Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 1.8 PM] wypadanie zapłonów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

[B3 1.8 PM] wypadanie zapłonów

Post autor: Robbert126p » 14 paź 2017, 11:09

Witam otóż nie dawno stałem się posiadaczem audi 80 b3 z slinikiem 1.8s 90km PM z gazem 2 gen i mam problem gdyż po kupnie auta wszystko chodziło pięknie i pewnego razu przy odpowietrzaniu układu chłodniczego (wymiana pompy wody bo stara hałasowała) auto nagrzane układ odpowietrzony i nagle zaczęły wypadać zapłony bez przyczyny teraz wygląda to tak że po odpaleniu auta auto chodzi dobrze około 5sek po czym zaczynaja wypadać zapłony na wolnych obrotach i przy gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie na gazie jak i na benzynie jest tak samo z tym że na gazie do tego stopnia że nie da się jechać przeszukałem już forum i podobne tematy ale u innych wymiana kabli bądź świec pomagała ja ostatnio w przeciagu 3 dni wymieniłem kable (beru) świece proste jedno elektrodowe (ngk) kopułka (beru) palec (beru) oraz dzisiaj nowa cewka już nie pamietam firmy ale dałem prawie 100zł poprawy po wymianie tych elementów nie ma po odłączeniu niebieskiego czujnika wzrastają obroty ale wypadanie zapłonów nadal występuje proszę o pomoc bo chciałbym się w końcu cieszyć jazdą :)

[ Dodano: 2017-10-14, 11:09 ]
Panowie czy mogla by byc temu winna sonda lambda? Bo przy gazniku ona chyba reguluje zaplon(?)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2017, 15:33 przez Robbert126p, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 paź 2017, 11:24

Może być sonda tylko na odpowiada korektę skład paliwa do powietrza jakie zasysa silnik. Ale jak będzie dostawać za mało albo za dużo paliwa to też będzie gubić zapłony bo silnik benzynowy musi mieć dokładnie odmierzoną ilość paliwa do powietrza.

Tylko też może wyrzucać błąd sondy albo sonda nie będzie reagować przy pomiarze miernikiem jeśli będzie problem z iskrą.

Zobacz czy nie masz dziurawego węża łączącego rurkę serwa wspomagania hamulców z kolektorem ssącym. Oraz "podstawę gaźnika".

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 14 paź 2017, 12:10

Cześć.

1. Spróbuj odłączyć gaz , odłączyć aku na kilka minut (reset ecu) i sprawdzić na samej benzynie - może reduktor LPG puszcza gaz i miesza się z benzyną lub zły skład mieszanki na gazie przestawia ustawienia benzyny ?
2. Jakieś odczyty napięcia z sondy L były robione ?
3. Czy cewka wymieniona była z modułem (wzmacniaczem iskry) ?
4. Ewentualnie czujnik Halla w aparacie do sprawdzenia .

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 14 paź 2017, 12:54

Dzieki panowie za pierwsze sugestie reset kompa byl robiony pare razy przez odlaczanie akumulatora odlaczylem tez calkiem instalacje gazu nadal to samo zapytalem o sonde gdyz pracuje ona na dwóch paliwach bo instalacja gazowa jest 2 gen wiec pracuje tak samo jak uklad zapłonowy na obu paliwach przewod podcisnienia z serwa sciagnalem calkiem i zatkalem otwor od rau przy kolektorze ze nie mial skad brac lewego powietrza i zadnej zmiany uszczelka gaznika przy patelni szczelna wyglada jak nowa pierwszy raz mam samochod z sonda i gaznikiem bo sonda mierzy zawartosc tlenu w spalinach i koryguje dawke ale jak jest gaznik to w jaki sposób to sie dzieje? Sondy jeszcze nie mierzylem a czujnik halla jak pada to nie jest tak ze auto wcale nie odpala albo jego praca zmienia sie w zależności od temperatury?

[ Dodano: 2017-10-14, 12:54 ]
No i cewka byla wymieniona razem z modulem ze starego typu na nowy musialem wlutowac inna kostke bo mojej cewki juz nie można dostac

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 14 paź 2017, 14:01

Silnik 1.8 PM to elektroniczny jednopunktowy wtrysk paliwa.
Trzeba podpiąć woltomierz do sondy i zobaczyć jakie jest napięcie podczas pracy silnika , sygnał powinien zmieniać się w zakresie 0-1 Volt . Czy masz sondę 1 przewodową ?

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 15 paź 2017, 16:12

Wlasnie teraz sprawdzilem bo nie bylo mnie wczesniej a wiec sonda jest jedno przewodowa kolor przewodu czarny i zauwazylem jeszcze jedna jak dla mnie dziwna rzecz mianowicie gdy odlacze kable z gazu przy akumulatorze centralka sie nie swieci auto odpala chodzi tylko na benzynie ale nadam przerywa ale gdy odlacze sterownik gazu auto od razu gasnie i nie chce odpalic

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2017, 16:48

Robbert126p pisze: gdy odlacze sterownik gazu auto od razu gasnie i nie chce odpalic
Bo pewnie ocięcie wtrysku idzie przez sterownik gazu. Musiałby zrobić zworkę na wtyczce na odpowiednich pinach aby działo bez sterownika. I do tego zworkę na sygnał sondy lambda bo też ten sygnał jest rozcięty i idzie przez sterownik lpg.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 15 paź 2017, 17:23

Gaz odlaczylem calkiem nawet silniczek krokowy zatkalem waz z gazu i nic to nie daje nawet podmienilem cewke na stara i nie ma różnicy wiec problem musi tkwic gdzies dalej

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2017, 17:39

To może być czujnik halla. Albo paliwo leje się w uszkodzonego regulatora paliwa przy wtrysku. Zobacz czy masa ECU się nie odłączyła od głowicy w okolicach alternatora (przynajmniej w ABT tam jest montowana).

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 15 paź 2017, 17:44

Masa jest w porządku jak moge sprawdzic czy paliwo leje sie z tego regulatora? Bo mam sciagnieta patelnie i widze jak po przepustnicy leje sie paliwo to ma tak byc? Druga sprawa sonda jest na jednym przewodzie wiec mierzy ske ja tak ze jeden kabel z miernika na akumulator a drugi do kabelka sondy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2017, 18:19

Najlepiej patrzeć czy benzyna nie leje się przy pracy na gazie bo wtedy nie powinno być ani kropli.

A sondę tak do minusa na akumulatorze, tylko jej nie rozłączaj z oryginalnego połączenia. A jak będzie pokazywać cały czas 0 to dodaj raptownie gazu aby zobaczyć czy skoczy napięcie.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 17 paź 2017, 02:07

Sonda pokazuje napiecie na wolnych obrotach okolo 0.25v a najwyzsze jakie udalo mi sie osiagnac na wysokich bylo 0.65v wiec chyba w porzadku jutro sprawdze przy pracy na gazie czy leje i wymienie ten czujnik tylko obawiam sie potem ustawiania zaplonu bi mialem kiedy abk i byly straszne jaja z tym

[ Dodano: 2017-10-16, 11:25 ]
Wiec tak czujnik wymieniony gdy auto przelaczy sie na gaz na przepustnicy nie ma ani kropli benzyny czyli tak jak byc powinno auto nadal mi szarpie i wypadaja zaplony trace juz sily

[ Dodano: 2017-10-16, 13:39 ]
Rozkrecilem caly gaznik wszystkie wezyki sa szczlne podstawki uszczelki itd cale wszystko ladnie przylega odpalalem auto z odlaczonymi i zaslepionymi wszystkimi wezykami odpala obroty trzyma ale nadal wypadaja zaplony

[ Dodano: 2017-10-17, 01:04 ]
Ma ktos moze schematy pinow do steronika Ecu? Bo mam wrażenie ze gdy wypadaja zaplony wskazowka z obotomierza opada jakby brakowalo pradu moze tam tkwi problem w zasilaniu

[ Dodano: 2017-10-17, 02:07 ]
Ma ktos moze schematy pinow do steronika Ecu? Bo mam wrażenie ze gdy wypadaja zaplony wskazowka z obotomierza opada jakby brakowalo pradu moze tam tkwi problem w zasilaniu

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 paź 2017, 10:14

Z którego roku masz to PM? Albo na ile pinów ma wtyczka sterownika. A opadający obrotomierz to też może być hall.

Robbert126p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:35

Post autor: Robbert126p » 17 paź 2017, 13:57

Autko jest 91rok czujnik halla wymieniony wczoraj na nowy a sterownik jest to bosch motronic 35pinow

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 paź 2017, 14:43

Tutaj masz z pierwszych ABT bo tam jest taki sam wtrysk a ten schemat miałem pod ręką.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl