochę niezrozumiale to opisałem ale nie mam teraz czasu zaglądać do przekaźników na ich oznaczenie wyjść .
Wg. mnie napięcie one mają jedno stałe , drugie po kluczyku .
Sterowanie odbywa się za pomocą masy , wtedy podają napięcie na pin wyjściowy ( u mnie ten co jest w poprzek , ostatni .
Numerków już nie pamiętam .
Sprawdź w gnieździe (miernikiem lub kontrolką ) czy dostają napięcia te o których napisałem i czy jest masa na tym gdzie ma być .
Możesz też dać masę kabelkiem na pin w gnieżdzie , lub podać napięcie w gnieździe na pin wyjściowy (ten poprzeczny ,ostatni ) wtedy wentylator powinien ruszyć .
Wiem trochę niezrozumiale to opisałem ale nie mam teraz czasu zaglądać do przekaźników na ich oznaczenie wyjść .
To jeszcze raz bo spojrzałem na numerki przekaźnika podobnego .
Najważniejsze to sprawdź czy masz napięcia w gnieździe przekaźnika .
Powinno być stałe napięcie tam gdzie wchodzi pin 30 przekaźnika , w miejscu gdzie wchodzi pin 86 powinno się pokazać po kluczyku .
W gnieździe pinu 85 (lewy ) jest sterowanie masą w momencie gdy czujnik poda sygnał do włączenia wentylatora.
Wtedy przekaźnik zewrze i puści napięcie na pin 87 (poprzeczny) .
Do sprawdzenia używaj czegoś cienkiego cobyś był pewien że dotknęło styku w gnieździe (one są trochę głębiej) .
Na początek możesz podać cienkim kabelkiem napięcie (plusa) z akumulatora na styk 87 gniazda , powinien się wtedy włączyć wentylator (jeżeli dobrze to zrobisz i połączenie instalacji z silnikiem wentylatora jest prawidłowe ) .
Jeżeli wentylator zakręci to rozłącz prowizorkę i przełóż ją do klemy minusowej a kabelek włóż do gniazda pinu 85 i wciśnij przekaźnik , po włączeniu zapłonu wentylator powinien się kręcić .
Jeżeli będzie tak jak podałem to wniosek że nie dostaje sterowania z czujnika , i tu będzie usterka .
Jeżeli będzie inaczej pisz , mam nadzieje że teraz bardziej dokładnie podałem .
Najważniejsze to sprawdź czy masz napięcia w gnieździe przekaźnika .
Powinno być stałe napięcie tam gdzie wchodzi pin 30 przekaźnika , w miejscu gdzie wchodzi pin 86 powinno się pokazać po kluczyku .
W gnieździe pinu 85 (lewy ) jest sterowanie masą w momencie gdy czujnik poda sygnał do włączenia wentylatora.
Wtedy przekaźnik zewrze i puści napięcie na pin 87 (poprzeczny) .
Do sprawdzenia używaj czegoś cienkiego cobyś był pewien że dotknęło styku w gnieździe (one są trochę głębiej) .
Na początek możesz podać cienkim kabelkiem napięcie (plusa) z akumulatora na styk 87 gniazda , powinien się wtedy włączyć wentylator (jeżeli dobrze to zrobisz i połączenie instalacji z silnikiem wentylatora jest prawidłowe ) .
Jeżeli wentylator zakręci to rozłącz prowizorkę i przełóż ją do klemy minusowej a kabelek włóż do gniazda pinu 85 i wciśnij przekaźnik , po włączeniu zapłonu wentylator powinien się kręcić .
Jeżeli będzie tak jak podałem to wniosek że nie dostaje sterowania z czujnika , i tu będzie usterka .
Jeżeli będzie inaczej pisz , mam nadzieje że teraz bardziej dokładnie podałem .
No wreszcie wentylator ożył
Poszedłem sprawdzać przekaźniki i ich gniazda według wskazówek audikom.
No i oczywiście na początek chciałem odpiąć i zewrzeć przewody od czujnika w chłodnicy.
I podczas wypinania jednego konektora w ręce został mi ułamany przewód.
Widocznie trzymał się tylko na koszulce termokurczliwej i wcale nie miał styku z samym konektorem.
Założyłem nowe konektory na oba przewody i zrobiłem zworę - i voila - wentylator ruszył
Czyli PieterB trafił w sedno, choć u mnie nie były wtyczki tylko zwykłe konektory.
Czasami najtrudniej znaleźć najprostszą usterkę...
Najważniejsze, że już wszystko działa, niemniej jednak dziękuję wszystkim za zainteresowanie i próby pomocy.
Poszedłem sprawdzać przekaźniki i ich gniazda według wskazówek audikom.
No i oczywiście na początek chciałem odpiąć i zewrzeć przewody od czujnika w chłodnicy.
I podczas wypinania jednego konektora w ręce został mi ułamany przewód.
Widocznie trzymał się tylko na koszulce termokurczliwej i wcale nie miał styku z samym konektorem.
Założyłem nowe konektory na oba przewody i zrobiłem zworę - i voila - wentylator ruszył
Czyli PieterB trafił w sedno, choć u mnie nie były wtyczki tylko zwykłe konektory.
Czasami najtrudniej znaleźć najprostszą usterkę...
Najważniejsze, że już wszystko działa, niemniej jednak dziękuję wszystkim za zainteresowanie i próby pomocy.