Witam serdecznie. Szukałem na forach i znaleźć nie mogłem.
Jestem w posiadaniu VW golf MK4 1.9 TDI 130 (141 km fabryczny tuning). Golf jak to golfy wiadomo nadwozie sztywne i piękne wiecznie nie będzie:) W związku z powyższym pragnę zrobić AUDI 80 B3 na zloty i niedzielne przejażdżki. Przyznam że nigdzie nie widziałem odpicowanej 80-ki B3. Wiec do brzegu: Napiszcie mi jak to rozegrać i jakie mogą być koszty.
Chcę przełożyć silnik i skrzynie (układ wydech pewnie tez - wydech REMUS) jak i tez elementy wyposażenia (el. szyby, klima zwykła, nie wiem czy abs da się:P) jeśli DA RADĘ.
Jak wiadomo golf silnik ma poprzecznie a audi wzdłużnie.
Czy lepiej i taniej kombinować lapy itp. pod ułożenie silnika poprzecznie w audi czy przerabiać silnik i osprzęt na mocowanie wzdłużnie. (wydaje mi się ze 1 opcja raczej chyba). Pod maska wiadomo miejsca jest w piiiiip . Zawieszenie układ hamulcowy wiadomo ze też pójdą do wymiany. Lakier oczywiście z czasem tez do odświeżenia jak na zloty autko ma być.
Tak wiec proszę o odpowiedzi co z tym mogę zrobić i jakie koszty jeszcze ew. mogą się narodzić.
swap 1.9 TDI 130 ASZ do B3
uwazam ze proba z silnikiem poprzecznie to herezja (bez obrazy) - jesli juz to tylko wzdluznie, troche dlubalem sobie i uwazam ze na swoj sposob wzdluzny motor jest deko wdzieczniejszy, np przy wymianie rozrzadu
musial bys sobie sprawdzic w ETCE jak to wyglada od strony technicznej, np czy sprzegla te same beda itd
zostaw golfa w spokoju :p kup se 1.9 afn i bedzie mniej kombinacji :p powodzenia
PS. brak ci tagow w tytule tematu
musial bys sobie sprawdzic w ETCE jak to wyglada od strony technicznej, np czy sprzegla te same beda itd
zostaw golfa w spokoju :p kup se 1.9 afn i bedzie mniej kombinacji :p powodzenia
PS. brak ci tagow w tytule tematu
Hmmm czyli sugerujecie, żebym kupił po prostu silnik od audi A4 B6 (gdyż ta 130 KM była dopiero w Audi A4 B6 bo w B5 był tylko wariant 115 KM) i taki wmontował. Wszystko fajnie ale to też będą bardzo wysokie koszty gdyż silnik komplet + zapewne skrzynia + sprzęgło itp. to dopiero będą wysokie koszty.
A chciałem bardzo wykorzystać moje podzespoły w których jestem posiadaniu, gdyż jestem pewny ich stanu, a oczywiście nie dostane tyle kasy za to wszystko ile jest to warte naprawdę.
Więc ewentualnie zostaje opcja kupienia silnika 1.9 TDI 90 KM z audi 80 B4 ale no cóż idzie podkręcić bez zmian radykalnych do tych stu kilkunastu koni ale mi zależy na LEKKIM UNOWOCZEŚNIENIU auta dlatego chciałem już wstawić nowocześniejszą jednostkę z przede wszystkim małym przebiegiem a nie 20 letni silnik z przebiegiem 500 tys km. Wiec niestety prawdopodobnie chyba odpuszczę sobie dany temat.
A chciałem bardzo wykorzystać moje podzespoły w których jestem posiadaniu, gdyż jestem pewny ich stanu, a oczywiście nie dostane tyle kasy za to wszystko ile jest to warte naprawdę.
Więc ewentualnie zostaje opcja kupienia silnika 1.9 TDI 90 KM z audi 80 B4 ale no cóż idzie podkręcić bez zmian radykalnych do tych stu kilkunastu koni ale mi zależy na LEKKIM UNOWOCZEŚNIENIU auta dlatego chciałem już wstawić nowocześniejszą jednostkę z przede wszystkim małym przebiegiem a nie 20 letni silnik z przebiegiem 500 tys km. Wiec niestety prawdopodobnie chyba odpuszczę sobie dany temat.
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Niestety ale nie licz że 130 KM silniki z B6 (AVF, AWX) mają dużo mniejszy przebieg niż wspomniane przez Ciebie 500 tys. (Wiem wiem, w ogłoszeniach wszystkie mają w okolicy 200 tys. ) a koledze _Dave, chodziło o silnik AFN (110 KM) wzdłużnie montowany np. w A4 B5, A6 C5, VW Passat B5... i faktycznie było by to jedyne słuszne rozwiązanie mając w zamiarach swap. Najlepiej było by kupić całego rozbitka lub angola wtedy miałbyś wszystko co potrzebne oprócz chęci
Jestem tego samego zdania bo kompletowanie wszystkich podzespołów do swapa może się zakończyć większymi kosztami niż kupno całego samochodu. Ja sam jak będę robił swapa mam zamiar kupić cały samochód wszystko co potrzebna na miejscu a nie szukanie bez końcaM4teusz pisze: Najlepiej było by kupić całego rozbitka lub angola wtedy miałbyś wszystko co potrzebne oprócz chęci
Hmmm no tak ale młodsze też idzie znaleźć z rozsądnym przebiegiem. No ten silniczek co mam dobija dopiero 270000 tak więc z młodszymi idzie znaleźć. Tylko szkoda mi zestawu w którym jestem posiadaniu. Ew. Angol tak jak piszecie albo 1.8 T z B6. Nie wiem cholercia plan ambitny ale koszty mnie przerastają. Z posiadanym zestawem tylko auta VW a takim szaleńcem to ja nie jestem gdyż jest tego w piiiiip. Hmmm dzięki za info. Pozdrawiam:)