Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Niedziałający Wentylator Chłodnicy

ODPOWIEDZ
szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

[B3 1.8 JN] Niedziałający Wentylator Chłodnicy

Post autor: szarkin » 30 lip 2017, 12:09

Witam wczoraj pojawił się problem z wentylatorem chłodnicy który przestał działać a przy temperaturach na zewnątrz praktycznie od razu silnik złapał temperaturę.Myślałem że to bezpiecznik sprawdziłem bezpiecznik nr 5 15 i 20 wszystkie sprawne spróbowałem ominąć czujnik temperatury spinając instalację na krótko też nic dopiero podanie 12v bezpośrednio z akumulatora zadziałało podejrzewam że to przekaźnik starałem się sprawdzić przekaźniki pod maską nr 2 i 11 wyglądają okej chciałem ominąć przekaźnik i spiąć za pomocą drucika ale również brak reakcji choć możliwe że połączyłem nie te styki i tu pytanie jak to zrobić które piny ze sobą połączyć wystarczy żeby wentylator załączał się po przekręceniu kluczyka obojętnie na którym biegu

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 30 lip 2017, 15:33

https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... 20,300.htm

Tam w kilku ostatnich postach jest opisany problem z wiatrakiem i przekaźnikiem

może to coś pomorze .

szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: szarkin » 31 lip 2017, 11:55

Niestety nie znalazłem rozwiązania wczoraj rozebrałem przekaźnik i zwarłem elektromagnes wiatrak działał lecz cały czas dzisiaj kupiłem nowy przekaźnik i zero reakcji

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2017, 13:09

Zobacz czy w złącze 18/86 tego przekaźnika masz masę i pod 15/85 masz połączenie z kablem czerwono-zielonym czujnika. I czy na niebiesko-czerwonym na czujniku masz plus (po zapłonie chyba z bezpiecznika nr 15).

Zobacz czy kable od konektorów na wtyczce nie trzymają się już tylko na izolacji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 31 lip 2017, 14:08

"Niestety nie znalazłem rozwiązania wczoraj rozebrałem przekaźnik i zwarłem elektromagnes wiatrak działał lecz cały czas dzisiaj kupiłem nowy przekaźnik i zero reakcji"
i naraziłeś się na zbędny wydatek .
Przecież tam gdzie podałem jest dokładnie opisane jak sprawdzić co działa a co nie działa (przekaźnik też bez rozbierania go ) .

szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: szarkin » 31 lip 2017, 16:35

Sprawdze jeszcze raz temat być może coś przeoczyłem

[ Dodano: 2017-07-31, 16:35 ]
"Na początek możesz podać cienkim kabelkiem napięcie (plusa) z akumulatora na styk 87 gniazda , powinien się wtedy włączyć wentylator (jeżeli dobrze to zrobisz i połączenie instalacji z silnikiem wentylatora jest prawidłowe ),, . tutaj się wszystko zgadza i wentylator rusza

Jeżeli wentylator zakręci to rozłącz prowizorkę i przełóż ją do klemy minusowej a kabelek włóż do gniazda pinu 85 i wciśnij przekaźnik , po włączeniu zapłonu wentylator powinien się kręcić i tutaj jest problem bo wentylator stoi

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 31 lip 2017, 19:45

Więc sprawdź jeszcze czy masz napięci (plus) na gnieździe tam gdzie wchodzi pin 30 (stałe) i tam gdzie wchodzi pin 86 (powinno być po włączeniu zapłonu ) .
Rób to dokładnie bo jak źle podałeś masę na pin 85 to wyjdą nam złe wyniki sprawdzania .
Piny mają małe otworki więc możesz cieniutkiego kabelka tam przełożyć przez otwór i wtedy wetknąc przekażnik , oczywiście sprawdż dokładnie czy jest napięcie w gniazdach .

szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: szarkin » 31 lip 2017, 20:52

Przed chwilą sprawdziłem ani na pin 30 nie ma prądu ani na 86 po włączeniu zapłonu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2017, 21:03

Jeśli po złączeniu palcem przekaźnik włączyły się wentylatory to plus powinien być na 30 to z niego idzie zasilanie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 31 lip 2017, 21:35

Sprawdź dobrze w gniazdach , bo styki w gniazdach są głębiej schowane , jak wtykałeś coś grubszego mogło nie dotknąć .
Ja wtykałem po kolei w gniazda cienkie ostrze scyzoryka ( możesz to zrobić też jakimś cienkim śrubokrętem ) a później przytykałem do niego miernik .
Jak będziesz pewny że dobrze sprawdziłeś to jeszcze raz bezpieczniki (może w międzyczasie któryś padł ) , jak dalej nic to schemat i szukanie skąd powinny otrzymywać zasilanie .

szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: szarkin » 01 sie 2017, 13:02

Okej sprawdziłem wszystkie bezpieczniki są okej na pin 30 faktycznie jest zasilanie lecz na 86 brak tzn jest 0.04

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sie 2017, 15:22

na 86 powinna być masa, to na 85 idzie plus przez czujnik chłodnicy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 01 sie 2017, 15:31

Ok , jeszcze raz poszukałem i przejrzałem schematy , trudno je dokładnie przejrzeć bo to skany i numerki mają malutkie hu wie czy to 85 czy 86 , jak mi się uda to tu je załączę .
A więc zasilanie stałe na 30 masz , jak przekaźnik zadziała to puszcza z 30 na pin 87 i przez bezpiecznik 5 ( 30A) daje na wentylator .
Jednak żeby zadziałało to ze złącza X (po kluczyku) skrzynki bezpieczników , przez bezpiecznik 15 (25A) idzie napięcie na włącznik termiczny chłodnicy.
Gdy ten włącznik da sygnał czyli zewrze to puści zasilanie na 85 pin przekaźnika.
Wygląda na to (po próbie dokładnego przyjrzenia się ) że na pinie 86 ma być masa . Sorry za wcześniejszą pomyłkę .
Jeżeli masz tam masę (sprawdź) a na pin 85 dasz kabelkiem plusa powinien wentyl chodzić .
Sprawdź czy na jedną z końcówek do termo włącz. chłodnicy dochodzi napięcie (po kluczyku) i czy nie są końcówki uszkodzone (dobrze trzymają się na kablu , nie zaśniedziałe/rdzewiałe) .
Jeżeli dochodzi i 86 jest masa to po zetknięciu z drugim przewodem też powinien kręcić .

Niestety próbowałem i mogę dodać obrazków schematu więc są tu :
https://zapodaj.net/10152e2419310.jpg.html

https://zapodaj.net/877477e3bc3aa.jpg.html

szarkin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2017, 18:20
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: szarkin » 01 sie 2017, 17:32

Okej wentylator działa wadliwy okazał się jednak czujnik który w pewnym momencie się ukruszyl lecz pojawił się kolejny problem samochód łapie temperaturę mimo wiatraka waz u góry jest gorący a ten na dole lekko ciepły natomiast chłodnica jest zimna

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 01 sie 2017, 17:55

Pewnie trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia .
Możliwe że termostat stoi i blokuje .
Jeżeli odpowietrzenie nie pomorze wymontuj termostat .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga