[B4 1.9 1Z] Różna praca silnika i sporadyczne kopcenie
[B4 1.9 1Z] Różna praca silnika i sporadyczne kopcenie
Witam. Panowie mam taki mały problem z moim traktorkiem który robi się już trochę irytujący. Otóż silnik jest już po remoncie głowicy wymianie zaworów i uszczelki pod głowicą. Turibna też jest po regeneracji. Otóż przechodząc do sedna sprawy. Silnik dziwnie się zachowuje ponieważ jednego dnia odpali się go i chodzi cichutko równo pracuje i od razu ma odpowiednią moc oczywiście tak jak to jest na zimnym silniku, natomiast drugiego dnia odpalam samochód i pracuje jak ciągnik i ruszając to jest strasznie mułowaty. Dopiero po jakimś czasie wszystko wraca do normy. Dodam że w tych momentach jak to się dzieje to samochód kopci, jak wszystko jest w porządku i pracuje normalnie to nie kopci. Dodam również że gdy silnik się zagrzeje po przejechaniu paru kilometrów to na postoju da się usłyszeć z pod maski metaliczny dźwięk tak jakby szklanki ale czy to by miało jakieś powiązanie. Czytałem już kilka tematów i żadnego konkretnego rozwiązania tkaiego problemu. Jedni piszą że wtryski inni że kąt wtrysku a jeszcze inni że pierścienie albo turbina. Dodam również że wczoraj podłączałem komputer i nie ma żadnych błędów, dawka paliwa ustawiona jest 3. Nie wiem co to znaczy diagnosta tak powiedział i że kont wtrysku też jest ok.
Ponadto samochód ma swoją moc dopiero od 2.5 tys obrotów i do tych 2,5 dosyć wolno się zbiera.
Proszę o pomoc
Ponadto samochód ma swoją moc dopiero od 2.5 tys obrotów i do tych 2,5 dosyć wolno się zbiera.
Proszę o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Radzę zmienić diagnostę1sajmon15 pisze:Dodam również że wczoraj podłączałem komputer i nie ma żadnych błędów, dawka paliwa ustawiona jest 3. Nie wiem co to znaczy diagnosta tak powiedział i że kont wtrysku też jest ok.
Ponadto samochód ma swoją moc dopiero od 2.5 tys obrotów i do tych 2,5 dosyć wolno się zbiera.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dlatego że nie potrafi zdiagnozować przyczyny...ja po opisanych objawach wróżę problem z luzem na małym dolnym kole rozrządu na wale .Jak do opisanych objawów dochodzi jeszcze problem z odpaleniem , to na 100% tam jest przyczyna .Spec od tych silników zdiagnozuje ci to i sprawdzi w góra 15 minut1sajmon15 pisze:Munior mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź 😊 dlaczego ?
To fakt, ale poprosiłem go tylko o sprawdzenie błędów czy jakieś są i czy dawka paliwa oraz kąt wtrysku jest dobrze ustawiony. Przy remoncie głowicy mechanik mi powiedział że trzeba sprawdzić wtryski bo chyba już padają, nie ma u mnie niestety żadnego warsztatu który sprawdza wtryski dlatego pytam na forum czy przyczyną tego mogą być uszkodzone wtryski. Dodam również żę ostatnio zauważyłem przy wtrysku sterującym że przy samym gnieździe stał jakiś płyn, z tym że nie wiem czy to była ropa czy coś innego. Podejrzane było to że po parunastu kilometrów ta ciecz nie odparowała .
[ Dodano: 2017-08-29, 18:57 ]
Audi problemów z odpaleniem nie ma. Przekręci góra 2 razy jak zimny silnik i to tyle. Za każdym razem pali dobrze.
Dziwne właśnie jest to że ten samochód raz chodzi wzorowo a raz jak traktor.
[ Dodano: 2017-08-29, 18:57 ]
Audi problemów z odpaleniem nie ma. Przekręci góra 2 razy jak zimny silnik i to tyle. Za każdym razem pali dobrze.
Dziwne właśnie jest to że ten samochód raz chodzi wzorowo a raz jak traktor.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtryski nie mają z tym nic wspólnego ,albo są dobre ,albo nie ...a nie raz tak raz inaczej .Widoczny wyciek "plynu " czym by on nie był , również bez związku .Skoro dobrze odpala to jest nadzieja ze to jednak nie luz na dolnym małym kole rozrządu .Jak masz tdi z pełną diagnostyką ,to żaden problem podejrzeć blok 004 z przestawianiem początku wtrysku podczas jazdy .Jak masz bez pełnej diagnostyki ,to też da się sprawdzić ale tu już trzeba mieć swoje sposoby.Jak masz starszy osprzęt czyli nastawnik potencjometryczny z tzw.górnym przelewem ,to również on może byc i zwykle jest przyczyną "przebierania " obrotami ,co niektórzy okreslają własnie że "chodzi jak traktor "
Niestety ale właśnie mam ten starszy osprzęt przepływka bosha i stara pompa. Może ma też znaczenie że pewnego razu był taki dzień że samochód podczas jazdy np. wrzucając na 2 samochód nie reagował na gaz dopiero po wciśnięciu ponownie sprzęgła można było jechać dalej. I przy przygazowaniu na postoju gdy obroty opadały przy ok. 1200 obr podskakiwały same delikatnie. Czytałem wtedy że jest to padający nastawnik. Było tak tylko jeden dzień od tamtej pory nie ma już takich objawów dlatego też zlekceważyłem to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No to raczej wszystko wskazuje że winny jest własnie nastawnik .Najprostszy sposób na potwierdzenie winy nastawnika ,to podmiana na inny sprawny1sajmon15 pisze:właśnie mam ten starszy osprzęt przepływka bosha i stara pompa. Może ma też znaczenie że pewnego razu był taki dzień że samochód podczas jazdy np. wrzucając na 2 samochód nie reagował na gaz dopiero po wciśnięciu ponownie sprzęgła można było jechać dalej. I przy przygazowaniu na postoju gdy obroty opadały przy ok. 1200 obr podskakiwały same delikatnie. Czytałem wtedy że jest to padający nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Np.ja mam ,ale raczej nie wysyłam1sajmon15 pisze: pytanie czy w razie gdybym miał uszkodzony nastawnik to czy ma ktoś na sprzedanie sprawny
[ Dodano: 2017-08-29, 21:16 ]
Często ściemniają ze się polaczyli i wszystko jest ok .Radze nie dać się przekonać na "gębę " i upierać się żeby pokazał jak sie łaczy ze sterownikiem i jak sprawdza początek wtrysku w nastawach podstawowych ,bo mało który mechanik ma do tego starego sterownika odpowiedni interfejs z pełnymi obiema liniami K i L ,a tylko takim można sie połaczyć.Choć zasadniczo to uważam że wszystkie opisane problemy powoduje jednak sam nastawnik , a tego niestety nie wykaże ci żadna diagnostyka komputerowa ,wiec ja bym na twoim miejscu nie tracił pieniedzy na diagnostyke ,tylko szukał sprawnego nastawnika1sajmon15 pisze:Jutro jadę do innego mechanika żeby postarał się zdiagnozować i poprawnie poustawiał kąt wtrysku.