Witam klubowiczów.
Kupiłem żonie na pierwsze auto prawdziwy czołg Audi 80 b3 1.8S 1990r.
1. Mam problem z kontrolką płynu chłodniczego lub jak jest napisane w książce sam naprawiam kontrolką przegrzania silnika. Kontrolka zapala się różnie - po uruchomieniu silnika, i też czasem jest ok a jak autko troszkę się nagrzeje dopiero zaczyna migać. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma czujnika, na króćcu głowicy są trzy dwa u góry jeden na dole. W czasie gdy kontrolka nie paliła się odłączałem każdy z czujników i kontrolka nie zaświeciła się - robiłem to w celu zlokalizowania czujnika. Wiem, że stojąc na przeciwko auta górny lewy jest od wskazania na deskę. Ktoś wie może który czujnik jest odpowiedzialny za kontrolkę - przypominam nie mam czujnika w zbiorniczku, również potrzebował bym numer tego czujnika.
2. Silnik przegrzewa się. Wentylator sprawdziałem mostkujac wtyczkę od czujnika - włącza się, ogółem czasem sam się włączy. Termostat chyba ok - dolny wąż gorący tak jak dół chłodnicy, pomimo to wyrzuca płyn - na odkręconym korku obserwowałem i przy osiągnięciu 90 stopni po tym jak termostat puści - dolny wąż zrobi się gorący poziom płynu w zbiorniczku rośnie, aż do wyrzucenia płynu dodam, że bąbli w zbiorniczku nie widać od odpalenia na zimno po zagotowanie się, ogrzewanie jest porządne, więc zapowietrzone raczej nie jest. Czy Czujnik termiczny może raz działać raz nie? Przeczytałem inne tematy i nie znalazłem w nich odpowiedzi. Proszę o sugestie/pomoc.
Co do kodu silnika nie jestem pewien na 100% króciec na głowicy z czujnikami jest aluminiowy i czujniki są wkręcane a nie wtykane
[B3 1.8 PM] Kontrolka przegrzania silnika
Wszystkie czujniki są dwu pinowe. Jak pisałem po odłączeniu lewego czujnika wskaźnik na desce nie wstał więc ten czujnik jest od deski ale kontrolka się nie zapaliła. Tak płyn wyrzuca na odkręconym zbiorniczku na zakręconym natomiast przewody twardnieją. Temperatura przekracza 90 stopni i po prostu albo włączam ogrzewanie na max żeby wystudzić albo gasze silnik. Nie chce przegrzać silnika.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to pewnie ktoś kiedyś zamienił czujniki miejscami, mniejsza o tolasombra pisze:Jak pisałem po odłączeniu lewego czujnika wskaźnik na desce nie wstał więc ten czujnik jest od deski ale kontrolka się nie zapaliła
Napiszę ostatni raz - ten sam czujnik jest od wskaźnika co i od kontrolki, więc jak po odpięciu tego czujnika wskaźnik padł i kontrolka nie miga to masz go zlokalizowanego.
Skoro czytałeś książkę sam naprawiam to powinieneś wiedzieć że to układ ciśnieniowy i na otwartym zbiorniczku zawsze będzie wywalać płyn do póki nie pójdzie na duży układ.
A węże powinny być ciut przytwardawe bo panuje tam ciśnienie coś pod 1 bar jak dobrze pamiętam.
Coś mi się zdaje że trochę panikujesz - zresztą na forum masa takich tematów już była.