[B3 1.6 RA/SB] nagły samoistny wzrost obrotów do max. wartoś
[B3 1.6 RA/SB] nagły samoistny wzrost obrotów do max. wartoś
Witam opiszę mój problem. Powoli rozpędzam auto i nagle nie pamiętam czy będąc na biegu czy podczas jego zmiany obroty silnika samoistnie w jednej chwili wzrosły do 5000-6000. Ogłuszający ryk silnika i czarny dym z rury. Momentalnie zgasiłem silnik kluczykiem. Na luzie dotoczylem się do przystanku autobusowego. Tam podnoszę maskę. Oglądam silnik wszystko w porządku żadnego wycieku oleju, olej w silniku jest, na korku wlewu oleju nic nie widac, w płynie chłodniczym nic nie widać, linka gazu chodzi normalnie bez zacięcia. Wracam do auta odpalam na luzie auto momentalnie same wkręca się na max. obroty. Gaszę kluczykiem z tyłu czarna chmura ale dużo mniejsza. Szfagier holuje mnie pod dom. Tam zaczynamy rozkminiać. Pierwsza myśl turbina leje olej do kolektora dolotowego. Odpinany przewody od turbiny, oleju brak ( jest oczywiście ale tyle co zawsze, przecież to stare autko). Czyszcze wylot z turbiny do sucha ( wirnik cały, luz jest ale taki jaki był troszkę poprzecznego jak i podłużnego) i odpalam auto bez podłączonych przewodów ciśnieniowych. Auto odpala i tak samo wkręca się od razu jak wcześniej z turbiny nic się nie leje z rury biały/ szary dym śmierdzący niedopaloną ropą. Pompa wtryskowa? Co z tym robić? Co dalej sprawdzać? Pompa dostała kilka strzałów z młotka gumowego ale nic to nie dało. Pomocy!
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 08:13 przez stolpin83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Mimo wszystko sprawdziłbym turbinę. Uważaj tylko żeby się nie naciąć. W Gdyni na Pogórzu jest warsztat AMSerwis gdzie porządnie regenerują turbiny. Moja koleżanka z pracy miała podobny problem jeśli chodzi o obroty, co prawda w Beetlu, ale też jej silnik wszedł momentalnie na maksymalne obroty. Pomogła dopiero regeneracja, ogólnie temat bardzo delikatny więc lepiej uważać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Andrychów
- Kontakt:
też bym pompę obstawiał może się posypał ten element który odpowiada za odcięcie paliwa przy wysokich obrotach? był GOV mod robiony? mogła się dźwignia od gazu przestawić, można spróbować ja cofnąć o ząbek tylko zaznacz sobie obecne położenie żeby w razie czego móc wrócić potem do niego, do wykluczenia turbiny możesz zdjąć węża z dolotu i odpalić na chwilę i sprawdzić czy tak samo
e: dodatkowo jeśli problemem była by turbina która rzyga olejem w dolot raczej byś nie zgasił kluczykiem auta
e: dodatkowo jeśli problemem była by turbina która rzyga olejem w dolot raczej byś nie zgasił kluczykiem auta