A o przełożeniu głównym kolega zapomniał :?: Skrzynia FHN jest dłuższa od EEN, obliczenia się robi dla całej skrzyni a nie tylko dla samych biegów.drivtens pisze:bozmek, masz rację, a tutaj tabela, którą się sugerowałem:
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
FHN (5) = 0,685
EEN (5) = 0,682
Z czego wynika, że EEN jest trochę dłuższa, gdyż przełożenie obliczamy w sposób następujący:
Przełożenie mówi na o tym w jakiej relacji jest prędkość obrotowa koła w stosunku do silnika, czyli na 5 biegu prędkość obr koła jest większa niż wału silnika. Więc aby uzyskać prędkość koła należy podzielić prędkość obrotową silnika przez przełożenie. Z czego wynika że dla tej samej średnicy koła mamy większą prędkość obrotową kół z EEN jeżeli oczywiście mamy ten sam promień dynamiczny:
prędkość pojazdu = prędkość obrotowa koła * promień dynamiczny
prędkość obrotowa koła = prędkość obrotowa wału silnika / przełożenie
prędkość pojazdu na EEN (5) > prędkości pojazdu FHN (5) 8-)
[ Dodano: 2014-10-18, 14:17 ]
Bieg EEN FHN
1 3,500 3,778
2 1,944 2,176
3 1,226 1,360
4 0,838 0,903
5 0,683 0,686
A więc widzimy gdzie są różnice w skrzyni. FHN jest tak zaprojektowana, aby auto lepiej przyspieszało. FHN ma wszystkie biegi krótsze... Ale auto z pewnością lepiej przyspiesza. <ok>
Wg tabelki na stronie dieselschrauber.de wynika, że skrzynia FHN ma na 5 biegu przełożenie 2.36 a skrzynia EEN i DHF ma 2.52.
Poza tym BAA powinna być taka sama jak EAB, od DHF różni się tylko przełożeniem głównym (biegi mają takie same przełożenia) dlatego DHF jest szybsza.
EEN i DHF są takie same pod względem przełożeń, na FHN będzie szybciej.
Różnica między BAA a DHF jest odczuwalna, teraz zastanawiam się czy FHN zakładać <ok>