[B4 1.9 1Z] Kopci I do 120km/h max
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2017, 12:38
[B4 1.9 1Z] Kopci I do 120km/h max
Witam , pojawi sie problem z moim audi 80 1.9 tdi 1z sedan z 1994 roku ,
Auto zaczęło strasznie mocno kopcić na czarno oczywiście przy deptaniu , i rozpędza się max do 120 i dalej nie chce iść , nie falują obroty nie szarpie nim , nie telepie , dodam że przepływka z kompem była przerabiana już jakies 3 lata temu , u kolegi spod lublina z forum ; ), dostał również wtedy nowy program na jakies 110-115 km , i do niedawana było pięknie aż coś się zepsuło , obstawiam turbo już zmęczone ale poprawcie mnie jeśli się mylę . Pozdrawiam
Auto zaczęło strasznie mocno kopcić na czarno oczywiście przy deptaniu , i rozpędza się max do 120 i dalej nie chce iść , nie falują obroty nie szarpie nim , nie telepie , dodam że przepływka z kompem była przerabiana już jakies 3 lata temu , u kolegi spod lublina z forum ; ), dostał również wtedy nowy program na jakies 110-115 km , i do niedawana było pięknie aż coś się zepsuło , obstawiam turbo już zmęczone ale poprawcie mnie jeśli się mylę . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 08:48 przez Michal.Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To poprawiam ,bo się oczywiscie mylisz 8-) .Żadne "zmęczone turbo " ,tylko najprawdopodobniej masz nieszczelny dolot i brak doładowania .Logi bloku 011 by się przydało zrobić podczas jazdy dla potwierdzenia .Albo od razu wyciągasz cały filtr powietrza i sprawdzasz wąż wychodzący z turbiny ,bo pęka zawsze w tym samym miejscu ,czyli zaraz za opaską od strony bloku silnika ,rękę tam wkładasz i jak bedzie pękniety to na pewno palcami wyczujesz .Ewentualnie górny krótki kawałek węża ,ten przy zaworze EGR ...też pęka zawsze od spodu ,tak że od góry nie widaćMichal.Alex pisze:Auto zaczęło strasznie mocno kopcić na czarno oczywiście przy deptaniu , i rozpędza się max do 120 i dalej nie chce iść , nie falują obroty nie szarpie nim , nie telepie , dodam że przepływka z kompem była przerabiana już jakies 3 lata temu , u kolegi spod lublina z forum ; ), dostał również wtedy nowy program na jakies 110-115 km , i do niedawana było pięknie aż coś się zepsuło , obstawiam turbo już zmęczone ale poprawcie mnie jeśli się mylę
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Michal.Alex, Dolot do sprawdzenia masz cały ,
Ostatnio zmieniony 31 lip 2017, 12:22 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
mi troche pocił sie pewien przewód i go wymieniłem on doprowadzał powietrze do turbo czy intercoolera. A zauwazyłem ze po wymianie przestało mi szarpać autem jak puszczałem sprzegło i gazu dawałem. to jest link do tego co kupiłem.
http://allegro.pl/waz-rura-turbiny-inte ... MTVmNGY%3D
po wymianie jest idealnie.
http://allegro.pl/waz-rura-turbiny-inte ... MTVmNGY%3D
po wymianie jest idealnie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2017, 12:38
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
witam. pozwalam sie dolaczyc do tematu. ostatnio jezdzac zauwazyłem u siebie ze tez niemoge jechac wiecej jak 120km/h. umnie pprzeprowadziłem pewne modefikacje tzn filtr powietrza sportowy kolektor ssacy asz nawet przez ty mi modyfikacjami tez był ten problemz predkoscia... niewiem w czym problem. mowie odrazu ze mam sytsem boscha uklada dolotowy mam sprawdzony i nawet manometr se załozyłem zeby widziec jakie mam cisnienie doladowania... maks cisnienie mam 0.8 bar tylko to cisnienie osiagne wtedy jak wkrece silnik do 3000obr/min. przed zamontowaniem kolektora asz to cisnienie miałem juz od 2000obr/min.... co tu mozna poprawic zeby to mogło predkosc osiagnosc wieksza...
powoli zbieram graty na tuning mocy tzn mam ecu po chipie na 120koni wtryski afn tłokorozdzielacz 11mm.... tylko ze zamontuje to jak poprawie hamulce i zawieszenie....
powoli zbieram graty na tuning mocy tzn mam ecu po chipie na 120koni wtryski afn tłokorozdzielacz 11mm.... tylko ze zamontuje to jak poprawie hamulce i zawieszenie....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała resztaTomcionerwus pisze:powoli zbieram graty na tuning mocy tzn mam ecu po chipie na 120koni wtryski afn tłokorozdzielacz 11mm.... tylko ze zamontuje to jak poprawie hamulce i zawieszenie....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi autaFazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Krzysiek 84 pisze:N75 podmieniałeś na inne ?
naciąg klapy upustowej spalin sprawdzony :?:
tzn egr jest zlikwidowałem go a zawor upustowy musze sprawdzic na turbinie....
[ Dodano: 2017-09-18, 17:57 ]
mam nastawnik hdk 211 jak dobrze kojarze z reni.... tylko teraz kwestia tego musze poszukac kogos kto mi to wszystko posklada do kupy i ustawi...MUNIOR pisze:Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi autaFazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
[ Dodano: 2017-09-18, 18:34 ]
Tomcionerwus pisze:Krzysiek 84 pisze:N75 podmieniałeś na inne ?
naciąg klapy upustowej spalin sprawdzony :?:
tzn egr jest zlikwidowałem go a zawor upustowy musze sprawdzic na turbinie....
[ Dodano: 2017-09-18, 17:57 ]mam nastawnik hdk 211 jak dobrze kojarze z reni.... ecu mam na boscha i przelew na nstawnik jest gorny... tylko teraz kwestia tego musze poszukac kogos kto mi to wszystko posklada do kupy i ustawi...MUNIOR pisze:Dokładnie to samo miałem napisać.Podstawowa rzecz przy tuningu ,to przynajmniej orginalne osiągi autaFazziu pisze:najpierw doprowadź auto do stanu aby na seryjnych gratach się zbierało jak należy, jak już chcesz się bawić to przeszedł bym najpierw na nastawnik indukcyjny a nie potencjometryczny jak masz na chwile obecną, a potem cała reszta
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tu musiałeś zrobic coś nie tak i najprawdopodobniej jest nieszczelnosć .Radzę się na tym skupić ,bo puki nominalne cisnienie doładowania będzie dopiero kolo 3 tys ,to żebyś nie wiem jakie mody robił to i tak nic nie pomoze i nie bedzie to jechaćTomcionerwus pisze: maks cisnienie mam 0.8 bar tylko to cisnienie osiagne wtedy jak wkrece silnik do 3000obr/min. przed zamontowaniem kolektora asz to cisnienie miałem juz od 2000obr/min
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szybkosć maksymalna nie ma nic do tuningu czy osprzętu ,bo fabryczna szybkosć dla tego auta to ok.175km /h przy ok.4200 obrotach i to się nie zmieni po żadnym tuningu .Zajmij sie tym co opisywałeś że w tej chwili masz nie halo,czyli zbyt puzno pojawiajacym się doładowaniem ,bo żaden tuning czy przeróbka na indukcyjny , tego nie zmieniTomcionerwus pisze:Nastawnik hdk 211 zdobyty z reni pewnie jest indukcyjny pewnie będzie potrzebny do ecu tuningowanego na 120 koni... To będzie zestaw odpowiedni aby to szlo więcej jak 160 km/h....