[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?
Panowie - krótko i na temat.
Zamówiłem tarcze 280x22mm - wchodzi wszystko tak jak ma i jest dobrze, obecnie zaczynam docieranie klocków do tarcz
Reasumując, oryginalny zestaw - jaki przewidział producent do tych zacisków to 276x25mm.
Zakładając tarcze 280x22mm, zyskujemy:
- tańsze tarcze (O WIELE! Pominę problem dostępności produktu)
- lepszy wygląd
- odczucia po zmianie napisze jak pojeżdżę chwile..
Także polecam wszystkim tym co mają zaciski dwutłoczkowe zakładanie tarcz 280x22mm
Zamówiłem tarcze 280x22mm - wchodzi wszystko tak jak ma i jest dobrze, obecnie zaczynam docieranie klocków do tarcz
Reasumując, oryginalny zestaw - jaki przewidział producent do tych zacisków to 276x25mm.
Zakładając tarcze 280x22mm, zyskujemy:
- tańsze tarcze (O WIELE! Pominę problem dostępności produktu)
- lepszy wygląd
- odczucia po zmianie napisze jak pojeżdżę chwile..
Także polecam wszystkim tym co mają zaciski dwutłoczkowe zakładanie tarcz 280x22mm
Jak jest wkoncu z tymi tarczami do zaciskow girling 60?
kolega panda napisal ze mozna wkladac 280x22 i wszystko super a w innym poscie pisze ktos ze nie do konca pasuje,ze powierzchnia cierna klocka jest mniejsza i nie hamule troche klocka od wewnatrz tarczy..ile klocek wystaje poza powierzchnei cierną w tych 280mm?
sory ze odkopuje ale jak temat nie jest do konca wyczerpany to chyba niema co zakladac nowego
kolega panda napisal ze mozna wkladac 280x22 i wszystko super a w innym poscie pisze ktos ze nie do konca pasuje,ze powierzchnia cierna klocka jest mniejsza i nie hamule troche klocka od wewnatrz tarczy..ile klocek wystaje poza powierzchnei cierną w tych 280mm?
sory ze odkopuje ale jak temat nie jest do konca wyczerpany to chyba niema co zakladac nowego
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Podepnę się pod temat bo też dotyczy ABT.
Mianowicie, zakupiłem sobie zestaw dwutłoczków Girling 60 - zaciski, jarzma, klocki i tarcze 280x22 wentylowane. Rzekomo zestaw do Audi S2, kupiłem go od gościa który miał to w Golfie III. I w tym chyba jest problem, ponieważ tarcze na pierwszy rzut oka pasują, jednak po przymiarce są trochę inne. Rozstaw otworów jest minimalnie różny, tak że środek otworów na mojej seryjnej tarczy nie pokrywa się ze środkiem otworów na tarczy 280x22. Dodatkowo, moja stara tarcza jest trochę "wyższa" od tej nowej, chodzi mi o odległość powierzchni roboczej tarczy od części, przykręcanej do piasty, moja stara tarcza jest po prostu osadzona głębiej. Dodam, że nie są to jednak tarcze do kół o rozstawie śrub 5x112, ponieważ są tylko 4 otwory na śruby. Hamulce muszę szybko zrobić bo stare są w kiepskim stanie, zapiekają się tłoczki a tarcze biją jak oszalałe i od jakiegoś czasu przymierzałem się do dwutłoczków. Moje pytanie do znawców tematu, co zrobić aby ten zestawik G60 zamontować u siebie? Zależy mi na tych hamulcach bo po prostu szkoda mi je dalej sprzedawać skoro już się na taki wydatek szarpnąłem. W TDI-kach ludzie zakładali te hamulce bez problemu, czy w ABT jest jakaś różnica? Czy musiałbym zmieniać piasty żeby podpasować te tarcze, czy wystarczyłoby kupno innych tarcz, o rozstawie śrub 4x108 i wymiarach tarczy 280x22? Głębokośc osadzenia tarczy byłaby wtedy odpowiednia? Bardzo proszę o szybką pomoc
Mianowicie, zakupiłem sobie zestaw dwutłoczków Girling 60 - zaciski, jarzma, klocki i tarcze 280x22 wentylowane. Rzekomo zestaw do Audi S2, kupiłem go od gościa który miał to w Golfie III. I w tym chyba jest problem, ponieważ tarcze na pierwszy rzut oka pasują, jednak po przymiarce są trochę inne. Rozstaw otworów jest minimalnie różny, tak że środek otworów na mojej seryjnej tarczy nie pokrywa się ze środkiem otworów na tarczy 280x22. Dodatkowo, moja stara tarcza jest trochę "wyższa" od tej nowej, chodzi mi o odległość powierzchni roboczej tarczy od części, przykręcanej do piasty, moja stara tarcza jest po prostu osadzona głębiej. Dodam, że nie są to jednak tarcze do kół o rozstawie śrub 5x112, ponieważ są tylko 4 otwory na śruby. Hamulce muszę szybko zrobić bo stare są w kiepskim stanie, zapiekają się tłoczki a tarcze biją jak oszalałe i od jakiegoś czasu przymierzałem się do dwutłoczków. Moje pytanie do znawców tematu, co zrobić aby ten zestawik G60 zamontować u siebie? Zależy mi na tych hamulcach bo po prostu szkoda mi je dalej sprzedawać skoro już się na taki wydatek szarpnąłem. W TDI-kach ludzie zakładali te hamulce bez problemu, czy w ABT jest jakaś różnica? Czy musiałbym zmieniać piasty żeby podpasować te tarcze, czy wystarczyłoby kupno innych tarcz, o rozstawie śrub 4x108 i wymiarach tarczy 280x22? Głębokośc osadzenia tarczy byłaby wtedy odpowiednia? Bardzo proszę o szybką pomoc
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Roman_S, Masz zestaw z Golfa mk2 jak pisał PieterB z rozstawem 4x100.
Musisz niestety kupić sobie komplet tarcz i klocków pod te Girling60
Tarcza 276x25 od Audi 80 2.8 V6 AAH
Zestaw pasuje P&P .
Demontujesz zaciski z jarzmami i wkładasz zestaw G60.
Pedał hamulca może wpadać bardziej w podłogę potem po wymianie.
Regeneruj je lub daj do piaskowania i malowania proszkowego , potem nowe zestawy naprawcze z tłoczkami i spokój na lata.
Tarcze 276x25
Klocki do G 60
Musisz niestety kupić sobie komplet tarcz i klocków pod te Girling60
Tarcza 276x25 od Audi 80 2.8 V6 AAH
Zestaw pasuje P&P .
Demontujesz zaciski z jarzmami i wkładasz zestaw G60.
Pedał hamulca może wpadać bardziej w podłogę potem po wymianie.
Regeneruj je lub daj do piaskowania i malowania proszkowego , potem nowe zestawy naprawcze z tłoczkami i spokój na lata.
Tarcze 276x25
Klocki do G 60
Dzięki bardzo za konkretne odpowiedzi Panowie, pozwolicie że jeszcze skorzystam z Waszej wiedzy
Zaciski które mam to na pewno zaciski Girling 60 - tak mówi wytłoczenie na nich. Tarcze faktycznie nie pasują przez rozstaw śrub 4x100 i osadzenie też jest inne - u mnie w ABT jest to bodajże 56,5 a w tych z golfa trochę płycej.
No i do sedna - znalazłem tarcze wentylowane (niewentylowane w tych wymiarach też są) 280x22, montowane seryjnie w niektórych A80 1Z( z przeznaczeniem do taksówek )
Tarcze te mają więc wymiary identyczne jak te z golfa, ALE mają rozstaw 4x108 i osadzenie 56,5 - czyli tak jak powinno być u mnie na mojej piaście. Na mój chłopski rozum więc, jeśli założę tarcze o odpowiednim rozstawie i osadzeniu, pasujące na piastę i do tych tarcz założę zestaw zaciski+klocki z tego właśnie golfa to powinno to chyba pasować - bo zaciski te i klocki są pod tarcze 280x22, które w przypadku A80 i Golfa różnią się tylko osadzeniem i rozstawem śrub. Idąc tym tropem, nie musze chyba kupować całego zestawu 276x25 bo skoro założę tarczę pasującą i na piastę i na zacisk to jedyne co mi może kolidować to cały ten zestaw nie mieszczący się w feldze 15'' - z tego co mi jednak wiadomo powinno się to zmieścić. Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi. Kojarzę ,że chyba kolega panda86 (jeśli przekręciłem to sorki) montował u siebie właśnie zestaw G60 280x22.
Zaciski które mam to na pewno zaciski Girling 60 - tak mówi wytłoczenie na nich. Tarcze faktycznie nie pasują przez rozstaw śrub 4x100 i osadzenie też jest inne - u mnie w ABT jest to bodajże 56,5 a w tych z golfa trochę płycej.
No i do sedna - znalazłem tarcze wentylowane (niewentylowane w tych wymiarach też są) 280x22, montowane seryjnie w niektórych A80 1Z( z przeznaczeniem do taksówek )
Tarcze te mają więc wymiary identyczne jak te z golfa, ALE mają rozstaw 4x108 i osadzenie 56,5 - czyli tak jak powinno być u mnie na mojej piaście. Na mój chłopski rozum więc, jeśli założę tarcze o odpowiednim rozstawie i osadzeniu, pasujące na piastę i do tych tarcz założę zestaw zaciski+klocki z tego właśnie golfa to powinno to chyba pasować - bo zaciski te i klocki są pod tarcze 280x22, które w przypadku A80 i Golfa różnią się tylko osadzeniem i rozstawem śrub. Idąc tym tropem, nie musze chyba kupować całego zestawu 276x25 bo skoro założę tarczę pasującą i na piastę i na zacisk to jedyne co mi może kolidować to cały ten zestaw nie mieszczący się w feldze 15'' - z tego co mi jednak wiadomo powinno się to zmieścić. Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi. Kojarzę ,że chyba kolega panda86 (jeśli przekręciłem to sorki) montował u siebie właśnie zestaw G60 280x22.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tarcze wentylowane 280x22 "do taksówek" zamówione, dam znać co mi się udało z tego ulepić
[ Dodano: 2017-08-17, 20:11 ]
No więc jestem już po rezanku - wszystko udało się ładnie złożyć. Zaciski Girling 60 z golfa II, klocki z tego samego Golfa pod zaciski G60. Tarcze do A80 1Z ze specjalnym przeznaczeniem do taksówek - Febi 08573, wentylowane 280x22mm. Seryjnie miałem tarczę litą 280x13mm więc ze średnicą tarczy nie ma problemu. Na wymianę klocków będę tylko musiał znaleźć jakieś klocki które będą pasowały - poszukam po prostu co będzie tańsze, czy z A80 czy z golfa
Tak więc jakby ktoś się wahał czy może zakładać tarcze 280x22 zamiast 276x25 - śmiało może.
Wrażenia po jazdach próbnych - pedał faktycznie wpada niżej w podłogę, ktoś może powiedzieć czemu tak jest? Sama siła hamowania w zasadzie się nie zmieniła, może w moim przypadku hamuje trochę lepiej bo po prostu stare, słabe hamulce zamieniłem na nowe. I ostatnia obserwacja, tarcza po jeździe jest znacznie mniej rozgrzana niż to było w przypadku starej litej tarczy - i o to chodziło, poprzednie dwa komplety wymieniałem z powodu dużego bicia, tu mam nadzieję że tego nie doświadczę
Parę zdjęć jak to wygląda
[ Dodano: 2017-08-17, 20:11 ]
No więc jestem już po rezanku - wszystko udało się ładnie złożyć. Zaciski Girling 60 z golfa II, klocki z tego samego Golfa pod zaciski G60. Tarcze do A80 1Z ze specjalnym przeznaczeniem do taksówek - Febi 08573, wentylowane 280x22mm. Seryjnie miałem tarczę litą 280x13mm więc ze średnicą tarczy nie ma problemu. Na wymianę klocków będę tylko musiał znaleźć jakieś klocki które będą pasowały - poszukam po prostu co będzie tańsze, czy z A80 czy z golfa
Tak więc jakby ktoś się wahał czy może zakładać tarcze 280x22 zamiast 276x25 - śmiało może.
Wrażenia po jazdach próbnych - pedał faktycznie wpada niżej w podłogę, ktoś może powiedzieć czemu tak jest? Sama siła hamowania w zasadzie się nie zmieniła, może w moim przypadku hamuje trochę lepiej bo po prostu stare, słabe hamulce zamieniłem na nowe. I ostatnia obserwacja, tarcza po jeździe jest znacznie mniej rozgrzana niż to było w przypadku starej litej tarczy - i o to chodziło, poprzednie dwa komplety wymieniałem z powodu dużego bicia, tu mam nadzieję że tego nie doświadczę
Parę zdjęć jak to wygląda
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko