Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 26 paź 2017, 12:31

Witam
Chcialem was zapytac czy jest sens przesiadac sie z sterowania WG na sterowanie VNT.. Z racji tego iz mam blisko do pracy mam dylemat bo niechcial bym co kilka mc rozbierac turba na czyszczenie kierownic spalin.. Slyszalem tez ze wieksze turbinki nie zapiekaja sie tak czesto jak te z afn czy asz.


Myslalem nad turbem z 2.2 dti lub 2.5 v6 tdi.. Co wym myslicie jakie jest wasze zdanie w tym temacie? Kata i egra brak..

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 26 paź 2017, 17:17

Skoro nie chcesz czyścić co jakiś czas i masz blisko do pracy to VNT odpada.
WG jest niezawodne

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 paź 2017, 19:38

czerw pisze:Witam
Chcialem was zapytac czy jest sens przesiadac sie z sterowania WG na sterowanie VNT.. Z racji tego iz mam blisko do pracy mam dylemat bo niechcial bym co kilka mc rozbierac turba na czyszczenie kierownic spalin.. Slyszalem tez ze wieksze turbinki nie zapiekaja sie tak czesto jak te z afn czy asz.


Myslalem nad turbem z 2.2 dti lub 2.5 v6 tdi.. Co wym myslicie jakie jest wasze zdanie w tym temacie? Kata i egra brak..
VNT wymaga lepszych "warunków pracy silnika" a druga sprawa że kierownice zabija słaby stan silnika, wtrysków, odmy itp. Niektóre auta potrafiły od nowości przejechać 10-12lat bez żadnego czyszczenia kierownic.
Ja zdecydowałem się przejść na VNT ( VGT) choć miałem potężne wątpliwości. Na razie jeżdżę dopiero pare miesięcy. Działanie VNT na +
Przede wszystkim jak się profesjonalnie podejdzie do tematu kierownic to problem nie jest tak uciążliwy jak to jest przez ludzi kreowane. Ja od czasu do czasu mam zlecenia samego czyszczenia kierownic i trochę tego przeszło przez moje ręce- mam pewne wnioski na ten temat. Większość ludzi którzy się tym zajmują źle to robią i dlatego czyścić trzeba co chwilę.

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jak wygląda struktura powierzchni elementów całego mechanizmu VGT i czemu po czyszczeniu taka struktura nie jest uzyskiwana ?

[ Dodano: 2017-10-26, 19:04 ]
Obrazek


Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2017-10-26, 19:38 ]
Jeśli chodzi o wybór turbosprężarek VNT do 1Z/AHU to dużo lepszą turbosprężarką jest GT18 ( gt1849v) z SAABa 2.2TID niż gt2052v z 2.5TDI.
Zaletą gt2052v jest cena ( 100-200zł) i wydajność ok. 200KM w 1.9TDI
Jeśli chodzi o GT18 to cena jest minimalnie wyższa ( 200-300zł) wydajność w serii ok. 175KM ( po zmianie zimnej strony wydajność 200KM + ) montaż w b4/c4 jest 10razy lepszy niż gt2052v.

Jeśli chodzi o wirnik wydechowy to w gt18 pomimo że wirnik jest "mniejszy" niż w gt2052v to przepustowość spalin ma lepszą ( lepszy TRIM) oklasky

Viriss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 19 lis 2011, 17:52

Post autor: Viriss » 26 paź 2017, 20:24

brabus124, Napisz coś więcej o montażu tej GT18 w 1Z. Pomalutku zaczynam szukać turbo i wtrysków. piwoa80

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 paź 2017, 20:40

Oryginalny kolektor z 1z t15 rozwiercasz otwory fest ( ok. 11mm) i po takim zabiegu możesz już skręcić turbo z kolektorem, wyjście na wydech jest prawie identyczne jak we wszystkich gt1749v z 1.9tdi - i można wziąć flanszę od 1.9TDI VNT ( są łatwo dostępne) i wtedy musisz w muszli wywiercić jeden otwór i nagwintować ( jeden jest inaczej niż vnt15) lub zamawiasz flansze identyczną jak do gt18 i dospawujesz flanszę do portek okok
Spływ można przerobić rozcinając go w jednym punkcie i przedłużając rurką gumową/silikonową skręcając opaskami i tu modyfikacje się kończą okok - tak naprawdę żeby te turbo zamontować to nie trzeba go rozbierać ( choć tego nie proponuję i nie pochwalam) nie ma potrzeby okręcać gorącej muszli, zmieniać kątów zmiennej itp. zimną stronę trzeba obrócić zgodnie z kierunkiem ori. wyjścia na IC - ale to dziecinnie proste.

[ Dodano: 2017-10-26, 20:40 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 26 paź 2017, 20:41

z saba czyli to ten sam motor co w oplu 2.2 dti 125 Ps..
obecnie oprócz kata i egr off to odmę tez mam wywaloną pod auto a na 216kach zrobiłem już jakieś 60tys z kolei silnik robiony był już jakieś 5lat temu.. wiadomo ze to nie nowy silnik ale myślę ze nie jest w najgorszym stanie.. dużo też zależeć na pewno będzie od samego softa.. najlepiej aby był max bezdymny.. wtedy myślę ze nie powinno się zapiekać VNT/VTG.. choć mogę się mylić..
- ps. kolego powiedz mi od czasu remontu ile zrobiłes juz km i czy były jakies ubytki oleju na
tym dystansie? i czy mógłbyś wrzucic jakies foty twojego serducha w 80? jak turbo siedzi..

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 paź 2017, 21:38

Obrazek

[ Dodano: 2017-10-26, 20:49 ]
czerw, Tak, to ten sam silnik w oplu 2.2DTI a SAAB 2.2TiD 125KM różnica jest w mocowaniu gruszki podciśnienia ( jest pod innym kątem w oplu niż w saabie) poza tym różni się wyglądem zimnej muszli ( to nie istotne bo koło kompresji jest identyczne w obu)
Ja osobiście mam zamontowane Gt18 z opla i gruszka jest na 1-2mm od puszki filtra ( jest bardzo ciasno ale się mieści -tego najbardziej się obawiałem) w saabie gruszka idzie bardziej w dół blisko spływu oleju czyli powinna pasować jeszcze lepiej - ale tego nie sprawdziłem więc nie jestem pewny na 100%

[ Dodano: 2017-10-26, 20:55 ]
Obrazek

[ Dodano: 2017-10-26, 21:38 ]
A nawiązując do " wolnej odmy" - nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 27 paź 2017, 11:56

Dlaczego tak uwazasz ? Lepiej jak bedzie wpieta w dolot ?

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 27 paź 2017, 12:18

Wpięta w dolot zasyfia tylko układ dolotowy i większość osób może błędnie zdiagnozować że ma uszkodzoną turbosprężarkę widząc olej w icku. Zaś robiąc wolną odmę stojąc w korku będziesz czuł gryzący zapach bo przy wpiętej odmie wszystko leci przez wydech i jest mniej uciążliwe. Trudno znaleźć idealne rozwiązanie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2017, 23:57

Aby silnik miał jak najlepiej , u mnie mimo że silnik po remoncie , czasem zawieje gdzieś tam trochę olejem, ale po przejechaniu 5 tyś km , nie ubyło nic na bagnecie i niedawno zmieniłem znów olej, delikatnie tylko zabrudził się magnes na korku spustowym oleju.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 paź 2017, 12:54

Każdy ma swoje zdanie i ja szanuję każde. Ale osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem jest odma wpięta oryginalnie, tylko wpięty po drodze Oil Catch Tank.
Każdy silnik vp ma przedmuch ( pierscienie, ruch tłoków, vacum które pompuje cisnienie w blok) i czasem odpowietrzenie skrzyni korbowej "do atmosfery" jest za słabe.
Np. Wplywa to na puszczanie oleju z turbosprężarki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2017, 13:13

brabus124 pisze:Każdy ma swoje zdanie i ja szanuję każde. Ale osobiście uważam że najlepszym rozwiązaniem jest odma wpięta oryginalnie, tylko wpięty po drodze Oil Catch Tank.
OCT dobre rozwiązanie , ale pewnie też te opary pójdą w dolot trochę , choć teraz to dymek prawie znikomy jest.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 28 paź 2017, 16:34

2 Lata już jeżdżę na wolnej odmie i jest git :P Co prawda smród jest, ale do zniesienia :P wąż mam puszczony blisko bloku żeby nic tam nie przyłapało :)

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 29 paź 2017, 21:58

Ja na wolnej odmie mykam juz 6 lat i nic sie nie dzieje.. Chcialem zapytac was o walek z sdi.. 28e czy 38e czy po zamontowaniu takiego walka jest znaczna poprawa w dynamice i pracy silnika ? I czy poprawi sie choc troche wstawanie gt1549s.. Dramatu nie ma ale jest slabiej niz na t15 wiadomo.. W chwili obecnej siedzi tez jeszcze org. Ssacy i niewiem czy kolektor z asz axr czy nawet 2.0 tdi poprawi coś ?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2017, 22:26 przez czerw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 paź 2017, 22:25

czerw, U mnie dynamika po zmianie wałka się poprawiła ale o ile? - to nie mierzalne :-P
Jeśli chodzi o kolektor ssący ASZ czy innych silników 2.0 tdi itp. to da się wyrwać za grosze takie ( kupowałem po 30zł za szt.) - Tylko zrobić flansze i moim zdaniem warto w to zainwestować. ( to nie kolektor custom za 800zł) ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl