[B4 2.0 ABK] Taki mam plan i pomysl na modyfikacje
[B4 2.0 ABK] Taki mam plan i pomysl na modyfikacje
Panowie powiedzcie co myslicie na temat, który przedstawie, bo owszem byl on opisywany ale w kilka róznych wątkach, a nikt nie zabrał sie za całosc.
Otóż mam plan zeby w moim abk wywalic przeplywomierz, załozyc zamiast niego stozek, za stozkiem bloss i tyle. Widzialem cos tak zrobionego i powiem ze auto chodzilo bardzo ładnie, tylko w fordzie scorpio, nie pamietam oznaczenia silnika. I teraz kilka kwestii, działanie przeplywomierz w silniku abk-uzalezniona jest od niego min mieszanka na benzynie, bez przeplywki silnik dostaje usrednione wartosci, ale po przełączeniu na gaz nie ma to juz znaczenia, wiec nie ma sie czego bac? Podcisnienie otwierajace klapke zeby zaciągal cieplejsze powietrze znad kolektora-szybciej sie nagrzeje, albo wolniej jak kto lubi jesli mu sie klapka nie otworzy, jakis jeszcze wplyw przeplywomierza? Bo wydaje mi sie ze to tyle, a obie te kwestie brane są pod uwage tylko do momentu nagrzania silnika i przełączenia na gaz. Macie jakies zadanie, doswiadczenia, pomysły?
Otóż mam plan zeby w moim abk wywalic przeplywomierz, załozyc zamiast niego stozek, za stozkiem bloss i tyle. Widzialem cos tak zrobionego i powiem ze auto chodzilo bardzo ładnie, tylko w fordzie scorpio, nie pamietam oznaczenia silnika. I teraz kilka kwestii, działanie przeplywomierz w silniku abk-uzalezniona jest od niego min mieszanka na benzynie, bez przeplywki silnik dostaje usrednione wartosci, ale po przełączeniu na gaz nie ma to juz znaczenia, wiec nie ma sie czego bac? Podcisnienie otwierajace klapke zeby zaciągal cieplejsze powietrze znad kolektora-szybciej sie nagrzeje, albo wolniej jak kto lubi jesli mu sie klapka nie otworzy, jakis jeszcze wplyw przeplywomierza? Bo wydaje mi sie ze to tyle, a obie te kwestie brane są pod uwage tylko do momentu nagrzania silnika i przełączenia na gaz. Macie jakies zadanie, doswiadczenia, pomysły?
No wlasnie nie znalazlem tematu który opisywał by zagadnienie w całosci, a w fordzie widzialem na zywca taka przeróbke.
Co chce uzyskac? Poprawe pracy na lpg przy inst II gen.
Mialem taki myk zrobiony w b3, ale tam byl mechaniczny wtrysk i instalacja I gen, które to zestawienie powodowalo strzaly, naprawe klapki przeplywomierza itd itp. Rozjuszylo mnie do tego stopnia ze zastosowalem wlasnie wspomniane rozwiazanie i problem przepadl, tylko czasami musialem na samym lpg auto odpalic. Tego tak odpalac nie zamierzam, wiec zastanawiam sie nad tymi wartosciami mieszanki na benzynie. Chodzi o to ze strasza wypaleniem zaworów itd przy usrednionej mieszance, ale znajomy magik od audi mowi, ze w przypadku odpalania auta i pozniejszej jezdzie na lpg, kiedy samochód miesiecznie robi powiedzmy 40 km na benzynie, wczesniej wypali sie dziura w dachu od slonca niz cokolwiek od sredniej mieszanki jaka jest ustawiana np jak padnie przeplywka.
Co chce uzyskac? Poprawe pracy na lpg przy inst II gen.
Mialem taki myk zrobiony w b3, ale tam byl mechaniczny wtrysk i instalacja I gen, które to zestawienie powodowalo strzaly, naprawe klapki przeplywomierza itd itp. Rozjuszylo mnie do tego stopnia ze zastosowalem wlasnie wspomniane rozwiazanie i problem przepadl, tylko czasami musialem na samym lpg auto odpalic. Tego tak odpalac nie zamierzam, wiec zastanawiam sie nad tymi wartosciami mieszanki na benzynie. Chodzi o to ze strasza wypaleniem zaworów itd przy usrednionej mieszance, ale znajomy magik od audi mowi, ze w przypadku odpalania auta i pozniejszej jezdzie na lpg, kiedy samochód miesiecznie robi powiedzmy 40 km na benzynie, wczesniej wypali sie dziura w dachu od slonca niz cokolwiek od sredniej mieszanki jaka jest ustawiana np jak padnie przeplywka.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no ale napisałeś takazja1981 pisze:No wlasnie nie znalazlem tematu który opisywał by zagadnienie w całosci, a w fordzie widzialem na zywca taka przeróbke.
Więc jak dobrze rozumiem załatwiłeś swój przepływomierz i próbujesz to jakoś tanio naprawić.azja1981 pisze:bo owszem byl on opisywany ale w kilka róznych wątkach, a nikt nie zabrał sie za całosc.
Forda nie znam, a do b3 na mechanicznym nie porównuj bo to inna bajka.
Moim zdaniem abk nie będzie dobrze jeździł bez przepływki, szczególnie przy tej instalacji lpg.
Już chyba lepiej założyć jaką elektroniczną, jakoś tam ludzie kombinowali - temat jest możesz poczytać.
Zawsze możesz spróbować odpiąć i pojeździć zobaczysz jaki będzie efekt.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba musiałbyś jechać z 10 km cały czas z gazem w podłodze aby się coś wypaliło. A jak dobrze pamiętam bez przepływomierza ABK zwykle leje paliwa ile wlezie, więc prędzej jeżdżąc dużo na benzynie na nierozgrzanym silniku rozrzedzisz olej.
Zobacz jak będzie odpalał bez przepływomierza na zimnym z benzyny, bo widziałem takie ABK które za cholerę nie chciały odpalić bez przepływomierza.
I jeszcze sprawa że z przepływomierza dobierane jest też wyprzedzenie zapłonu a wyprzedzenie na podstawie czujnika położenia przepustnicy może być bezpieczniejsze dla silnika (pogarszające osiągi i zużycie paliwa). Ale w ABK można sobie przyspieszyć aparatem zapłonowym.
Zobacz jak będzie odpalał bez przepływomierza na zimnym z benzyny, bo widziałem takie ABK które za cholerę nie chciały odpalić bez przepływomierza.
I jeszcze sprawa że z przepływomierza dobierane jest też wyprzedzenie zapłonu a wyprzedzenie na podstawie czujnika położenia przepustnicy może być bezpieczniejsze dla silnika (pogarszające osiągi i zużycie paliwa). Ale w ABK można sobie przyspieszyć aparatem zapłonowym.
Chodzilo mi o to ze jest kilka tematów traktujacych o zalozeniu blossa, kilka innych o odpieciu przeplywki, jeszcze kilka o skutkach bądz ich braku jazdy bez przeplywki/z odpietą itd, a nikt nie połączył w calosc. Swojej przeplywki nie zalatwilem i nie chce naprawiac, jeszcze nie. Tylko z dosw wiem ze lepiej mi sie b3 spisywala na takim wlasnie zestawieniu, ciekawy tylko jestem czy faktycznie nie bedzie negatywnych efektów przy krótkich odcinkach na pb przed rozgrzaniem, z tego powodu zalozylem temat. Bo ze odpala na pb i jedzie bez przeplywomierza to juz wiem, pytanie co bedzie jak pojezdzi tak dluzej, po kilka km dziennie ale jednak. Ze na lpg ze stozkiem i blosem bedzie jezdzil tez juz wiem, chodzi teraz o zestawienie w calosci.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no i pytanie czy wolne obroty będzie miałmaciek889 pisze:Zobacz jak będzie odpalał bez przepływomierza na zimnym z benzyny, bo widziałem takie ABK które za cholerę nie chciały odpalić bez przepływomierza.
maciek889, a jak przy rozjechanej mapie(a dodam że ona się będzie coraz bardziej rozjeżdżać, a jej nie da się skasować od tak jak w abt np) i odczytach baaardzo bogatej mieszanki z sondy będzie chodził gaz? da się to jakoś ustawić.
Ciekaw jestem bo nigdy czegoś takiego nie widziałem a widziałem ich sporo.
Powiem tak, pomysl zrealizuje, sprawdze jak to sie bedzie zgrywac i dam znac, w razie problemu po prostu zamontuje stary zestaw i tyle. Sprawdzilem do tej pory tyle, ze po odpieciu wtyczki od przeplywomierza auto dalej pracuje, rano odpala itd, obroty utrzymuja sie na normalnym poziomie, tylko spala wiecej niz z wpieta przeplywka.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
azja1981, pewnie efi sprzedają https://pl.wikipedia.org/wiki/Electronic_Fuel_Injection
tylko czy to by coś tu dało
chyba wolałbym od razu zainwestować w sekfę o ile auto na bp pracuje prawidłowo.
tylko czy to by coś tu dało
chyba wolałbym od razu zainwestować w sekfę o ile auto na bp pracuje prawidłowo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zależy jaki to gaz. Bo z sekwencją może być problem. Kiedy zobaczę w jakimś ABK czy będzie sobie regulować paliwo z sondy bez przepływomierza. A jeśli by pracowała to można by się pokusić o sprawdzenie czy podniesie się spalanie.PieterB pisze:odczytach baaardzo bogatej mieszanki z sondy będzie chodził gaz? da się to jakoś ustawić.
Pali więcej LPG czy benzyny? Bo jeśli lpg na I/II generacji to pewnie będzie przez mniejsze wyprzedzenie zapłonu, bo I/II generacja będzie podawać paliwo w taki sam sposób z podłączonym czy odłączonym przepływomierzem.azja1981 pisze:tylko spala wiecej niz z wpieta przeplywka.
peter sekwencji nie wsadze, za duzo zachodu i kasy,
maciek pali wiecej pb, bo o sprawdzenie zachowania na pb mi chodzilo, tak jak pisalem mam II gen na mixerze, z emulatorm sondy i po to chce zalozyc blosa zeby nie szalala z poborem lpg, chodzi tylko o to czy bedzie pracowac poprawnie na pb z wywalona przeplywka a zalozonym stozkiem, pracowac na te kilka minut kiedy to nagrzeje sie do temp przelączenia na gaz i juz
[ Dodano: 2017-12-06, 14:07 ]
panowie konkretnie-gdzie przeplywomierz w silniku abk wysyla sygnaly, co od tych sygnalow zalezy i czego silnik nie bedzie widzial bez przeplywki? bo na gazie z blosem i stozkiem to on sobie doskonale poradzi, do tego mu przeplywomierz potrzebny nie jest, wrecz czasami przeszkadza
maciek pali wiecej pb, bo o sprawdzenie zachowania na pb mi chodzilo, tak jak pisalem mam II gen na mixerze, z emulatorm sondy i po to chce zalozyc blosa zeby nie szalala z poborem lpg, chodzi tylko o to czy bedzie pracowac poprawnie na pb z wywalona przeplywka a zalozonym stozkiem, pracowac na te kilka minut kiedy to nagrzeje sie do temp przelączenia na gaz i juz
[ Dodano: 2017-12-06, 14:07 ]
panowie konkretnie-gdzie przeplywomierz w silniku abk wysyla sygnaly, co od tych sygnalow zalezy i czego silnik nie bedzie widzial bez przeplywki? bo na gazie z blosem i stozkiem to on sobie doskonale poradzi, do tego mu przeplywomierz potrzebny nie jest, wrecz czasami przeszkadza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak już wcześniej dwa razy pisałem (a ty jakoś nie chcesz tego przyswoić) na podstawie przepływu jest też dobierany kąt wyprzedzenia zapłonu a to może pogorszyć osiągi jak i spalanie.azja1981 pisze:bo na gazie z blosem i stozkiem to on sobie doskonale poradzi, do tego mu przeplywomierz potrzebny nie jest,