Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B2 Klasyczne 20VTQ

Prezentacja w/w od 1972r do 1986.
DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

B2 Klasyczne 20VTQ

Post autor: DRED » 13 wrz 2017, 15:33

Przygoda z tym autem zaczęła się dawno temu. W czasach kiedy B2 zaczynały drożeć, ale można było kupić zdrowy egzemplarz w normalnej cenie.
Ja pojechałem do Krakowa po ten egzemplarz. Auto miało stać się rajdówką, lecz właściciel nie wyrobiłby się przed pierwszym rajdem sezonu i porzucił pomysł. Wcześniej jeździło u starszego dziadka. Niestety w niektórych miejscach było widać rękę wnuczka i jego patenty ;)


Auto pojawiło się na allegro 5 września 2008 w cenie 2000 PLN.
Oczywiście momentalnie się sprzedało.

Pomyślałem sobie "cóż spóźniłem się" . Wiele osób też tak pomyślało

Kilka dni potem pojawił się w cenie niecałe 8 000 PLN

Zadzwoniłem najpierw do nowego właściciela auta. Chwila rozmowy , wydaje się ok. Potem telefon do Zurasa ( dzięki przyjacielu) z prośba o oględziny.
Czekanie w niepewności na telefon . W końcu zadzwonił . Niestety musiał przełożyć oględziny. Ehhhh no nic dalej czekamy. Dobra Zuras ustawił się z typkiem więc czekam na info zwrotne. Dostałem tylko smsa "Kurwa to auto jest piękne" . No to co od razu za telefon ustawka z typem. Jednak dostaje info , że jakiś facet z Zakopca już po to jedzie.
Znów czekanie , bo nie wiadomo czy kupi czy nie. Pierwszy tel - jeszcze nie pojechał oglądają. Czekam więc. Dzwoni. Mówi , że kolo chciał to na taxi do Zakopca , więc go pogonił. No to co . Ustawiam się na sobotę i jadę do typa.

Zajeżdżamy na miejsce. Wcześniejsza ustawka z Zurasem , potem po Brzezika i do typa.
Podjeżdża. Pierwsze wrażenie ZAJEBISTE!!!!
Bierzemy go na czujnik grubości lakieru . HMMM baaardzo mile zaskoczeni byliśmy.
No to co przejażdżka . Auto się zbiera tak jak powinno. Troszkę dymiło po ostrzejszej jeździe, ale czego można się spodziewać po 25 letnim aucie. Fotel kierowcy był w kiepskim stanie , ale to mi akurat totalnie nie przeszkadzało , bo docelowo miały być inne fotele.Sprawdzenie blokad. Działają. No to w kwestii formalnej jeszcze podjechać na podnośnik i sprawdzenie jak auto wygląda od spodu.

Kilka fotek z ogłoszenia

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



Wcześniej wspomniany fotel

Obrazek




Po za braniem oleju silnik był żwawy aż miło. W drodze powrotnej mina zdziwionego gościa w passacie B5 jak mija go stare B2 przy prędkości 180 BEZCENNA Za auto zapłaciłem gotówką
Foto starego motoru


Obrazek




Plan był by wsadzić tam silnik 2.2T i mieć radochę z jazdy. Po przesiadce z S2 3B seryjny KK był troszkę słaby, aczkolwiek w tej budzie bardzo mile zaskakiwał.

Tutaj troszkę fotek z zabawy w Toruniu gdzie jeszcze wszystko było seryjne

ObrazekObrazek ObrazekObrazek


Poniżej opis modyfikacji auta Audi B2 Quattro[/b] sedan przedlift


Plan jest taki by autem polatać sobie po ulicy, torze, czasem może jakieś 1/4 mili by sprawdzić.
Ogólny fan dla właściciela :)

Całość operacji przeprowadzona w streetlane garage u Noorca. Najlepszą rekomendacją tego warsztatu jest jego auto :) Chłopak zjadł zęby na 2.2T 20V i zna się na rzeczy.

Modyfikacje:


Silnik: Zakończono

Swap silnika 2144 r5 oznaczenie KK na 2.2 turbo AAN z S4
Rozwiert z 81 na 82,5 mm
Szczotkowanie cylindrów
Kute korby, kute tłoki Wosnera sprawdzone i wyważone, tam gdzie trzeba to zacieśnianie stopek korbowodów
Panewki KS
Sprawdzanie luzów panewek
Metalowa uszczelka pod głowicę
Dynamiczne wyważenie całego układu.
Sprawdzanie i poprawa płaszczyzny bloku.
Mycie i polerka wału.
Nowa pompa oleju ASO
Nowe kółka rozrządu
Nowe koło pasowe
Odświeżenie całości - czyszczenie mycie malowanie,


Mycie komory

Obrazek

Blok naszykowany do obróbki

Obrazek

Reszta gratów gotowa na wyjazd

ObrazekObrazek


Trochę gratów

ObrazekObrazekObrazek







Modyfikacje głowicy:
Obróbka głowicy
Wałek wydech od 7A
Porting poniżej mam wykres na flowbenchu
Przed

Obrazek

Po

Obrazek


Nowe uszczelniacze, prowadnice, zawory i wszystko co było potrzebne, lub wydawało się choć trochę zużyte.
Śruby ARP
Stalowa uszczelka pod głowicę
Głowica po obróbce



Układ dolotowy: W trakcie
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką :)


Obrazek


IC FMIC 450x300x76
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Przepustnica 80 mm z V8
Kolektor ssący - w trakcie
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Silikony FMIC
TIP z kwasu





Układ wydechowy: Gotowy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
DP 3,5" potem plecionka i 3" na jednym małym tłumiku oraz z tyłu duży z przepustnicą . Całość zrobiona tak by przy pełnym bucie szło tylko przez mały środkowy tłumik. Jak jeżdżę po bułki to spaliny idą przez 2 tłumiki.
5 x EGT WG seria




Układ paliwowy w trakcie

Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
Czujnik flex fuel
Regulator 4bar
Listwa wtryskowa made by SLG
Pompa paliwa bosch 044
Swirl pot 4L
Dodatkowy wstępny filtr paliwa
Nowe przewody paliwowe


Elektronika: W trakcie

EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Cewki TFSI
Przeniesienie alternatora na prawą stronę



Układ chłodzenia: W trakcie
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika



Układ napędowy: W trakcie
Wybierak przerabiany z C4
Skrzynia z S4 B5
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Koło zamachowe odchudzone
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Seryjna szpera 100% w dyfrze
Każdy mechanizm różnicowy ma szperunek z czego jestem bardzo zadowolony.
Półośki puki co seria

Układ Kierowniczy: w trakcie
Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1
Elektro-hydrauliczne wspomaganie

Układ hamulcowy: w trakcie
Zaciski przód 4 tłoczki Mercedes
Tarcza focus RS MK1 324 mm
Zaciski tył audi S4 tarcza 269x22 wentylowana
Dodatkowe zaciski na tył przednie z B4 pod hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie
Nowe miedziane przewody hamulcowe
Korektor siły hamowania Wilwood - w trakcie
Osobny układ pod dodatkowe zaciski tył - w trakcie




Zawieszenie: W trakcie
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Poliurytan wszędzie gdzie się dało
Poduszki silnika Young Timer motorsport
Top mounty
Kolumny dzielone

BODY: Seria

WNĘTRZE: 2 kubły: Bimarco na nowo obszyte, seryjna tapicerka

PODZIĘKOWANIA:
WIELKIE UKŁONY dla Pawła z STREET LANE GARAGE za ogrom prac włożonych w to auto. Dzięki niemu wraca ono do żywych :)

Także wielkie podziękowania dla małżonki za dużo cierpliwości dla mnie i wspieraniu mnie przy dążeniu do celu :)



Dalsze prace nad autem będę sukcesywnie opisywał.
Nie spinam się na jakiś termin odbioru auta. Długo już czekałem i jeszcze chwila mnie nie zbawi :)


Poniżej troszkę opiszę co i jak :)



Po powrocie z obróbki w firmie DZIAK Motorsport

blok poskładany

ObrazekObrazek


Stopka filtra

Obrazek

Nareszcie do komory :)

http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg

Jest na miejscu :)

Obrazek

Głowica po obróbce

ObrazekObrazek

Dekiel


Obrazek


Głowica już na miejscu

Obrazek


Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką :)


ObrazekObrazekObrazek
Już pierwsze przymiarki w aucie :)


ObrazekObrazekObrazek
Jeszcze tylko przespawać wlot i zrobić kierownicę powietrza

Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem


ObrazekObrazekObrazek

Muszla z V-bandem i dotoczoną już tulejką


ObrazekObrazekObrazekObrazek

Rakieta gotowa :)


ObrazekObrazekObrazek

Rura idąca od kolektora do przepustnicy


ObrazekObrazek



Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY

ObrazekObrazekObrazek

W trackie wspawywania gniazd pod EGT

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Już na aucie

Obrazek

DP

ObrazekObrazekObrazek


5 x EGT


ObrazekObrazekObrazek


Wtryski 5 x 850 ccm pod e85

Obrazek


EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka


Obrazek


Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.

Obrazek


Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E

ObrazekObrazek


Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo


ObrazekObrazekObrazek

Gwint by SLG

ObrazekObrazek


Top mounty

Obrazek


Przeniesienie alternatora na prawą stronę
ObrazekObrazek

Chłodnica oraz IC już na swoim miejscu

ObrazekObrazekObrazekObrazek


Trochę nierdzewki poszło pod auto :)

Kolejny etap za nami

Tym razem na celowniku był wydech.

3 cale na 2 tłumikach. Środkowy mały za nim przepustnica i ujście przez duży tłumik lub luźno :) Dzięki czemu można mieć przyzwoicie cicho, a jak ma być ogień to i będzie drzeć japę :)


ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Dwururka zagościła na pokład


ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Tak wyglądała oryginalna dwururka

Obrazek


Robiony specjalnie pod to auto Swirl pot 4 litrowy. Na razie przymiarki.

ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2017, 22:54 przez DRED, łącznie zmieniany 2 razy.

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 wrz 2017, 15:40

Reklamuj reklamuj :)
Super auto!

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 13 wrz 2017, 15:52

czekałem trochę to i pochwalić się jest czym <- tak mi się wydaje ;-)

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 wrz 2017, 15:53

Oczywiście, trzeba się chwalić to będziesz tak rozpoznawalny jak krowa Spaja :D

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 13 wrz 2017, 16:08

Krowy nikt nie przebije ;)

Ja chcę by auto było możliwie dyskretne ;)

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 15 wrz 2017, 10:02

Dred piękna sprawa, Widziałem przebłyski na SLG ale opis robi wrażenie. Szczególnie podwozie, biała podłoga, czarne elementy zawieszenia i błyszczący wydech robią robotę oklasky oklasky oklasky

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 15 wrz 2017, 10:20

Dzięki.
Już bliżej niż dalej.

oczywiście podłoga jest dobrze zakonserwowana. Wydech to tutaj cała zasługa Noorca. Odwalił kawał porządnej roboty. Myślę, że powinno porządnie drzeć japę :D

Ja to normalnie już przebieram nogami przed pierwszym odpaleniem :D

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 wrz 2017, 10:51

Zamawiam przejażdżkę na lewym :P

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 15 wrz 2017, 10:53

chyba na prawym ;P to nie angol :D

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 18 wrz 2017, 18:11

no nareszcie ku końcowi :) super !
Tak przeglądam fotki i widze prae elementów w których maczałem palce :D

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 18 wrz 2017, 19:17

Do konca jeszcze jest sporo do zrobienia. Jednak coraz blizej i blizej :)


Ps ktore elementy np masz na mysli?



Jakos nie moge skojazyc twarzy z nickiem.
Edit Jeeeesu Michał sory nie zapomniałem o Twoim cabrio ;) hehe

co tam grzebałeś przy moim aucie? co udało Ci się popsuć rotfl

Jak wyjadę to będzie można się ganiać z Twoim C5 :)

Arti V8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2017, 11:15

Post autor: Arti V8 » 27 lis 2017, 00:15

Mega stan tej B2 i super projekt się robi, brawo oklasky
Będę obserwował dalsze dzieje, po torze będzie jezdzić?

DRED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1040
Rejestracja: 23 lis 2006, 09:23
Lokalizacja: stolica

Post autor: DRED » 27 lis 2017, 12:18

nie przesadzajmy z tym stanem. Blacha robiona, ale mogliby się bardziej postarać. Niemniej dzięki.

Auto jest robione tak by dawało frajdę na ulicy torze, czy innych miejscach. Jest i będzie to auto typowo streetowe. Jakbym budował auto pod 1/4 to zupełnie inne turbo musiałbym wstawić. Ja chciałem by turbo wstawało jak najwcześniej.

Przy aucie cały czas się coś dzieje, lecz nie mam czasu na to by wrzucić fotki. Może w tym tygodniu coś napiszę :)

Arti V8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2017, 11:15

Post autor: Arti V8 » 28 lis 2017, 23:42

DRED pisze:nie przesadzajmy z tym stanem. Blacha robiona, ale mogliby się bardziej postarać. Niemniej dzięki.

Auto jest robione tak by dawało frajdę na ulicy torze, czy innych miejscach. Jest i będzie to auto typowo streetowe. Jakbym budował auto pod 1/4 to zupełnie inne turbo musiałbym wstawić. Ja chciałem by turbo wstawało jak najwcześniej.

Przy aucie cały czas się coś dzieje, lecz nie mam czasu na to by wrzucić fotki. Może w tym tygodniu coś napiszę :)
Na pewno będzie frajdę dawało :-) Nie idzie zrobić auta do wszystkiego
W jakie moce celujesz?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 lis 2017, 23:53

lekkim dydolkiem 500.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B1 / B2.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl