Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Zapłon ginie po rozgrzaniu silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Adamcabr91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:59
Lokalizacja: Legionowo

[B4 2.3 NG] Zapłon ginie po rozgrzaniu silnika

Post autor: Adamcabr91 » 04 wrz 2017, 00:18

Witam, chciałbym podzielić się problemem bo właściwie nie wiem gdzie szukać dalej. Pacjent to cabrio 2.3 ng przerobiony na EFI wszystko pięknie chodziło aż któregoś dnia, zgasł przekręciłem kluczyk no i nic ,rozrusznik kręci ale brak iskry i paliwa z paliwem wszystko ok bo przekaźnik od pompy zapinalem na "krótko" palcem po zdjęciu obudowy , po zapłonie pompa podaje wstępne ale przy rozruchu jest głucha dodam ,że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach można zrobić sobie przerwę na papieroska i kawę po czym wsiadam przekręcam kluczyk i jadę dalej ,usterka nie jest regularna więc szukanie jej jest bardzo uciążliwe , ktoś słyszał o podobnym przypadku ? Proszę o odpowiedzi .

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2017, 08:29

Adamcabr91 pisze:że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach można zrobić sobie przerwę na papieroska i kawę po czym wsiadam przekręcam kluczyk i jadę dalej ,usterka nie jest regularna więc szukanie jej jest bardzo uciążliwe , ktoś słyszał o podobnym przypadku ?
no ja widziałem, tylko nie pamiętam czy pompę wówczas było słychać mysli_
A problemem była cewka zapłonowa - bardzo mocno się nagrzewała i wówczas nie dawała iskry - po ostygnięciu znów można było kawałek jechać. Słyszałem też o podobnych objawach z hallem ale tylko słyszałem - sam nie miałem przyjemności.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 04 wrz 2017, 09:18

PieterB pisze:A problemem była cewka zapłonowa
nawet na 99% to winna będzie ona

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2017, 09:55

Adamcabr91, _powitania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 wrz 2017, 10:26

Adamcabr91 pisze:, po zapłonie pompa podaje wstępne ale przy rozruchu jest głucha dodam ,że po takim zgaśnięciu w niewyjaśnionych okolicznościach
Jak pompka nie startuje też to bym stawiał na czujnik halla w aparacie zapłonowym.

Cytat z poradnika: FAQ - co zrobić jeśli samochód nie odpala/cieżko odpala
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V. Czasem w ABK z niesprawnym przekaźnikiem 30 (kliknij aby przeczytać temat a o nim) przy stykaniu do środkowego pinu halla do masy może generować iskrę a z podłączonym aparatem już nie prze to że hall dostaje za małe zasilanie z ECU (wtedy należy sprawdzić napiecie na skrajnych pinach czujnika przy podłączonej kostce powinno być 12V).
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Czujnik Halla można zdiagnozować w ten sposób tylko w silnikach ABT, ABK, ACE oraz silnikach B3 z gaźnikiem, mechanicznym wtryskiem oraz jednopunktowym wtryskiem (PM).

Adamcabr91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:59
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamcabr91 » 04 wrz 2017, 22:51

Dzięki za podpowiedzi ,sprawdzę jak temperatura cewki podczas pracy i co z hallem faktem jest że wydaje mi się zbyt luźny w obudowie aparatu może jego mocowanie jest uszkodzone stąd problem , rozbiore aparat i dam znać

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 05 wrz 2017, 11:22

Miałem tak z ng i winny był hall.

Adamcabr91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:59
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamcabr91 » 09 wrz 2017, 01:42

Zapewne to hall gdyby winna była cewka silnik nie miał by tylko iskry podłączyłem laptop do kompa EFI gdy silnik zgasł na ekranie nie zobaczyłem sygnału dotyczącego obrotów czy też swego rozruchu silnika, ktoś wie jak wygląda to cenowo? Gdzie nabyć w intercarsie ani allegro nie mogłem znaleźć .

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 09 wrz 2017, 20:37

Miałem podobnie dawno temu w NF, winny był hall.

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 12 wrz 2017, 07:42

Musisz kupić cały aparat zapłonowy nowy lub używany. Używany chyba kosztuje ok. 150zł

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 12 wrz 2017, 08:36

Niestety do 2.3 nie kupisz samego halla

Adamcabr91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:59
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Adamcabr91 » 17 wrz 2017, 16:37

Problemem jest należenie aparaty niestety nie mogę nic znaleźć , moje pytanie następne a co myślicie o zmianie przewodów idących do sterownika zapłonu nad w kokpicie ,nie mówię o rozbebeszaniu starej tylko o puszczeniu 3 nowych kabli bo zauważyłem. Ze problem nasilił się wraz z częstotliwością opadow deszczu , mam wrażenie że wiązka łapie gdzieś przebicie ale z drugiej strony czemu problem znika po odczekaniu jakiegoś tam czasu , moje drugie pytanie ktoś z was orientuje się co w tym hallu może być padnięte ? Wytarł się czy co ? Bo chyba możliwa byłaby adaptacja z innego silnika działa on w schemacie 0-1 więc w teorii powinien pasować każdy pytanie czy aparat do tego stopnia jest rozbieralny zmieniałem palec ale nie pamiętam .

[ Dodano: 2017-09-17, 16:37 ]
Po prostu szukam jakiejś alternatywy wymiany na nowy bo czy wymiana na używany ma sens ? Może być tak że będzie jeździł 5 lat a może być tak że po tygodniu padnie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 wrz 2017, 18:46

I nowy może ci paść po roku wiec używany czy nowy to loteria.

Czujnik hall jest z zaawansowaną elektroniką micro zalaną tego nie widać. Dlatego jest czuły na temperaturę zimne luty itd.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 16 paź 2017, 11:55

Mozesz kupić używany aparat od silnika 2.0 ABT i przełożyć plytkę z hallem do swojego aparatu. Ja w swoim ng tak zrobiłem 2lata temu i narazie działa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl