[80 B4 ABT] głuche pukanie strona pasażerami
[80 B4 ABT] głuche pukanie strona pasażerami
Witam, od kilku miesięcy borykam się z problemem głuchego stukania z prawej strony w przodzie. W styczniu wymienialem kompletne zawieszenie, łącznie z tulejami sanek i jeździło się przyjemnie i stabilnie. Generalnie odkąd usłyszałem pukanie pojechałem odrazu na SKP i diagnosta potwierdził że zawieszenie nie ma luzòw,stwierdziłem że poczekam aż pukanie nasili się i diagnoza będzie łatwiejsza. Jeżdżę tak już kilka miesięcy i pukanie nie nasila się cały czas jest tak samo, na małych jak i na dużych nierówności ach. Byłem łącznie 4 razy na SKP u różnych diagnostow i wniosek taki sam.
Co to może pukac? Sprawdzałem nadkola zderzak,wszyatkie elementy pod maską i bez rezultatów.
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Co to może pukac? Sprawdzałem nadkola zderzak,wszyatkie elementy pod maską i bez rezultatów.
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
Górne mocowania sprawdzone wszystko gra, więc zacząłem szukać i okazało się że tuleje sanek są wybite poprzez śrubę (od strony wewnętrznej tuleji).
Potrzebuje dowiedzieć się jaki rodzaj śrub był do montażu sanek.
Problem polega na tym że śruby na czterech tulejach są M10 z pełnym gwintem, średnica wew. tuleji jest 12mm.
Rodzaji tuleji na sanki są 3.
Na sanki z przodu przychodzą 42mm/12mm
Z Tyłu sanek katalog podaję 38mm/12 lub 38/10mm
Ja mam zamontowane wszędzie na 12mm a śruby są 10mm z pełnym gwintem. Pytanie czy śruby nie powinny być M12 z niepełnym gwintem na M10?
Możliwe że ktoś wcześniej zmienił śruby na te z pełnym gwintem, dlatego że z przodu sanek katalog podaję tylko 42/12mm tulej, a śruby są M10. Co robić panowie.
[ Dodano: 2017-11-17, 23:14 ]
Znalazłem informację dotyczącą śrub sanek i we wczesnych B4 występują 4xM10, czyli jak wymienialem tuleje zamontowalem złe na M12.
Moje pytanie brzmi czy wszystkie tuleje sanek na M10 są jednakowych wymiarów?
Potrzebuje dowiedzieć się jaki rodzaj śrub był do montażu sanek.
Problem polega na tym że śruby na czterech tulejach są M10 z pełnym gwintem, średnica wew. tuleji jest 12mm.
Rodzaji tuleji na sanki są 3.
Na sanki z przodu przychodzą 42mm/12mm
Z Tyłu sanek katalog podaję 38mm/12 lub 38/10mm
Ja mam zamontowane wszędzie na 12mm a śruby są 10mm z pełnym gwintem. Pytanie czy śruby nie powinny być M12 z niepełnym gwintem na M10?
Możliwe że ktoś wcześniej zmienił śruby na te z pełnym gwintem, dlatego że z przodu sanek katalog podaję tylko 42/12mm tulej, a śruby są M10. Co robić panowie.
[ Dodano: 2017-11-17, 23:14 ]
Znalazłem informację dotyczącą śrub sanek i we wczesnych B4 występują 4xM10, czyli jak wymienialem tuleje zamontowalem złe na M12.
Moje pytanie brzmi czy wszystkie tuleje sanek na M10 są jednakowych wymiarów?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Chasiel, ze 3 tematy wyżej masz etkę i sam możesz poszukać https://audi80.pl/topics77/etka-vt103417.htm
Dziękuję za pomoc, dla moich następców wrzuce nymery tuleji.
Przednia 39x10mm OEM 893 199 415 A, zamiennik swag 30 75 0003
Tylna 38,3x10mm OEM 893 199 419, zamiennik swag 30 75 0004.
Dane dla oznaczenia 8C-P-053 245.
[ Dodano: 2017-11-21, 19:51 ]
Panowie jestem po wymianie tuleji trawersu i sworzni wachaczy, regulacja zbieżności i nadal puka z prawej strony ewidentnie gdzieś u góry. Sprawdzałem na SKP skuteczność amortyzatorów 72% jednak nie daje mi to 100% pewności że amortyzator z górnym mocowaniem jest sprawny, gdyż
płyta drgań wymuszonych bierze pod uwagę cała pracę zawieszenia, np. Uszkodzony sworzeń obniży wyniki badania tłumienia drgań amortyzatora, ale do rzeczy jak sprawdzić amortyzator pod względem sprawności? Górne mocowanie kosztuje w granicach 50zl to mogę w ciemno wymienić, ale amorki to już koszt rzędu 300zl to już trochę zaboli
Przednia 39x10mm OEM 893 199 415 A, zamiennik swag 30 75 0003
Tylna 38,3x10mm OEM 893 199 419, zamiennik swag 30 75 0004.
Dane dla oznaczenia 8C-P-053 245.
[ Dodano: 2017-11-21, 19:51 ]
Panowie jestem po wymianie tuleji trawersu i sworzni wachaczy, regulacja zbieżności i nadal puka z prawej strony ewidentnie gdzieś u góry. Sprawdzałem na SKP skuteczność amortyzatorów 72% jednak nie daje mi to 100% pewności że amortyzator z górnym mocowaniem jest sprawny, gdyż
płyta drgań wymuszonych bierze pod uwagę cała pracę zawieszenia, np. Uszkodzony sworzeń obniży wyniki badania tłumienia drgań amortyzatora, ale do rzeczy jak sprawdzić amortyzator pod względem sprawności? Górne mocowanie kosztuje w granicach 50zl to mogę w ciemno wymienić, ale amorki to już koszt rzędu 300zl to już trochę zaboli