Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kopci I do 120km/h max

Michal.Alex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2017, 12:38

[B4 1.9 1Z] Kopci I do 120km/h max

Post autor: Michal.Alex » 30 lip 2017, 12:45

Witam , pojawi sie problem z moim audi 80 1.9 tdi 1z sedan z 1994 roku ,
Auto zaczęło strasznie mocno kopcić na czarno oczywiście przy deptaniu , i rozpędza się max do 120 i dalej nie chce iść , nie falują obroty nie szarpie nim , nie telepie , dodam że przepływka z kompem była przerabiana już jakies 3 lata temu , u kolegi spod lublina z forum ; ), dostał również wtedy nowy program na jakies 110-115 km , i do niedawana było pięknie aż coś się zepsuło , obstawiam turbo już zmęczone ale poprawcie mnie jeśli się mylę . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 08:48 przez Michal.Alex, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lip 2017, 14:53

Michal.Alex pisze:Auto zaczęło strasznie mocno kopcić na czarno oczywiście przy deptaniu , i rozpędza się max do 120 i dalej nie chce iść , nie falują obroty nie szarpie nim , nie telepie , dodam że przepływka z kompem była przerabiana już jakies 3 lata temu , u kolegi spod lublina z forum ; ), dostał również wtedy nowy program na jakies 110-115 km , i do niedawana było pięknie aż coś się zepsuło , obstawiam turbo już zmęczone ale poprawcie mnie jeśli się mylę
To poprawiam ,bo się oczywiscie mylisz 8-) .Żadne "zmęczone turbo " ,tylko najprawdopodobniej masz nieszczelny dolot i brak doładowania .Logi bloku 011 by się przydało zrobić podczas jazdy dla potwierdzenia .Albo od razu wyciągasz cały filtr powietrza i sprawdzasz wąż wychodzący z turbiny ,bo pęka zawsze w tym samym miejscu ,czyli zaraz za opaską od strony bloku silnika ,rękę tam wkładasz i jak bedzie pękniety to na pewno palcami wyczujesz ;-) .Ewentualnie górny krótki kawałek węża ,ten przy zaworze EGR ...też pęka zawsze od spodu ,tak że od góry nie widać

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2017, 17:36

Michal.Alex, Dolot do sprawdzenia masz cały ,
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 12:22 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

Gryci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 lip 2017, 22:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Gryci » 30 lip 2017, 18:55

mi troche pocił sie pewien przewód i go wymieniłem on doprowadzał powietrze do turbo czy intercoolera. A zauwazyłem ze po wymianie przestało mi szarpać autem jak puszczałem sprzegło i gazu dawałem. to jest link do tego co kupiłem.

http://allegro.pl/waz-rura-turbiny-inte ... MTVmNGY%3D


po wymianie jest idealnie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lip 2017, 21:26

Gryci pisze:pocił sie pewien przewód i go wymieniłem on doprowadzał powietrze do turbo czy intercoolera
Obrazek

Do kolektora dolotowego ;-)

Gryci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 lip 2017, 22:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Gryci » 30 lip 2017, 22:01

Możliwe ja się nie znam na mechanice i jak chciałem zamówić cześć to założyłem posta co to za rurka ;-) wiem ze teraz mi lepiej chodzi rotfl

Michal.Alex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 lip 2017, 12:38

Post autor: Michal.Alex » 31 lip 2017, 08:52

Okej dziękuje za tą podpowiedź co do przetartych rur , sprawdzę to na pewno w pierwszej kolejności , Poprawiłem już temat , i przywitałem się gdzie trzeba . Pozdrawiam

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 17 wrz 2017, 19:28

witam. pozwalam sie dolaczyc do tematu. ostatnio jezdzac zauwazyłem u siebie ze tez niemoge jechac wiecej jak 120km/h. umnie pprzeprowadziłem pewne modefikacje tzn filtr powietrza sportowy kolektor ssacy asz nawet przez ty mi modyfikacjami tez był ten problemz predkoscia... niewiem w czym problem. mowie odrazu ze mam sytsem boscha uklada dolotowy mam sprawdzony i nawet manometr se załozyłem zeby widziec jakie mam cisnienie doladowania... maks cisnienie mam 0.8 bar tylko to cisnienie osiagne wtedy jak wkrece silnik do 3000obr/min. przed zamontowaniem kolektora asz to cisnienie miałem juz od 2000obr/min.... co tu mozna poprawic zeby to mogło predkosc osiagnosc wieksza...

powoli zbieram graty na tuning mocy tzn mam ecu po chipie na 120koni wtryski afn tłokorozdzielacz 11mm.... tylko ze zamontuje to jak poprawie hamulce i zawieszenie....

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 wrz 2017, 21:16

N75 podmieniałeś na inne ?

naciąg klapy upustowej spalin sprawdzony :?:

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 18 wrz 2017, 09:45

Tomcionerwus pisze:powoli zbieram graty na tuning mocy tzn mam ecu po chipie na 120koni wtryski afn tłokorozdzielacz 11mm.... tylko ze zamontuje to jak poprawie hamulce i zawieszenie....
najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2017, 16:55

Fazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi auta

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 18 wrz 2017, 18:34

Krzysiek 84 pisze:N75 podmieniałeś na inne ?

naciąg klapy upustowej spalin sprawdzony :?:

tzn egr jest zlikwidowałem go a zawor upustowy musze sprawdzic na turbinie....

[ Dodano: 2017-09-18, 17:57 ]
MUNIOR pisze:
Fazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi auta
mam nastawnik hdk 211 jak dobrze kojarze z reni.... tylko teraz kwestia tego musze poszukac kogos kto mi to wszystko posklada do kupy i ustawi...

[ Dodano: 2017-09-18, 18:34 ]
Tomcionerwus pisze:
Krzysiek 84 pisze:N75 podmieniałeś na inne ?

naciąg klapy upustowej spalin sprawdzony :?:

tzn egr jest zlikwidowałem go a zawor upustowy musze sprawdzic na turbinie....

[ Dodano: 2017-09-18, 17:57 ]
MUNIOR pisze:
Fazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi auta
mam nastawnik hdk 211 jak dobrze kojarze z reni.... ecu mam na boscha i przelew na nstawnik jest gorny... tylko teraz kwestia tego musze poszukac kogos kto mi to wszystko posklada do kupy i ustawi...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2017, 19:02

Tomcionerwus pisze: maks cisnienie mam 0.8 bar tylko to cisnienie osiagne wtedy jak wkrece silnik do 3000obr/min. przed zamontowaniem kolektora asz to cisnienie miałem juz od 2000obr/min
Tu musiałeś zrobic coś nie tak i najprawdopodobniej jest nieszczelnosć .Radzę się na tym skupić ,bo puki nominalne cisnienie doładowania będzie dopiero kolo 3 tys ,to żebyś nie wiem jakie mody robił to i tak nic nie pomoze i nie bedzie to jechać

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 18 wrz 2017, 21:45

Nastawnik hdk 211 zdobyty z reni pewnie jest indukcyjny pewnie będzie potrzebny do ecu tuningowanego na 120 koni... To będzie zestaw odpowiedni aby to szlo więcej jak 160 km/h....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 wrz 2017, 21:57

Tomcionerwus pisze:Nastawnik hdk 211 zdobyty z reni pewnie jest indukcyjny pewnie będzie potrzebny do ecu tuningowanego na 120 koni... To będzie zestaw odpowiedni aby to szlo więcej jak 160 km/h....
Szybkosć maksymalna nie ma nic do tuningu czy osprzętu ,bo fabryczna szybkosć dla tego auta to ok.175km /h przy ok.4200 obrotach i to się nie zmieni po żadnym tuningu .Zajmij sie tym co opisywałeś że w tej chwili masz nie halo,czyli zbyt puzno pojawiajacym się doładowaniem ,bo żaden tuning czy przeróbka na indukcyjny , tego nie zmieni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl