Witam szanowne grono.
Pacjent to B4 Avant 1.9 TDI z 94 roku - niestety na Boschu. Tak jak w temacie, rozpędzając się przykładowo na trzecim biegu czuć że coś jest nie tak poniżej 2 tys obrotów. Po przekroczeniu tej wartości czuć gwałtowny przyrost mocy. Poprzedni właściciel zamontował wtryskiwacze 0.205 z silnika AFN, oraz wgrał softa podnoszącego moc od Kostrz'a. Ja po zakupie musiałem uszczelnić pompę, ponieważ lała na zimnym silniku (wymieniłem wszystkie uszczelki i uszczelniacze) Kilka dni temu zdemontowałem i wyczyściłem kolektor dolotowy, kanały ssące w głowicy oraz cały kanał EGR (wszystko było zalepione prawie 1,5cm warstwą oleistego nagaru). EGR został zaślepiony. Przy okazji sprawdziłem elektrozawór N75 - po nieudolnych próbach reanimacji w przeszłości, zawór był niesprawny mechanicznie oraz nie reagował na podawany prąd. Na okres zimowy podmieniłem go z zaworem sterującym obiegiem wewnętrznym klimatyzacji). Kąt początku wtrysku ustawiłem na 45, dawkę paliwa na 22. Po tych zabiegach auto trochę się odmuliło, ciśnienie mierzone na kolanie przed kolektorem dolotowym przy butowaniu dochodziło do 1 bara, nawet miało ochotę iść wyżej. Generalnie auto ma moc, przyjemnie się jeździ na trasie, bo powyżej tych 2 tysięcy jest naprawdę żwawe. Niestety używamy go głównie w mieście i ten "muł" poniżej 2 tys obrotów mocno dokucza.
Proszę o pomoc, gdzie powinienem szukać przyczyny. Z góry dzięki.
Pozdrawiam Robert
[B4 1.9 TDI 1Z] Brak mocy poniżej 2 tysięcy obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zaworek od klimy nie nadaje się zamiast n75 ,bo ma inną charakterystyke pracy i zaniza doładowanie .Ten zaworek musi pracować dokładnie tak jak żąda ECU ,ani szybciej ,ani wolniej .Dlatego ori n75 nie da się zastąpić zadnym innym ,bo wystarczy minimalnie inna spręzynka w środku i już nie parcuje tak jak żąda ECU .Dlatego tylko ori n75 gwarantuje prawidlową pracę przy regulacji doładowania .Sprawdzone doświadczalnie Poza tym wazna jest jeszcze odpowiednia regulacja cięgła gruszki WG ,która po przeszło 20 latach praktycznie zawsze wymaga "podciągnięcia ".Muł "z dołu to praktycznie zawsze wina zbyt puzno pojawiajacego się doładowania ...T2 zbiera się trochę pużniej niż t15 ,ale można tak podciągnać cięgło gruszki że będzie" zbierała" się niewiele pużniej niż t15bangkok1 pisze:Przy okazji sprawdziłem elektrozawór N75 - po nieudolnych próbach reanimacji w przeszłości, zawór był niesprawny mechanicznie oraz nie reagował na podawany prąd. Na okres zimowy podmieniłem go z zaworem sterującym obiegiem wewnętrznym klimatyzacji).
[ Dodano: 2017-10-30, 16:51 ]
Dokładnie tak trzeba zrobić i n75 musi być oriMIRON DKL pisze:możesz jeszcze pokusić się o skrócenie sztangi gruszki o ok 0,5cm jak nie było nic kombinowane przy niej to klapa będzie szczelna