Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B3 1.6 RA/SB] nagły samoistny wzrost obrotów do max. wartoś

ODPOWIEDZ
stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.6 RA/SB] nagły samoistny wzrost obrotów do max. wartoś

Post autor: stolpin83 » 04 maja 2017, 23:31

Witam opiszę mój problem. Powoli rozpędzam auto i nagle nie pamiętam czy będąc na biegu czy podczas jego zmiany obroty silnika samoistnie w jednej chwili wzrosły do 5000-6000. Ogłuszający ryk silnika i czarny dym z rury. Momentalnie zgasiłem silnik kluczykiem. Na luzie dotoczylem się do przystanku autobusowego. Tam podnoszę maskę. Oglądam silnik wszystko w porządku żadnego wycieku oleju, olej w silniku jest, na korku wlewu oleju nic nie widac, w płynie chłodniczym nic nie widać, linka gazu chodzi normalnie bez zacięcia. Wracam do auta odpalam na luzie auto momentalnie same wkręca się na max. obroty. Gaszę kluczykiem z tyłu czarna chmura ale dużo mniejsza. Szfagier holuje mnie pod dom. Tam zaczynamy rozkminiać. Pierwsza myśl turbina leje olej do kolektora dolotowego. Odpinany przewody od turbiny, oleju brak ( jest oczywiście ale tyle co zawsze, przecież to stare autko). Czyszcze wylot z turbiny do sucha ( wirnik cały, luz jest ale taki jaki był troszkę poprzecznego jak i podłużnego) i odpalam auto bez podłączonych przewodów ciśnieniowych. Auto odpala i tak samo wkręca się od razu jak wcześniej z turbiny nic się nie leje z rury biały/ szary dym śmierdzący niedopaloną ropą. Pompa wtryskowa? Co z tym robić? Co dalej sprawdzać? Pompa dostała kilka strzałów z młotka gumowego ale nic to nie dało. Pomocy!
Ostatnio zmieniony 05 maja 2017, 08:13 przez stolpin83, łącznie zmieniany 1 raz.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 04 maja 2017, 23:35

ustaw dawke paliwa na pompie ewidentnie jest za duza

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 04 maja 2017, 23:40

Myślisz że mogła samoistnie się rozregulować od tak pół sekundy?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 12 maja 2017, 23:24

stolpin83 pisze:Myślisz że mogła samoistnie się rozregulować od tak pół sekundy?

tego nie wiem ale napewno zaduza dawka paliwa skoro dymi i czuc niedopalone paliwo dotego te obroty minelo juz chwile ppewnie juz zrobiles ? to opowiedz nam jak postep naprawy:)?

Serman

Post autor: Serman » 26 lip 2017, 13:06

Mimo wszystko sprawdziłbym turbinę. Uważaj tylko żeby się nie naciąć. W Gdyni na Pogórzu jest warsztat AMSerwis gdzie porządnie regenerują turbiny. Moja koleżanka z pracy miała podobny problem jeśli chodzi o obroty, co prawda w Beetlu, ale też jej silnik wszedł momentalnie na maksymalne obroty. Pomogła dopiero regeneracja, ogólnie temat bardzo delikatny więc lepiej uważać.

Kris 591
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 paź 2017, 19:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kris 591 » 08 lis 2017, 10:44

Witam mialem podobne objawy regulacja pompy pomogla

maro0912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:24
Imię: Marek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: maro0912 » 08 lis 2017, 15:43

też bym pompę obstawiał może się posypał ten element który odpowiada za odcięcie paliwa przy wysokich obrotach? był GOV mod robiony? mogła się dźwignia od gazu przestawić, można spróbować ja cofnąć o ząbek tylko zaznacz sobie obecne położenie żeby w razie czego móc wrócić potem do niego, do wykluczenia turbiny możesz zdjąć węża z dolotu i odpalić na chwilę i sprawdzić czy tak samo

e: dodatkowo jeśli problemem była by turbina która rzyga olejem w dolot raczej byś nie zgasił kluczykiem auta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce