Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 ABT] Prędkość, obroty, czas przyspieszania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 b4 ABT] Prędkość, obroty, czas przyspieszania

Post autor: Chasiel » 08 sie 2017, 23:08

Witajcie. Na wstępie pragnę przeprosić jeżeli wybrałem zły dział. Odkąd zostałem nabywcą mojego oooo nurtuje mnie jedna rzecz moc silnika. Liczę się z tym że auto ma 25 lat i 369kkm oraz swoje waży to jednak 90KM powinno być odczuć. Do rzeczy, czas przyspieszania od 100km/h do 120km/h jadąc na 5 biegu wynosi ok. 18sek (mam nagrany film lecz nie wiem przez jaki portal wrzucić) do prędkości 140 zabrakło by mi pamięci.
Prędkości jakie rozwija na poszczególnych biegach: sprawdzane na LPG oraz PB
1. 0-35km/h 3500 obr.
2. 0-80km/h 4000 obr.
3. 0-110km/h tutaj nie zwróciłem uwagi ile obrotów/minute
Do trzeciego biegu silnik przyspiesza żwawo i chętnie wchodzi na wysokie obroty, całość trwa od 0 do 100 około 15sek.
4. 50-120km/h 4400 obr. I tu się już kończy cała przyjemność z jazdy wbijam 5 bieg jadąc z prędkością 100km/h wciskam gaz do deski i czas jaki zajmuję silnikowi rozpędzić tę krowę do 150km/h ponad 1minute i maksymalne obroty to 3300 i koniec. Na PB 160km/h /3400obr. i koniec.
Czy tak wygląda przyspieszenie w abt, a może coś się kończy? Mam nadzieję że to skrzynia bo jeśli tak wygląda przyspieszenie to czeka mnie swap ;/ tylko na co?
Przepraszam za lekturę, chciałem przedstawić temat dokładnie, mam nadzieję że jest zrozumiały, pozdrawiam;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2017, 04:24

Chasiel, 3300 i 150 mysli_ coś chyba strasznie długa skrzynia. Sprawdź dokładnie jakie oznaczenia ma.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 09 sie 2017, 07:39

W którym miejscu znajdę wybite nymery na skrzyni?
Biorę pod uwagę obrotomierz który możliwe że przekłamuje, Podepne pod kompa i spróbuję sprawdzić obroty wzgledem licznika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2017, 08:00

Chasiel pisze:W którym miejscu znajdę wybite nymery na skrzyni?
na przyszłość od tego masz wyszukiwarkę na górze, proszę https://audi80.pl/topics77/80-b4-20- ... t12628.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 sie 2017, 10:18

Coś słaby silnik masz albo brakuje mu powietrza albo bardzo dawka gazu przykrecona. Ile jakie masz średnie spalanie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2017, 10:57

Jarewa, tyle że z tego co on napisał to w summie na bp niewiele lepiej, więc jak piszesz albo brak powietrza albo kiepski motor + długo skrzynia = i efekt jest jaki jest

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 09 sie 2017, 19:03

Spalanie LPG na trasie 8,5l. W mieście 11l. Na PB jeżdżę tylko do osiągnięcia 50*C temp silnika i przełączam na LPG więc nie wiem ile pali.

[ Dodano: 2017-08-09, 19:03 ]
Próbowałem odczytać numery ze skrzyni (dzięki PieterB) zdemontowalem kopułkę, wyczyściłem miejsce w którym powinny się znajdować, a tu praktycznie nic nie widać po 40minutach udało mi się z pomocą kolegi odczytać kompletną bzdure
00 9906 1712 lub C0 996 1712
Próbowałem to dopasować do oznaczeń skrzyni z działu download
Możliwe że numer mógł zaczynać się na CGS a nie 009.
Chciałem sobie ułatwić przy pomocy aparatu, ale nie mógł wychwycić tych numerów więc z moją wadą wzroku mogły wyjść głupoty ;/

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 09 sie 2017, 19:52

od 100km/h do 120km/h jadąc na 5 biegu wynosi ok. 18sek

W tych skrzyniach w 80ce 5ka raczej nie służy do przyspieszania, poza tym 90km w B4 to nieporozumienie, nowe auto miało 13,4 do setki Ty masz 15 wiec przebieg plus gaz mogą powodować takie osiągi. Jakbyś jeszcze miał 90km wielopunkta to by to chodziło inaczej a jednopunkt z gazem to auto do toczenia się a nie sprintów spod świateł

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 sie 2017, 20:06

CCE/CDY to najdłuższe do ABT a CGT krótka, oznaczenie na wlepie w bagażniku.

Spalanie ciut za małe nie znam Bydgoszczy ale w miasto 11L to mało powinno tak 13-15L a nawet i ciut więcej.

Najpewniej podjedź na stacje diagnostyczną niech sprawdzą ci emisje spalin i stosunek powietrza do paliwa Lambda na różnych obrotach wtedy będzie wiadomo pewniej czy mieszanka czy silnik.

Nie czytasz Marcin między wierszami jego max to 3300obr/min ABT najmocniejszy jest przy 5tyś ma 66KW wiec powinien minimalnie choć osiągać te obroty. Ale w jakim czasie to już nie ważne.

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 09 sie 2017, 21:33

Jutro dokopie się do dna bagażnika i zrobię fotkę nalepki, przy okazji wjade na SKP I sprawdzę tą emisję spalin.
W Bydgoszczy mieszkam 10miesięcy I nadal nie przyzwyczaiłem się do stania w korkach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 sie 2017, 21:37

Tylko zczytaj i zapisz w cyferkach. Jak gdzieś robisz przeglądy powinno to być gratis .

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 09 sie 2017, 23:56

Wydaje mi się że powinienem dostać wydruk.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 10 sie 2017, 11:10

też mam skrzynie cdy,i na ekspresówce raz chciałem sprawdzić jak się odepchnie z piątki to tak powiedzmy od 100 do 170 zbytnio problemu nie miał,fakt troche to trwało ale czego tu wymagać

Chasiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 31 maja 2017, 17:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Chasiel » 10 sie 2017, 20:14

Dzisiaj byłem na SKP i mam porobione zdjęcia.
Silnik zimny bieg jałowy PB falują wartości ujałem na foto najniższy i najwyższy punkt.
https://imageshack.us/i/pnQtDHctj
https://imageshack.us/i/pnv6Pakjj
Silnik zimny bieg jałowy LPG
https://imageshack.us/i/poaYlGcRj
Silnik zimny LPG 2000obr/min
https://imageshack.us/i/pnWlMyiwj
Silnik 94*C LPG bieg jałowy
https://imageshack.us/i/pmQ3Nlpcj
Silnik 94*C LPG
2000obr/min
CO-od1.834 do 2.2111 CO2-od12.09do11, 44
COkor-od1.927 do 2.429 lambda-od 0.952 do 0.937
HC-od 109do121 O2-od 0.33do0.31
Silnik 94* PB
Bieg jałowy
CO-od0. 138do0.210 CO2-od13. 62do13.62
COkor-od0.150do0.228 lambda 1.039do1.057
HC-od 75do70 O2-od 0.98do1.29
2000obr/min
Falują wartości
CO-od 0.334-3.414 CO2 13.53-12.12 HCod65-125
COkor od 0.361-3.414 lambda od 1.044 - 0.920
O2 od1.25 - 0.56
Nagralem film zmian wartości na badaniu analizatotrem ale nie mogę go nigdzie wrzucić chyba zły format, więc postarałem przedstawić pisemnie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 sie 2017, 22:13

Nie ma tragedii prawie wszystko w porządku po za tym że na gazie ciut biedna. Ale to nie wpływa bardzo znacząco wiec tylko ta różnica o 10km.

Mierzyłeś kompresje? jak sprawy wyglądają z układem dolotowym i wylotowym? czy na biegu jałowym masz czysty dźwięk z wydechu czy przytłumiony? czuć na ręce uderzenie spalin?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl