[B4 2.8 AAH] Czujnik temperatury-3 i 4 pinowy problem po wym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
[B4 2.8 AAH] Czujnik temperatury-3 i 4 pinowy problem po wym
Panowie, nie działała mi wskazówka od temperatury płynu chłodzącego.
Po wymianie termostatu, rozrządu itp nowy płyn, odpowietrzenie- nadal leży.
Termostat się otwiera wentylatory jak trzeba włączają wiec to jest git.
Zmieniłem czujnik za prawą głowią- wskazówka troche ożyła ale nadal świrowała.
Zmieniłem wczoraj ten za lewą głowicą o numerze: 035919369L - cztero pinowy, natomiast nowy który kupiłem i zamontowałem jest trzy pinowy. Po wymianie super, wskazówka działa pokazuje w końcu temperature ale za to po nagrzaniu pojawił mi się komunikat widoczny na fotce.
Płynu nie ubywa, układ odpowietrzony. Przy wymianie tego czujnika płyn nie poleciał. Gdzie szukać teraz przyczyny? Jak to jest z tym że stary czujnik jest 4 pinowy w nowy 3?
Po wymianie termostatu, rozrządu itp nowy płyn, odpowietrzenie- nadal leży.
Termostat się otwiera wentylatory jak trzeba włączają wiec to jest git.
Zmieniłem czujnik za prawą głowią- wskazówka troche ożyła ale nadal świrowała.
Zmieniłem wczoraj ten za lewą głowicą o numerze: 035919369L - cztero pinowy, natomiast nowy który kupiłem i zamontowałem jest trzy pinowy. Po wymianie super, wskazówka działa pokazuje w końcu temperature ale za to po nagrzaniu pojawił mi się komunikat widoczny na fotce.
Płynu nie ubywa, układ odpowietrzony. Przy wymianie tego czujnika płyn nie poleciał. Gdzie szukać teraz przyczyny? Jak to jest z tym że stary czujnik jest 4 pinowy w nowy 3?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
4/3 pin bez znaczenia starszy nowszy typ, albo kupiłeś uszkodzony co bardziej prawdopodobne
niz prawa głowica nadmiernie się nagrzewa ale to i wskazówka tep. windowała by wysoko. Moze jeszcze pływak sie zawiesza? odłącz na chwile czujnik w zbiorniku by go wykluczyć
niz prawa głowica nadmiernie się nagrzewa ale to i wskazówka tep. windowała by wysoko. Moze jeszcze pływak sie zawiesza? odłącz na chwile czujnik w zbiorniku by go wykluczyć
To bardzo dziwne bo musiało coś polecieć chyba ze nie odpowietrzony układ.adamek9995 pisze:Przy wymianie tego czujnika płyn nie poleciał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
Wskazania temperatury najwięcej pokazywało nie całe 110stopni (olej normalnie 90) podczas jazdy w małym korku, później autostrada zbiło normlanie do 90 i tak trzymało.
Teraz po nocy pierwsze odpalenie od wczoraj, pare sekund i już ten sam komunikat dotyczący awarii chłodzenia. Stan płynu ok. Wypiąłem ten czujnik ze zbiornika, odpaliłem na chwile i to samo. Po ponownym podłączeniu też bez zmian.
Teraz po nocy pierwsze odpalenie od wczoraj, pare sekund i już ten sam komunikat dotyczący awarii chłodzenia. Stan płynu ok. Wypiąłem ten czujnik ze zbiornika, odpaliłem na chwile i to samo. Po ponownym podłączeniu też bez zmian.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jasne
Niebiesko/żółty - kontrolka to co mówisz
Niebiesko/brązowy -wskaźnik wychyłowy temperatury
Czarno/niebieski- plus po zapłonie nowego czujnika nie tyczy to ten brakujący pin
Niebiesko/Biały - klimatyzacja o ile jest lub kabelek kończy się pod deską
Czujnik piny masz opisane T,R,C,+ stary lub nowy T,R,C
T-wskażnik
C-kontrolka
R-klimatyzacja
https://scr.hu/vB516R
Niebiesko/żółty - kontrolka to co mówisz
Niebiesko/brązowy -wskaźnik wychyłowy temperatury
Czarno/niebieski- plus po zapłonie nowego czujnika nie tyczy to ten brakujący pin
Niebiesko/Biały - klimatyzacja o ile jest lub kabelek kończy się pod deską
Czujnik piny masz opisane T,R,C,+ stary lub nowy T,R,C
T-wskażnik
C-kontrolka
R-klimatyzacja
https://scr.hu/vB516R
2 Tygodnie temu wymieniłem ten czujnik, kosztował coś ok 120 zł nie pamiętam firmy, było to samo, mrugała kontrolka. Oddałem na reklamacje i na razie brak odzewu
W mojej na zegarach temp płynu podczas jazdy 90 stopni, na postoju 110. Na vagu temp z tego drugiego czujnika na postoju 90-98 stopni więc prawidłowo. Co ciekawe na nowym czujniku mrugała kontrolka ale temperatury wskazywał tak samo jak na starym
W mojej na zegarach temp płynu podczas jazdy 90 stopni, na postoju 110. Na vagu temp z tego drugiego czujnika na postoju 90-98 stopni więc prawidłowo. Co ciekawe na nowym czujniku mrugała kontrolka ale temperatury wskazywał tak samo jak na starym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
Zamówiłem nowy czujnik, wymieniam i zobaczymy co będzie.
Z autem nic się nie dzieje, robiłem odczyt błędów- błędów brak itp wiec myślę ze po prostu trafiłem na wadliwy produkt i tyle. Jutro/pojutrze wymieniam i zobaczę co pokaże.
Przy okazji sprawdzę pin C bo dostałem info na grupie od kolegi żeby sprawdzić mase na pinie C jeśli jest cały czas to czujnik zepsuty lub zły zamiennik. Masa na pinie C powinna pojawiać się dopiero po osiągnięciu danej temperatury (chyba około 115stopni)
Z autem nic się nie dzieje, robiłem odczyt błędów- błędów brak itp wiec myślę ze po prostu trafiłem na wadliwy produkt i tyle. Jutro/pojutrze wymieniam i zobaczę co pokaże.
Przy okazji sprawdzę pin C bo dostałem info na grupie od kolegi żeby sprawdzić mase na pinie C jeśli jest cały czas to czujnik zepsuty lub zły zamiennik. Masa na pinie C powinna pojawiać się dopiero po osiągnięciu danej temperatury (chyba około 115stopni)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4741
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
I tak żadnego błędu by ci znalazło bo licznik do którego jest podłączony ten czujnik nie posiada żadnej diagnostyki co lepsze pewnie nie ma w nim żadnej elektroniki cyfrowej.adamek9995 pisze: robiłem odczyt błędów- błędów brak itp
Chyba jedynie klimatronik mógłby pokazać błąd czujnika płynu i to też tylko pinu odpowiedzialnego za klimatronik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 sie 2017, 12:48
- Lokalizacja: Gryfino
Czujnik wymieniłem na nowy i wszystko gra
Okazało się tak jak kolega z grupy na facebooku pokierował mnie by sprawdzić masę na pinie C.
Jeżeli masa na pinie C występuje(wpinamy się w pin, przekręcamy zapłon, silnik zimny) to czujnik walnięty. Masa powinna tam być dopiero po osiągnięciu około 115 stopni.
Nowy czujnik sprawdziłem w identyczny sposób i tego nie było.
I właściwie nowy zmieniłem na nowy ale cóż, tak to już jest z zamiennikami
Dziękuję zainteresowanym za pomoc
Okazało się tak jak kolega z grupy na facebooku pokierował mnie by sprawdzić masę na pinie C.
Jeżeli masa na pinie C występuje(wpinamy się w pin, przekręcamy zapłon, silnik zimny) to czujnik walnięty. Masa powinna tam być dopiero po osiągnięciu około 115 stopni.
Nowy czujnik sprawdziłem w identyczny sposób i tego nie było.
I właściwie nowy zmieniłem na nowy ale cóż, tak to już jest z zamiennikami
Dziękuję zainteresowanym za pomoc