[B4 2.0 ABT] Gaźnik ABT do ABK
[B4 2.0 ABT] Gaźnik ABT do ABK
Witam
Czy gaźnik od silnika 2.0 115km będzie pasował do 2.0 90km (ABK) ?
Czy gaźnik od silnika 2.0 115km będzie pasował do 2.0 90km (ABK) ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego jeśli twierdzisz że oba mają gaźniki to weź mi to udowodnijAzzun pisze:Obydwa mają gaźniki. Pod tym wielkim talerzem z lewej strony silnika.
Bo ja mam ABK i zapewniam Cię że gaźnika tam na pewno nie ma, nie ma nawet okrągłego filtra powietrza tylko prostokątny, bo jest tam wtryski wielopunktowy Digifant.
A ABT owszem ma okrągły filtr ale pod spodem nie ma gaźnika tylko monowtrysk.
Proszę tu kolega jeden próbował nie wiem na czym się skończyło https://audi80.pl/topics9/b4-20-abt- ... t43800.htm
Właśnie sam przyznałeś że gaźnik tam jest, nie jestem mechanikiem a wiem jak działa monowtrysk - paliwo idzie do gaźnika skąd jest podawany do wtryskiwacza.
Tym bardziej musi tam być, skoro kilka lat temu w samochodzie wymieniano mi część, która nazywa sie podstawa gaźnika.
Nie wiem jak w tym drugim, ale wydaje mi się że również jest, skoro w moim mechanik stwierdził, że gaźnik jest uszkodzony i mam sprowadzić gaźnik, a ja dzwoniąc do osoby, która ma wystawioną audi 80b4 wersje 2.0 115km zaoferowała mi gaźnik, tylko nie wiem czy będzie on pasował do mojego silnika. Stąd to pytanie
A tutaj przykładowa oferta
http://allegro.pl/gaznik-monowtrysk-aud ... ml#thumb/1
Tym bardziej musi tam być, skoro kilka lat temu w samochodzie wymieniano mi część, która nazywa sie podstawa gaźnika.
Nie wiem jak w tym drugim, ale wydaje mi się że również jest, skoro w moim mechanik stwierdził, że gaźnik jest uszkodzony i mam sprowadzić gaźnik, a ja dzwoniąc do osoby, która ma wystawioną audi 80b4 wersje 2.0 115km zaoferowała mi gaźnik, tylko nie wiem czy będzie on pasował do mojego silnika. Stąd to pytanie
A tutaj przykładowa oferta
http://allegro.pl/gaznik-monowtrysk-aud ... ml#thumb/1
Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Mam abt 90km, mechanik powiedział jedynie że mogę poszukać gaźnika na własną rękę, ale nie powiedział czy pasują z innych silników, pokazywał jedynie gdzie jest i jak mogę go wykręcić z innego auta.Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
W takim razie dziękuje wszystkim za pomoc. Osoba która oferuje na sprzedaż audi 80 z silnikiem abk 115km (specjalnie dopytałem o silnik), twierdzi że ma gaźnik. Nigdy nie widziałem tego silnika na oczy i po prostu zgłupiałem, skoro ktoś twierdzi że ma coś dla mnie na sprzedaż to stwierdziłem że widocznie jest tam gaźnik, tylko czy ten sam.
Teraz będę szukał tylko tych z tym samym silnikiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Taka zabawa może się źle skończyć dla silnika - ABK ma wyższy stopień sprężania, dlatego Digifant został wyposazony w czujnik spalania stukowego.Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Właśnie mi się przypomniało, że prawie rok temu szukając 80tki B4 natknąłem się na ogłoszenie ze 115-konnym autkiem i gość mi mówił, że jest to ABT i kiedyś była zmieniana głowica na typ z ABK - jak dobrze, że tego składaka nie kupiłem. I nie polecam wpadania w takie układy nikomu. Tak naprawdę nie wiadomo jak to będzie pracować.
Chociaż... przypomniało mi się, że tutaj na forum czytałem jak Jarek-LT przerobił ABK na 16V ACE i o dziwo udało się z sukcesem i ponoć bardzo dobrze działało. Tylko że tam nie było żadnej rzeźby i wymienił wszystko jak przykazano.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to szukaj, tyle że to nie gaźnik jak już pisaliśmy wyżej tylko monowtrysk(wtrysk jedno punktowy) i zwróć jeszcze uwagę na ile pinów masz silniczek krokowy czy starsza wersja czy nowsza.Azzun pisze:Mam abt 90km, mechanik powiedział jedynie że mogę poszukać gaźnika na własną rękę, ale nie powiedział czy pasują z innych silników, pokazywał jedynie gdzie jest i jak mogę go wykręcić z innego auta.
a to to już trochę inna bajkah/k pisze:Chociaż... przypomniało mi się, że tutaj na forum czytałem jak Jarek-LT przerobił ABK na 16V ACE i o dziwo udało się z sukcesem i ponoć bardzo dobrze działało. Tylko że tam nie było żadnej rzeźby i wymienił wszystko jak przykazano.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Były silniki w Audi 80 B3 jak 1.8 NE na gaźniku (prawdziwym gaźniku) i stopniu sprężania 10:1 bez czujników spalania stukowego i tam producent zalecał lać 98 oktanowe paliwo. Chociaż już od dziesięcioleci w Polsce można latać na 95 a dopiero spalanie stukowe odzywa się przy benzynie 91 przemycanej przez zachodnią granicę.h/k pisze:Taka zabawa może się źle skończyć dla silnika - ABK ma wyższy stopień sprężania, dlatego Digifant został wyposazony w czujnik spalania stukowego.Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak maćku ale nie bierzesz jednego pod uwagę np. w NE nie było elektrycznego dynamicznego przyspieszenia tylko pneumatyczne a ABT ma elektryczne i tu może być ta owa różnica czemu tam nie było spalania stukowego a tu będzie. Chodzi o max zakres.maciek889 pisze:Były silniki w Audi 80 B3 jak 1.8 NE na gaźniku (prawdziwym gaźniku) i stopniu sprężania 10:1 bez czujników spalania stukowego i tam producent zalecał lać 98 oktanowe paliwo.