Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABK] Geometria

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

[80 B4 2,0 ABK] Geometria

Post autor: Tomek » 08 lut 2007, 22:10

Witam

Mam pytanie jaka powinna być rozbieżność kół przednich?
Byłem ustawić geometrię i ustawili mi na 0 powiedzieli mi że tak ma być.
Nie bardzo w to wierzę według mnie przy przednim napędzie powinny być rozbieżne okoła 3mm. Jak uważacie?
Ostatnio zmieniony 09 lut 2007, 22:15 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 08 lut 2007, 22:40

Moim zdaniem +0,6mm do -06mm
Ale to co ci ustawili masz w normie sprawdz tylko czy ci dobrze koncowke przykrecili czy nie jest przekoszona bo jak jest to szlak ci ja trafi i to w miare szybko

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 08 lut 2007, 23:52

ScaniaDriver ma racje! Sprawdź czy koncówka kier. jest prosta! Jak spojrzysz od czoła ma być w lini prostej. Jak jest przekoszona to wyprostuj ją kluczem czy żabą. Przeważnie robią na sztukę bo nie chce im sie kręcić :-x

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 09 lut 2007, 00:01

Ale jak przekreci kluczem lub zaba moze poruszyc mimosrud i przestawi zbierznosc ja bym radził jak jest koncowka krzywo przykrecona to pojechac tam gdzie ustawiali zbierznosc zeby podlaczyli przyzad i skontrowali koncoweczke w lini prostej tak jak ma byc Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 09 lut 2007, 00:22

Oczywiście poluzuj przeciwnakrętki, zsuń pierścienie zaciskające! Wtedy śmiało możesz wyprostować końcówki! Ten ruch nie będzie tak duży, żeby odbiedz od norm ;-) Ja już nie jeżdze po tych "majstrach" kiedyś brało mi brzeg prawego koła pojechałem do nich i po ich zabiegu zaczęło mi zbierać brzeg lewego koła :-x wiadomo, że nie wszyscy to partole, ale ja wiem swoje! W B3 i B4 ustawiałem sobie w garażu zawsze na "zero" i było super :mrgreen:

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 09 lut 2007, 11:42

to wyjaśni jak ma być ustawione
Obrazek

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 09 lut 2007, 12:36

Brother_red Troche sie z toba nie zgadzam bo jak poruszy koncówka to nawet milimetr ja przestawi a milimetr to jest milimetr a co do ustawiania twojego na Zero to sie zgodze rewelacji niema ale jest dobrze

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 09 lut 2007, 13:55

Sprawa jest prosta! między słowem idealnie/dobrze nie widzę róznicy! Auto idealnie/dobrze :mrgreen: sie prowadzi, nic się nie dzieje - nie ściąga, równo zużywa opony !!! Po co szukać dziury w całym :roll:

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 09 lut 2007, 14:20

Brother_red Niby tak ale w Audi ma byc wszystko idealnie ;)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lut 2007, 20:48

W 80-tce przednie koła powinny być rozbieżne po 0,5 stopnia na każde z kół ponieważ auto może "myszkować" po drodze podczas jazdy na wprost.

Tomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 sty 2007, 11:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek » 09 lut 2007, 22:09

Tutaj zgodziłbym się bardziej z IC69 tz. 0,5 stopnia rozbieżności na każde koło, bo po obliczeniach przy 15” felgach wyszło mi w sumie na obydwa koła ok. 2,2mm rozbieżności. Uważam że przy przednim napędzie jest to bardzo prawdopodobne.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 09 lut 2007, 22:57

a zaglądałeś do tego opisu co zamieściłem :?:

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 10 lut 2007, 00:30

ScaniaDriver ja też lubię jak wszystko gra :P był taki czas, że w moim aucie musiało być tak jak w książce piszą, ale troszkę mi przeszło i wiesz co.... jest dużo lepiej :)

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 10 lut 2007, 11:15

Ksiazka pisze ze w audi rozbierznosc kól to +0,6mm

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lut 2007, 21:41

Witam. Przedstawię swój pogląd na kwestie zbieżności, którego nie zmienię. Jeżdżę Audi już 10 lat i zawsze na geometrii ustwiam koła tak by były zbieżne. Czyli 1,1 mm z przodu mniej niż z tyłu (koła nie obciążone). Tolerancja książkowa to plus minus 1,1 mm. Może to co niektórych szokować, ale tak robię od lat i nigdy nie mam problemu z geometrią. NIE ustawiajcie kół rozbieżnie bo na zakręcie będzie wam piszczało koło po zewnętrznej stronie zakrętu a na dodatek jak będziecie jechać po koleinach to będzie was z nich wynosiło na lewo i prawo. Przy hamowaniu na rozbieżnych kołach będziecie ciągle "walczyć" z kierownicą. Nie mniej istotne jest pochylenie koła. Na geometrii nie dajcie się zwieść, że "mieści sie w tolerancji" , wymagajcie tyle co piszą w instrukcji. Raz tylko dałem się nabrac leniwemu mechanikowi a potem przy silnym i nagłym hamowaniu ściągało mnie na bok - zawsze ten sam, tam gdzie pochylenie było mniejsze. Jeżeli ktoś jeździ tylko od święta, to może mnie ie słuchać. Radzę jak dobremu przyjacielowi. No i rada stara jak świat, mając na uwadze delikatność zawieszenia Audi oraz stan naszych dróg dbajcie o tuleje i przed ustawianiem geometrii zlikwidujcie wszystkie luzy. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-02-11, 21:44 ]
Dane od goldwinger są ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl