[B4 2.0 ABK] Czujnik ciśnienia oleju świeci gdy obroty 2200
[B4 2.0 ABK] Czujnik ciśnienia oleju świeci gdy obroty 2200
Witam serdecznie,
Wziąłem Audi na dłuższą trasę jestem aktualnie ponad 400 km za miejscem stałego pobytu. W czasie trasy zaczęła się świecić kontrolka ciśnienia oleju oraz brzęczyk gdy obroty wskazują więcej niż 2200. Nie słychać żadnych dziwnych odgłosów z silnika, filtr był wymieniany przy regeneracji głowicy, jak i olej oczywiście jest nie kopci nie słychać żadnych nie pokojacych dźwięków.
Jest za słabe ciśnienie oleju czy jednak czujnik padł, samochód ma swoje lata więc liczę się z usterkami jednak jestem poza miejscem zamieszkania i nie wiem co w takiej sytuacji zrobić.
Wziąłem Audi na dłuższą trasę jestem aktualnie ponad 400 km za miejscem stałego pobytu. W czasie trasy zaczęła się świecić kontrolka ciśnienia oleju oraz brzęczyk gdy obroty wskazują więcej niż 2200. Nie słychać żadnych dziwnych odgłosów z silnika, filtr był wymieniany przy regeneracji głowicy, jak i olej oczywiście jest nie kopci nie słychać żadnych nie pokojacych dźwięków.
Jest za słabe ciśnienie oleju czy jednak czujnik padł, samochód ma swoje lata więc liczę się z usterkami jednak jestem poza miejscem zamieszkania i nie wiem co w takiej sytuacji zrobić.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, 20:26 przez Kind3r, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Chyba bez zrozumienia czytałeś bo owszem są 2 czujniki ale jeden niskiego a drugi wysokiego ciśnienia. A temat poruszany nie raz - było dokładnie opisywane jak i co sprawdzić. np tu https://audi80.pl/b4-20-abk-zaswieca ... t77030.htmKind3r pisze: Z tego co wyczytałem są dwa brązowy i chyba biały i brązowy odpowiada za kontrolkę tak ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Czujnik od wysokiego cisnienia,
Zależy jakie masz tam kolory , u mnie w TDI niebieski jest od ciśnienia oleju na jałowych obrotach , a szary odpowiada własnie za ciśnienie powyżej 2 000 obr.
Sprawdź wsuwkę i przewód , bo najczęsciej słabo łączy z czujnikiem jak wsuwka zbyt luźna , lub kabelki ledwo trzymają się wsuwki.
Zależy jakie masz tam kolory , u mnie w TDI niebieski jest od ciśnienia oleju na jałowych obrotach , a szary odpowiada własnie za ciśnienie powyżej 2 000 obr.
Sprawdź wsuwkę i przewód , bo najczęsciej słabo łączy z czujnikiem jak wsuwka zbyt luźna , lub kabelki ledwo trzymają się wsuwki.
U góry mam czujnik niebieski a na dole czujnik brązowy jak dobrze widzę. Wyciągnąłem oba kabelki, zostawiłem je swobodnie, odpaliłem samochód przytrzymałem na ok 2500 obr. I po 2 sec zaświeciła się kontrolka i brzęczyk się odezwał. Wydaje się że jest ok. Odpinajac niebieski górny kontrolka się nie świeci przy przyłożeniu do masy zaświeca się. Dolny czujnik był lekko w oleju być może wnieść łączył.