[B4 1.9 1Z] Audi 80 1.9 TDI nie pali na zimnym silniku
[B4 1.9 1Z] Audi 80 1.9 TDI nie pali na zimnym silniku
Witam wszystkich.
Mam problem z moją Audi 80 1.9 TDI 92r na przepływce bosch.
Otóż kiedy rano wstanę i jest zimno, i chcę odpalić auto to kręci ale nie zapali. Dopiero jak mu psiknę plaka pali od strzała. Jak przejadę np. 1 km do sklepu zgaszę samochód, zrobię zakupy to pali już od strzała. Sprawdziłem świece oraz czy jest napięcie na wtyczkach do świec i wszystko jest ok. Wymieniłem wężyki od filtra paliwa do pompy i od pompy do filtra razem z zaworkiem paliwa oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego. Wymieniłem filtr paliwa firmy hengst. Najlepsze jest to że jak pojadę do pracy i auto stoi dziewięć godzin podczas ciepłego dnia pali bez problemu a jak jest zimno nie zapali.Brakuje mi już pomysłów Proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
Mam problem z moją Audi 80 1.9 TDI 92r na przepływce bosch.
Otóż kiedy rano wstanę i jest zimno, i chcę odpalić auto to kręci ale nie zapali. Dopiero jak mu psiknę plaka pali od strzała. Jak przejadę np. 1 km do sklepu zgaszę samochód, zrobię zakupy to pali już od strzała. Sprawdziłem świece oraz czy jest napięcie na wtyczkach do świec i wszystko jest ok. Wymieniłem wężyki od filtra paliwa do pompy i od pompy do filtra razem z zaworkiem paliwa oraz czujnik temperatury płynu chłodniczego. Wymieniłem filtr paliwa firmy hengst. Najlepsze jest to że jak pojadę do pracy i auto stoi dziewięć godzin podczas ciepłego dnia pali bez problemu a jak jest zimno nie zapali.Brakuje mi już pomysłów Proszę o pomoc i z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
gnelak10 pisze:Otóż kiedy rano wstanę i jest zimno, i chcę odpalić auto to kręci ale nie zapali.
I wszytko na ten temat.Jak początek wtrysku w normie ,to pozostaje tylko powietrze w przewodach paliwowychKrzysiek 84 pisze: Podstawowe pytanie :
Podpinałeś się pod VAG i sprawdzałeś kąt wtrysku i dawkę paliwa :?:
Nic z tych rzeczy ...nie powtarzaj tych bajek o świecach ,wystarczy że w 99% warsztatów powtarzają te bzdury o swiecach jak mantrę ...to tdi z bezpośrednim wtryskiem ,świece praktycznie do ok. zera stopni ,nie mają nic do odpalania ,poniżej zera też odpali nawet jak by miał wszystkie spalone ,tyle że 2 sekundy dłużej trzeba pokręcićUcando pisze: czy same świece żarowe zmieniałeś? Może to też być ich wina. Nie rozgrzewają się po zimnej nocy i dlatego samochód może nie odpalić.
Dziękuję za zainteresowanie
Świece żarowe są sprawne sprawdzane miernikiem jak i kabelkiem czy iskrzą.
Powietrze wyeliminowałem bo na wężyku od filtra paliwa do pompy jest tylko paliwo.
Dodam tylko że jak pojechałem dzisiaj do pracy i autko stało dziewięć godzin na słońcu (około 17°C w cieniu) za pierwszym razem zapaliło ale zaraz zgasło, dopiero za drugim razem samochód zapalił bez problemu.
Świece żarowe są sprawne sprawdzane miernikiem jak i kabelkiem czy iskrzą.
Powietrze wyeliminowałem bo na wężyku od filtra paliwa do pompy jest tylko paliwo.
Dodam tylko że jak pojechałem dzisiaj do pracy i autko stało dziewięć godzin na słońcu (około 17°C w cieniu) za pierwszym razem zapaliło ale zaraz zgasło, dopiero za drugim razem samochód zapalił bez problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
gnelak10gnelak10 pisze:Świece żarowe są sprawne sprawdzane miernikiem jak i kabelkiem czy iskrzą.
nic z tych rzeczy na iskrzenie nic sie nie dowiesz podepinij amperomierz do kazdej z osobna ja niechcesz wykrecac..
podepnij vaga bo nikt ci tu raczej nie pomoze bez tych danych podaj dawke i kat wtrysku...
gnelak10 pisze:Dziękuję za zainteresowanie
Świece żarowe są sprawne sprawdzane miernikiem jak i kabelkiem czy iskrzą.
Powietrze wyeliminowałem bo na wężyku od filtra paliwa do pompy jest tylko paliwo.
Dodam tylko że jak pojechałem dzisiaj do pracy i autko stało dziewięć godzin na słońcu (około 17°C w cieniu) za pierwszym razem zapaliło ale zaraz zgasło, dopiero za drugim razem samochód zapalił bez problemu.
zamontuj sobie pompkę/gruszkę przed filtrem, po takiej nocy zanim spróbujesz odpalić podpompuj nią paliwo i jeżeli odpali bez problemu to będziesz miał już bardziej przejrzystą sytuację - koszt 20zł a prędzej czy później Ci się przyda i ułatwi 'życie'. u mnie taka pompka 'wykryła' powód takiego odpalania jak u Ciebie, po podpompowaniu gruszką wyszła na jaw nieszczelność na pompie, też problem był tylko po chłodniejszych nocach czy dłuższych postojach, odpalał dopiero po dłuższym kręceniu lub za drugim razem, często gasł po pierwszym odpaleniu, szarpało chwilę silnikiem, a potem spokój ...
Ja też jak kolega wyżej zaproponował bym gruszkę i sprawdzić albo inaczej wyeliminować jakie kolwiek wycieki w pompie . Ew kolega jaki ma przebieg w tdi bo może być po prostu już taki objaw uszkodzonej pompy w sensie sam środek wytarty i pompa może mieć przytartą pompę wstępną i ma problem z zaciągnięciem a po rozgrzaniu elementy się rozszerzają i już wraca wsio do normy . To tak czysto teoretycznie ale może też tak być . Obstawiam również kąt wtrysku nieprawidłowy i też będzie taki cyrk. N astępna opcja czysto teoretyczna do sprawdzenia czujnik położenia wału mogę być na nim opiłki i też mogą być problemy z zapaleniem no i nieszczęsny nastawnik ale to omijam raczej bo były by problemy w tracie normalnej eksploatacji.
Ps. kolego sprawdź dolne koło rozrządu może być że się buja jak u mnie i będzie objaw zapalenia albo i nie zapalenia jak się mu podoba ale to też teoria i raczej mało kiedy się sprawdza.
Ps. kolego sprawdź dolne koło rozrządu może być że się buja jak u mnie i będzie objaw zapalenia albo i nie zapalenia jak się mu podoba ale to też teoria i raczej mało kiedy się sprawdza.