[B4 2.0 ABT] Dławienie silnika
[B4 2.0 ABT] Dławienie silnika
Cześć.
Aktualnie jestem po wymianie świec na BUR6ET do tego kopułka, palec i przewody BERU, do tego nowy filtr paliwa.
Myślałem, że to rozwiąże problem, lecz dalej występuję.
Mianowicie:
- Mam LPG ale odpalam z benzyny i na gaz przełączam po osiągnięciu około 30-40 stopni
- Jednak przy jeździe na benzynie na zimnym silniku auto się dławi (nie występuję to zawsze, ale gdy przyśpieszam to go coś dusi i czasem szarpie a zdarzyło się też parę razy, że zgasł gdy opuszczałem parking)
- problem nie występuję, gdy silnik się już nagrzeje(80-90 stopni)
- na LPG nie ma dławienia.
Dziękuję za pomoc.
ABT 2.0 2gen instalacji 92r
Aktualnie jestem po wymianie świec na BUR6ET do tego kopułka, palec i przewody BERU, do tego nowy filtr paliwa.
Myślałem, że to rozwiąże problem, lecz dalej występuję.
Mianowicie:
- Mam LPG ale odpalam z benzyny i na gaz przełączam po osiągnięciu około 30-40 stopni
- Jednak przy jeździe na benzynie na zimnym silniku auto się dławi (nie występuję to zawsze, ale gdy przyśpieszam to go coś dusi i czasem szarpie a zdarzyło się też parę razy, że zgasł gdy opuszczałem parking)
- problem nie występuję, gdy silnik się już nagrzeje(80-90 stopni)
- na LPG nie ma dławienia.
Dziękuję za pomoc.
ABT 2.0 2gen instalacji 92r
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Bo to operacja nie naprawi trwale problemu tylko służy jako test na konieczność sprawdzenia/zrobienia emulacji sondy lambda lub automatycznego resetu ECU.Sprawdzałem, poprawiło się na jeden może dwa dni.
Czyli pewnie rozstraja się od gazu albo złej emulacji. A jeśli masz nastawnik przepustnicy 6 pinowy to ponoć tylko zamontowanie przekaźnika odłączającego zasilanie od ECU po zgaszeniu może pomóc.
Tutaj masz temat o tym: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm
Można miernikiem ale też trzeba uważać bo tani miernik słabo się do tego nadaje i może nie wychwycić szybkich zmian napięcia (zmiany które oznaczają że sonda jest sprawna).keyser2 pisze:Nie wiem, czy jest sprawna. Jak ją sprawdzić bez VAGa?
Witam forumowiczów, podepne się do tematu: silnik również ABT z czasem wymieniłem już:
-czujnik temp. Vw/Audi, świece, kopułka, palec, PWN, podstawa pod monowtrysk, zapłon 6*, pompa 1,4bar (made in Italy), 0,2b powyżej, dzisiaj z czytałem błedy wyszły dwa D020 sonda zwarcie do plus
D020 sonda zwarcie do masy, przejżałem instalacje peszel po peszlu i wszystko OK.
Oczywiście reset ECU pomaga na dwa dni.
Sonda padła czy LPG rozjeżdza mape??
Na LPG wszystko gra, na PB zimny szarpie, dławi się, gaśnie, wydaję mi się że go zalewa.
Spróbuje jeszcze zrobić reset Ecu, pojeżdzić kilka km i wtedy sprawdzić błędy na sonde.
-czujnik temp. Vw/Audi, świece, kopułka, palec, PWN, podstawa pod monowtrysk, zapłon 6*, pompa 1,4bar (made in Italy), 0,2b powyżej, dzisiaj z czytałem błedy wyszły dwa D020 sonda zwarcie do plus
D020 sonda zwarcie do masy, przejżałem instalacje peszel po peszlu i wszystko OK.
Oczywiście reset ECU pomaga na dwa dni.
Sonda padła czy LPG rozjeżdza mape??
Na LPG wszystko gra, na PB zimny szarpie, dławi się, gaśnie, wydaję mi się że go zalewa.
Spróbuje jeszcze zrobić reset Ecu, pojeżdzić kilka km i wtedy sprawdzić błędy na sonde.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy lpg I, II, III generacji zawsze będzie błąd sondy i nawet emulacja nie pomoże.
Jak chcesz sprawdzić czy sonda dobra to trzeba poobserwować jej pracę i ocenić częstotliwość zmian napięcia oraz na jakich napięciach operuje przez vaga albo w sofcie LPG albo od biedy na tanim mierniku.
Możne też pojeździć tylko na benzyniue.
Jak chcesz sprawdzić czy sonda dobra to trzeba poobserwować jej pracę i ocenić częstotliwość zmian napięcia oraz na jakich napięciach operuje przez vaga albo w sofcie LPG albo od biedy na tanim mierniku.
Możne też pojeździć tylko na benzyniue.
Przy okazji rzuć okiem na filtry gazu i na sam parownik - paliwo mamy u nas słabe i już może coś trzeba przeczyścić. Co do sondy to na pewno przydałoby się podejrzeć jak pracuje. Miernikiem to może niekoniecznie bo ja np. spotkałem się z taką sytuacją (inne auto LPG IIgen), że sonda pracowała ale łapała "zawiechy" i wyrzucało błąd - zwykły miernik może być za wolny na takie zmiany. Sytuacja się nasilała jak auto było zagrzane i stało w korku - niby wszystko pracowało ale czasami obroty leciały aż budą telepało.
Dzisiaj podłączyłem kompa i usunąłem kody błedów oczywiście na sonde, przejechałem kilka km na PB i błąd nie powrócił, czyli wszystko ze sonda w porządku. Na dniach postaram się założyć przekaźnik resetujący ECU, pytanie brzmi: czy sterownik znajduję się na ścianie grodziowej w nogach pasażera. Wydaje mi sie że napotkałem go przy wymianie nagrzewnicy, ale ręki nie dam uciąć.
Będę wdzięczny za potwierdzenie poprawności schematu, znalazłem na forum. Data pierwszej rej. mojego Audi 01.1992 prawdopodobnie ECU z 35 pinami. Dla pewności proszę sprwadźcie oba schematy. Muszę policzyć piny ECU przed montażem przekaźnika.
Link:https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
Z góry dziekuję, pozdrawiam
Będę wdzięczny za potwierdzenie poprawności schematu, znalazłem na forum. Data pierwszej rej. mojego Audi 01.1992 prawdopodobnie ECU z 35 pinami. Dla pewności proszę sprwadźcie oba schematy. Muszę policzyć piny ECU przed montażem przekaźnika.
Link:https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
Z góry dziekuję, pozdrawiam