[B4 1.9 1Z] Lokalizacja sprężarki klimatyzacji
[B4 1.9 1Z] Lokalizacja sprężarki klimatyzacji
Jestem w trakcie zakładania klimatyzacji i napotkałem problem, który blokuje mi pracę mianowicie nie wiem gdzie powinna być zamontowana sprężarka klimatyzacji, nie mogę nigdzie znaleźć otworów na jej łapę. Czy ktoś z Was mógłby mi opisać miejsce, gdzie mam ich szukać?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
PabloPJQ,
A masz mocowanie kupione do zamontowania takiego kompresora razem z alternatorem :?:
https://www.olx.pl/oferta/lapa-sprezark ... npVYa.html
http://allegro.pl/lapa-z-napinaczem-ac- ... 58492.html
A masz mocowanie kupione do zamontowania takiego kompresora razem z alternatorem :?:
https://www.olx.pl/oferta/lapa-sprezark ... npVYa.html
http://allegro.pl/lapa-z-napinaczem-ac- ... 58492.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kod: Zaznacz cały
wygląda to tak :
- wyjmujesz tylną popielniczkę
- koło hamulca ręcznego jest zaślepka
- odkręcasz tylną cześć tunelu i ściągasz ją z dźwigni
- zdejmujesz mieszek zmiany biegów
- odkręcasz przednią część tunelu i wrzucasz 4ke
- wyjmujesz resztę tunelu
- zdejmujesz pokrętła od nawiewów, są na wcisk.
- pod nimi masz 2 śrubki odkręcasz je.
- wyciągasz przyciski od przeciwmgielnych, podgrzewania szyby itp. wyciągasz je do przodu i zdejmujesz kostki.
- demontujesz popielniczkę
- odkręcasz śruby trzymające cały ten panel, kable z kostkami i resztki po regulacji zostają.
- odkręcasz schowek pasażera i pulkę pod nogami kierowcy. (w TD trzeba zdjąć sanie, od dołu podważa się zatrzask i zsuwa rączkę)
- zdejmujesz klakson i odkręcasz kolo kierownicy.
- odkręcasz 2 srubki trzymające zegary i wyjmujesz je, po odpięciu kostek.
- kolo nagrzewnicy, kanały nawiewów są przykręcone takimi małymi śrubkami.
- w nogach pasażera za kanałem głównym jest komputer, odpinasz takie duże złącze
- odkręcasz 4 śruby na desce (pod zaślepkami po bokach)
- wyjmujesz deskę
- odkręcasz przewody wodne od nagrzewnicy i pod plastikową osłoną z lewej strony, dwie nakrętki trzymające, cały nawiew. wyjmujesz cały główny kanał z nagrzewnicą.
- przymierzasz nagrzewnice od klimy i zaznaczasz miejsce gdzie kanały od klimy stykają sie ze ścianką grodziową.
- wycinasz taki jajowaty otwór i mniejszy na odprowadzenie wody
- zakładasz cały ten kanał(elektryka musi być połączona, potem nie da sie wpiąć kości koło czujnika niskiego cienienia) i przykręcasz go tymi dwoma nakrętkami
na prawym podszybiu.przeciągasz przewód podciśnienia przez ten jajowaty otwór i podpinasz do zaworu obiegu zamkniętego.
- zakładasz deskę i całą resztę.
- przy zakładaniu pokręteł warto założyć mechanizm od klimy. zdejmujesz cięgna ze starego i zakładasz na nowy.
z elektryki podpinasz jedną kości (wygląda jak gniazdo przekaźnika do listwy z bezpiecznikami i chyba jeszcze dwa przewody, mocujesz gniazdo sterownika i wpinasz sterownik.
- przez otwory od strony kierowcy przeplatasz resztę wiązki(kable do czujników na klimie i sprzędła kompresora) do komory silnika.
komora silnika :
- zdejmujesz chłodnice i przykręcasz do niej chłodnice klimatyzacji.
- zakładasz łapę kompresora i podwieszasz kompresor
- wyjmujesz akumulator i pod nim masz dostęp do przewodów wychodzących przez ten jajowaty otwór.
- na podłużnicy przykręcasz ten skraplacz( albo jakoś tak sie to nazywa, taka bańka)
- łączysz wszystkie przewody, nie da się pomylić bo mają różne średnice
- podpinasz przewód podciśnienia do (kolektora wersja Pb/pompy próżniowej ON)
- podpinasz kable do czujników i sprzęgła kompresora.
- składasz wszystko do kupy
- jedziesz na sprawdzenie szczelności i nabicie instalacji.