[B4 1.9 1Z 90KM] Jak wyregulowac sztange w gruszka od turbin
[B4 1.9 1Z 90KM] Jak wyregulowac sztange w gruszka od turbin
Witam jak wyregulowac sztange w gruszce od turbiny
witam podepnę się do tematu , auto 94 rok 1z ,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji. Zauważyłem że sztanga od gruszki nie da się ruszyć ręcznie nawet jakby coś się zatarło,tylko moje pytanie to czy ma to wpływ na wyżej opisaną utratę mocy?Dolot sprawdziłem ,raczej szczelny,proszę o podpowiedź.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sztanga i doładowanie nie ma nic do "odcianania " przy 40 km/h .Takie rzeczy jak "odcinka " z przeładowania ,to przy większych pedkosciach ,zwykle ok.120 km/h.A żeby ruszyć sztangę ręcznie trzeba uzyć sporo siły bo ma dość mocną sprężynę i nie kazdy jest to w stanie ruszyć ręcznie ,najlepiej sprawdzić czy sztanga nie jest przytarta , jakimś dużym wkrętakiem.Ale zdarza się to bardzo rzadko i tylko w przypadku kiedy przez dluższy okres czasu sztanga nie pracowała ...choćby z powodu pęknietego wężyka do n75 .W twoim przypadku masz najprawdopodobniej brak reakcji na gaz który występuje po zmianie biegu ,a to ewidenty objaw problemów z nastawnikiem potencjometrycznym .Do końca lutego 94 roku były 80 tki z nastawnikiem potencjometrycznym ,wiec jeśli taki posiadasz ,to na 100% jego winawieszt pisze:auto 94 rok 1z ,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji. Zauważyłem że sztanga od gruszki nie da się ruszyć ręcznie nawet jakby coś się zatarło,tylko moje pytanie to czy ma to wpływ na wyżej opisaną utratę mocy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro na "pierburgu" to przyczyną tegowieszt pisze:auto jest na pierburgu nastawnik czyszczony równiutko pracuje.błędów brak
Jest najprawdopodobniej przepływomierz ...i błędów z tym związanych raczej nie będzie ,ale w momencie kiedy "nie jedzie" będzie na vagu w bloku 003 widać nietypowo niskie wskazania przepływomierza.Mozna też na próbę zapiąć diodę symulującą max wskazanie przepływki i w ten szybki i prosty sposób potwierdzić lub wykluczyć winę przepływomierzawieszt pisze:,okresowo traci moc i jadąc np 40 km/h gaz wciskam do deski a tu nic,zero reakcji
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
profilatycznie filtr paliwa do sprawdzenia / wymiana zwlaszcza jak to jest jakis tani zmiennik...
duze prawdopodobienstwo ze przeplywka ale trzeba sprawdzic tak jak Munior pisze jak bedzie ok to jeszcze potencjometr pedalu gazu do sprawdzenia ale to zadkosc zeby on padl,,, bardziej bym stawial na przeplywke:)
duze prawdopodobienstwo ze przeplywka ale trzeba sprawdzic tak jak Munior pisze jak bedzie ok to jeszcze potencjometr pedalu gazu do sprawdzenia ale to zadkosc zeby on padl,,, bardziej bym stawial na przeplywke:)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko