W silniku benzynowym bogata mieszanka zmniejsza temperaturę spalania. Nawet silniki turbo mają taką dawkę paliwa, która wręcz zmniejsza moc bo celem nadrzędnym jest zmniejszenie temperatury. Jedynie za dużo paliwa spali katalizator, benzyna pójdzie do oleju i będzie też spłukiwać film olejowy z cylindra.Tsarkam pisze:więc żeby nie wypalić tłoku odpiąłem wtyczkę od cieknącego wtrysku
[B4 2.8 AAH] zagadek AAH ciąg dalszy - nierówna praca, błędy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czyli przy szwankującym wtryskiwaczu będzie niedopalone paliwo (niezużyty tlen = uboga mieszanka) przez co sonda zacznie podlewać na całym banku i ogólnie mieszanka będzie bogatsza, dobrze kminię? Odpinając wtryskiwacz sonda tak samo widzi ubogą mieszankę i podlewa paliwem (albo w ogóle silnik zaczyna chodzić w trybie "serwisowym" o ile taki w AAH jest) - czyli też jest bezpieczniej termicznie (ale gorzej dla katalizatora).maciek889 pisze:W silniku benzynowym bogata mieszanka zmniejsza temperaturę spalania. Nawet silniki turbo mają taką dawkę paliwa, która wręcz zmniejsza moc bo celem nadrzędnym jest zmniejszenie temperatury. Jedynie za dużo paliwa spali katalizator albo benzyna pójdzie do oleju.Tsarkam pisze:więc żeby nie wypalić tłoku odpiąłem wtyczkę od cieknącego wtrysku
Z drugiej strony jeżeli wtryskiwacz puszcza za dużo paliwa, to mieszanka jest za bogata, sonda tnie dawki dla trzech cylindrów i na dwóch zaczyna być za ubogo (i za ciepło). Co prawda przez 250km raczej gniazd by nie wypaliło - w końcu to audi
Ogólnie to sugerowałem się moją "żelazną" logiką i analogią do diesla i lejących wtrysków (pomijając różnice w zasilaniu w paliwo w MPI vs diesel).
Panowie problem częściowo zażegnany. Tak jak pisał Tsarkam, auto nie pracowało na wszystkich garach. Poza tym, że szarpało straszliwie podczas przyspieszania do 2 tys obr to na światłach telepało autem jakby się w nim parka ostro ... hehe no wiecie
Co się okazało, jako, że z elektryki jestem zielony to z kumplem sprawdziliśmy ten wtrysk, który po odpięciu nie robił różnicy w pracy silnika. Nie dostawał prądu. Czy li w ogóle nie pracował wtrysk. przewód czarny wypiął się ze styku we wtyczce. Po podpięciu i zaizolowaniu auto pracuje o nieeeebo równiej. Przyspiesza bez problemu i kultura pracy wyższa, wreszcie wszystko jest płynne bez szarpania. I na jałowym nie telepie samochodem tak mocno
Mam boczek kierowcy do wymiany i nie dokręcony u dołu więc jak otworzę drzwi to boczek się lekko tłucze o drzwi więc coś tam jednak autem trzęsie delikatnie ale nie jest to odczuwalne prawie
Nie próbowałem go na szybszych drogach czy przyspiesza równo więc nie wiem czy problem w 100% naprawiony. Ale w wolnym czasie przeglądnę tą instalację całą bo widzę, że może sprawiać problemy prędzej czy później.
Jest jeszcze jedna sprawa. Podczas zabawy z wtyczką wtrysku zauważyłem, że do innej wtyczki był przyklejony przewód, którego koniec był zaślepiony tj nie był nigdzie podłączony a prowadzi do cewek.
Poniżej zdjęcia, chodzi o kabelki biały i brązowy zaznaczone kolorem czerwonym. Na żółto zaznaczyłem miejsce podłączenia przy cewkach, widać, że podłączone są domowym sposobem do cewek a drugi koniec jest zaślepiony. Czy ktoś wie do czego one mogą służyć i gdzie powinny być podłączone?
Co się okazało, jako, że z elektryki jestem zielony to z kumplem sprawdziliśmy ten wtrysk, który po odpięciu nie robił różnicy w pracy silnika. Nie dostawał prądu. Czy li w ogóle nie pracował wtrysk. przewód czarny wypiął się ze styku we wtyczce. Po podpięciu i zaizolowaniu auto pracuje o nieeeebo równiej. Przyspiesza bez problemu i kultura pracy wyższa, wreszcie wszystko jest płynne bez szarpania. I na jałowym nie telepie samochodem tak mocno
Mam boczek kierowcy do wymiany i nie dokręcony u dołu więc jak otworzę drzwi to boczek się lekko tłucze o drzwi więc coś tam jednak autem trzęsie delikatnie ale nie jest to odczuwalne prawie
Nie próbowałem go na szybszych drogach czy przyspiesza równo więc nie wiem czy problem w 100% naprawiony. Ale w wolnym czasie przeglądnę tą instalację całą bo widzę, że może sprawiać problemy prędzej czy później.
Jest jeszcze jedna sprawa. Podczas zabawy z wtyczką wtrysku zauważyłem, że do innej wtyczki był przyklejony przewód, którego koniec był zaślepiony tj nie był nigdzie podłączony a prowadzi do cewek.
Poniżej zdjęcia, chodzi o kabelki biały i brązowy zaznaczone kolorem czerwonym. Na żółto zaznaczyłem miejsce podłączenia przy cewkach, widać, że podłączone są domowym sposobem do cewek a drugi koniec jest zaślepiony. Czy ktoś wie do czego one mogą służyć i gdzie powinny być podłączone?
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
krzysiek_kw15, na 1. stronie tego tematu widać diagnozę komputerową ale to już jakiś czas temu było robione. Nie posiadam na zawołanie dostępu do kompa by diagnozować. Trzeba będzie chyba gdzieś dorwać vag, kupić złącze i będę miał pod ręką w razie czego.
Ehh z takim autem jak z kobietą. Trzeba mieć mnóstwo cierpliwości by znosić humorki tj drobne awarie i mieć kupę kasy na to wszystko
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że nadal delikatnie lubi sobie poszarpać ale to ma miejsce powiedzmy do poziomu 1300 obr/min czyli typowo wysoki bieg i niskie obroty. Powyżej tych wartości już jedzie bardzo płynnie.
Ehh z takim autem jak z kobietą. Trzeba mieć mnóstwo cierpliwości by znosić humorki tj drobne awarie i mieć kupę kasy na to wszystko
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem, że nadal delikatnie lubi sobie poszarpać ale to ma miejsce powiedzmy do poziomu 1300 obr/min czyli typowo wysoki bieg i niskie obroty. Powyżej tych wartości już jedzie bardzo płynnie.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
paquito88,
Ja mam dokładnie to:
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-k ... -piny.html
Pod win7 też powinno działać. Polecam, bo wydatek nie duży a się przydaje
Ja mam dokładnie to:
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-k ... -piny.html
Pod win7 też powinno działać. Polecam, bo wydatek nie duży a się przydaje
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Podziałam z tematem. Dzięki Panowie. Jeszcze pewnie nieraz pozawracam Wam głowę
[ Dodano: 2017-09-16, 21:08 ]
u kolegi podpiąłem auto pod komputer.
Z początku wyrzucił 8 błędów. 2 sondy i 6 wtrysków.
Po skasowaniu i przejechaniu kawałka ponowne podpięcie (na włączonym zapłonie) i zostały tylko 2 błędy obu sond.
Coś mnie tknęło i jeszcze raz przeskanowałem wszystko na odpalonym aucie. Wyrzuciło standardowo błędy 2 sond i błędy.... 5 (słownie: pięciu) wtrysków. Wszystkie poza trzecim.
I nie wiem co to może oznaczać. Zmierzyłem później oporność wtrysków i wynosiła 16,6 Ohm (wg katalogu wartości pomiędzy 15 a 17 Ohm) a oporność przewodu zasilającego wtrysk na wszystkich sześciu wynosiła od 230 do 240 yy chyba Ohm ale nie pamiętam już, może kOhm mniejsza z tym, w każdym razie praktycznie różnica minimalna.
kody błędów:
00525 sonda lambda (stały)
00554 sonda lambda 2 (nieciągły)
01249 wtryskiwacz cyl 1 (nieciągły)
01250 wtryskiwacz cyl 2 (nieciągły)
01251 wtryskiwacz cyl 3(nieciągły)
01252 wtryskiwacz cyl 4 (nieciągły)
01253 wtryskiwacz cyl 5 (nieciągły)
01254 wtryskiwacz cyl 6 (nieciągły)
Poniżej jeszcze dodaję krótki filmik, na którym słychać tę dziwną przerywaną pracę silnika przy delikatnym dodawaniu gazu. Sytuacja ma miejsce do 1,5k obr/min, powyżej już nie przerywa.
[ Dodano: 2017-09-16, 21:08 ]
u kolegi podpiąłem auto pod komputer.
Z początku wyrzucił 8 błędów. 2 sondy i 6 wtrysków.
Po skasowaniu i przejechaniu kawałka ponowne podpięcie (na włączonym zapłonie) i zostały tylko 2 błędy obu sond.
Coś mnie tknęło i jeszcze raz przeskanowałem wszystko na odpalonym aucie. Wyrzuciło standardowo błędy 2 sond i błędy.... 5 (słownie: pięciu) wtrysków. Wszystkie poza trzecim.
I nie wiem co to może oznaczać. Zmierzyłem później oporność wtrysków i wynosiła 16,6 Ohm (wg katalogu wartości pomiędzy 15 a 17 Ohm) a oporność przewodu zasilającego wtrysk na wszystkich sześciu wynosiła od 230 do 240 yy chyba Ohm ale nie pamiętam już, może kOhm mniejsza z tym, w każdym razie praktycznie różnica minimalna.
kody błędów:
00525 sonda lambda (stały)
00554 sonda lambda 2 (nieciągły)
01249 wtryskiwacz cyl 1 (nieciągły)
01250 wtryskiwacz cyl 2 (nieciągły)
01251 wtryskiwacz cyl 3(nieciągły)
01252 wtryskiwacz cyl 4 (nieciągły)
01253 wtryskiwacz cyl 5 (nieciągły)
01254 wtryskiwacz cyl 6 (nieciągły)
Poniżej jeszcze dodaję krótki filmik, na którym słychać tę dziwną przerywaną pracę silnika przy delikatnym dodawaniu gazu. Sytuacja ma miejsce do 1,5k obr/min, powyżej już nie przerywa.