Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przegląd techniczny

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 gru 2017, 19:29

No to coś mi tu nie pasi ze polska ma inaczej niż europejskie normy


Obrazek

Obrazek

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 12 gru 2017, 00:05

Na ta wyglada ze mam Euro 1.Pewnie jak wiekszosc. Znalazlem na stronie taki opis:

Emisji węglowodorów i tlenków azotu (HC+NOx) – tylko w przypadku silników wysokoprężnych.

Czyli na moje myslenie dizli. Wedlug tabeli gdzie norma to 0,97. Czyli w moim przypadku to nie jest brane pod uwage bo mam benzyniaka??!!

Przy braniu oleju bede mial wiekszy wspolczynnik HC ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2017, 06:06

To jest tabelka do Pb wiec jest brane pod uwagę. Do silników wysokoprężnych CO-3,16 HC+NOx- 1,13 i PM-0,14

Według prawa europejskiego HC jest brane pod uwagę wszystkie auta po 93r a przed nie mają norm wiec jak silnik spala olej będzie miał podwyższone, ale nie patrz na tabelkę co wklejałem bo to inne przeliczniki niż to co na wydruku. Tabelka jest chyba w mg/KWh lub w gram/kilometr a wydruk na ppm jednostkach.


No ale u nas są inne przepisy norm nie obowiazują normy europejskie. Wiec nie tyczy się HC bo dwie pierwsze to PN a EURO1 EURO2 nie obowiązują tylko trzecia EURO3 i tylko takie w Polsce obowiazuja

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 12 gru 2017, 13:22

Czyli mam rozumiec ze kwestia branego oleju w moim samochodzie nie bedzie sie miala do emisji spalin czyli wydalanego tlenku weglowodorów i azotu.

Nasuwa mi sie kolejne pytanie i ostatnie zarazem.
Byl temat na temat instalacji gazowej i PB. Otoz mam instalacje Bingo M 2 gen. Problem w tym ze gaz powoduje rozjezdzanie mapy wtrysku benzyny co ok. 200 km(probowalem masa brak masy itd) nie da sie z tym nic zrobic.Silnik na PB nie dziala. Co sie dzieje z emisja spalin po resecie ECU bo wtedy mi silnik dziala. (Mysle nad zalozeniem przekaznika resetujacego Ecu po wylaczeniu silnika.) Adaptacja wyglada ze na zimnym silniku jade dopóki nie osiagnie temp 90 stopni?!
Aha czy branie oleju nie jest efektem zużyciem uszczelek zaworów itd co za tym idzie nie spalanie benzyny do końca??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2017, 17:47

adrianos pisze:Czyli mam rozumiec ze kwestia branego oleju w moim samochodzie nie bedzie sie miala do emisji spalin czyli wydalanego tlenku weglowodorów i azotu.
Nie bo w PN nie obowiazuje w tych latach HC i NOx
adrianos pisze:Nasuwa mi sie kolejne pytanie i ostatnie zarazem.
Raczej dwa pytania

Pierwsze silnik wejdzie w tryb adaptacji wtedy niestety są kiepskie emisje spalin podwyszone CO jak i HC, adaptacja trwa około 100-500km w zależności jakie odcinki robimy. A czemu się tak martwisz o ekonomie?? jeździsz na gazie wiec jesteś czyściejszy gaz jest bardziej ekonomiczny od Pb.
adrianos pisze:Aha czy branie oleju nie jest efektem zużyciem uszczelek zaworów itd co za tym idzie nie spalanie benzyny do końca??
Jak najbardziej moze tam uszczelniaczami brać al eto nie powód do nie spalania benzyny

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 13 gru 2017, 10:37

bo sprawdzaja emisje na PB i na lpg wiec musze miec nie rozjechana mape wtrysku benzyny

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 gru 2017, 15:23

To mozesz sobie wybić z głowy że bedzie na Pb idealnie jak po adaptacji nawet krótkotrwałe przełaczenie na LPG powoduje rozjeżdżanie mapy i ponowna adaptacja. I tu niestety wygrywają sekwencje.

Chyba że masz w trybie uczenia w normach to nie masz czym się martwić. Bo każdy silnik ma to indywidualnie jeden w normie inny poza norma.

Awatar użytkownika
hexman
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 785
Rejestracja: 29 sie 2009, 20:04
Lokalizacja: SBI

Post autor: hexman » 14 gru 2017, 21:38

Rozmawiałem na przeglądzie kilka tygodni temu z diagnostą i mówi, że do roku 1996 samochody nie muszą spełniać żadnych norm spalin - dlatego nie ma w ogóle o czym mówić.

Oni nie sprawdzają wg norm EURO - tylko mają jakieś swoje normy i auta powyżej tego 96 roku mają osobne normy i auta powyżej dwa tysiące któregoś roku to samo - są wyższe.

Dlatego jak ktoś mówi, że nie przeszedł norm spalin to jedźcie na inną stację - teraz to są ich pieniądze i robią co mogą, żeby uwalić wynik przeglądu - to jest ta "dobra zmiana" ;) bezradny_

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 03 sty 2018, 22:44

aha a katalizator i tak musze kupic bo to podstawa. Hm to jak nie ma jako tako norm emisji spalin to nie musze nic regulowac bawic sie w adaptacje PB , LPG i tak dalej. Bo mnie tez dziwilo jak moze miec auto ponad 20 letnie normy jakby bylo nowe. A moze ktos juz mial przeglad ??
pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2018, 00:14

adrianos, przez trzy strony piszemy że do 30 czerwca 1995 roku musi spełniać tylko emisje CO: http://www.autozyk.pl/UserFiles/Image/a ... czyszc.gif a nagle wpada hexman, pisząc że jego diagnosta ma to gdzieś i mu wierzysz od razu. Jeśli będziesz miał mocno rozstrojone układy benzyny i LPG to katalizator może nie pomóc.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 04 sty 2018, 17:48

hm tez tak mysle. A powiedzcie mi czy ktos zmienial swoja instalacje z Bingo M bo taka posiadam na jakas inna ktora by nie rozjezdzala mapy wtrysku?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2018, 19:41

Chyba tylko instalacja sekwencyjna by pomogła. Tylko może być ciężko obsłużyć cały zakres obrotów silnika, bo wtryskiwacz w monowtrysku otwiera się na bardzo krótko wiele razy. Kilka osób z tego co widziałem na forach próbowało coś zrobić w tym temacie z różnym skutkiem.

Chyba też był jakiś trudny do zdobycia emulator, który uczył się przy jakich obrotach i obciążeniu jaki jest czas wtrysku na benzynie i później podstawiając odpowiednie wartości sondy dążył aby sterownik generował te same czasy wtrysku przy pracy na gazie przy danych obciążeniach/obrotach.
Nawet kiedyś myślałem czy nie zaprogramować czegoś takiego na mikrokontrolerze bo już miałem program dosyć dobrze pobierający czas wtrysku bo zacząłem robić własną wersje board computera.

Z ciekawostek to do fiatów secicento i punto montowali emulator AEB 426, które łączyły się przez OBD i sprawdzając korekty generował sygnały sondy tak aby korekty były w okolicach 0%.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 06 sty 2018, 12:39

mam zalozona srube i silnik krokowy gazu zrobilem instalacje 1 generacji. Jak zauwazy to przegladajacy gosc od stanu technicznego to nie przejdzie bo wtedy bym tylko srube skrecil tak aby silnik normalnie chodzil na min. I kwestia adaptacji na PB. Moze bym zrobil tak odcial gaz (dwa bezpieczniki) zrobil reset ECU pojezdzil aby silnik sie zadaptowal a potem na przeglad podpiac te 2 bezpieczniki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2018, 16:48

Nie musisz wyciągać bezpieczników po prostu nie przełączaj na gaz. Jakbyś sprawdził pracę sondy to może nie musiałbyś dużo jeździć tylko byś przejechał tyle aby sonda pracowała przynajmniej na "wolnych obrotach".

Na problem z widoczną śrubą na wężu jest jeszcze taki patent że wsadza się krokowca od staga 2L, który ma obok śrubę i ucięty kabel podpięty do tego krokowca a drugi koniec schowany gdzieś w jakimś kącie silnika aby nie było widać że nie jest podłączony.

adrianos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 24 maja 2016, 15:21

Post autor: adrianos » 15 sty 2018, 20:37

No to panowie po dluzszym namysle chyba sprzedam samochod. Za duzo do roboty jest. Auto moze warte 3000 zl. A dojdzie:
1. katalizator 890 zl
2. sonda 300 zl
3. prawdopodobnie parownik do regeneracji
4. Mechanik stwierdzil tlukace zawory(jakies konsekwencje jezdzenia)
5. regulacja gazu i tu mam pytanie:
https://audi80.pl/topics80/b4-abt-l ... t41152.htm

znalazlem taki watek i pisza ze montuje sie przekaznik ktory pozniej powoduje ze nie gubi mapy wtrysku benzyny. Ktory to przekaznik:

https://allegro.pl/kategoria/przekaznik ... e-1-1-1003

Mam dylemat szkoda mi go sprzedawac po 9 latach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl