Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S2 2.2 ABY] Wymiana kasety przekaźników

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[S2 2.2 ABY] Wymiana kasety przekaźników

Post autor: DeS » 10 wrz 2017, 11:19

Cześć,

czy ktoś z Was podmieniał kasetę przekaźników i bezpieczników, która znajduje się pod pokrywą na podszybiu? Trochę mnie odpycha rozpinanie wszystkich tych kabli, ale chyba nie ma wyboru.

Widziałem, że od góry są dwie blokady. Od spodu są powpinane kable.
Czy macie jakieś sprytne rozwiązanie jak się z tym uporać? :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 10 wrz 2017, 11:48

Nic przyjemnego. Można wyciągać do kabiny lub w gorę. W górę wyciągasz wpychając do kabiny, obracając i wtedy wyciągasz do góry. Warto porobić sobie zdjęcia wszystkich podłączeń. Duże kostki masz opisane kolorami ale pojedyncze wsuwki będziesz potem szukał po schematach gdzie mają być. Jak będzie ciasno to rozepnij wiązki pod wykładziną na nadkolu z opasek.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 10 wrz 2017, 16:19

Paweł wymieniałem w NMie i po zdjęciu deski wszystko idzie jak po sznurku. Bez zdejmowania to katorga. Wypinanie przekaźników tylko pod warunkiem posiadania schematów lub zrobienia zdjęć - jest kilka złączek z kolorami przewodów bardzo do siebie podobnych.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 10 wrz 2017, 16:46

Zdejmowanie deski nie wchodzi w grę. Zrobię foto i w dwie osoby może jakoś pójdzie. Dostęp jest mega kiepski, ale może faktycznie trzeba będzie trochę poluzować opaski.

piwoa80

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 11 wrz 2017, 09:53

Porozpinaj opaski na nadkolu po wykładziną i sam zrobisz to w 30 min. Trochę pokaleczysz ręce, trochę pobluźnisz ale dasz radę samemu. Ostatnio wymieniałem 20 min w B3 na 90% pełnej opcji. Tam dopiero jest kabli.Kostek w skrzynce nie sposób pomylić bo każda ma inny kolor a na skrzynce masz opisane gdzie ma iść każda z nich (rot,blau,schwartz itd). Nie pozamieniaj tylko pojedynczych pinów-zasilania po zapłonie i ciągłe.
Jak dasz radę to zrób ładne foty co gdzie podłączone bo brakuje zdjęć nie grzebanych skrzynek.
Sam szukałem jak składałem elektrykę i musiałem iść po schematach.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 11 wrz 2017, 21:56

no.. powodzenia :) troche łaciny poleci D

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 12 wrz 2017, 07:15

Łacina poleciała jak się okazało, że wymiana nic nie dała :D Ogólnie nie ma tragedii, choć łapy mam pocięte zdrowo (czyli jak za dawnych czasów) :-D Prawdopodobnie będę musiał zrobić to jeszcze raz i wrócić do starej kasety oklasky

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 12 wrz 2017, 10:40

Powiedz w ogóle co Ci się dzieje?

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 17 wrz 2017, 20:49

Cały problem wiązał się z niedziałającymi spryskiwaczami reflektorów.

Naprawiłem rozciętą wiązkę kabli do pompki, podmieniałem dwa przekaźniki. Postanowiłem więc zmienić kasetę. Kaseta okazała się dobra, więc wróciłem do starej, oryginalnej.

Winnym okazał się przekaźnik (dwa które miałem okazały się niesprawne) i uszkodzona wiązka przewodów przy chłodnicy.

Teraz działa to tak:


Dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 wrz 2017, 21:42

a powiedz mi jakie tam przekaźniki idą? nr.

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 17 wrz 2017, 22:57

Jarewa pisze:a powiedz mi jakie tam przekaźniki idą? nr.
Jeden, ale występował różne wersje. Starsza "275" oraz nowsza "380". Numery części mogę podać jutro gdy spiszę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl