[B4 1.9 1Z] Zgasł, nie odpala, przestawiony rozrząd.
[B4 1.9 1Z] Zgasł, nie odpala, przestawiony rozrząd.
Witajcie, przedstawię Wam sytuację z którą borykam się od kilku dni.
1. Kilka tygodni temu podczas spokojnej jazdy auto samoczynnie zgasło, zjechałem na pobocze, kilka sekund kręcenia rozrusznikiem - odpaliło i jazda.
2. Tydzień temu auto zgasło w podobny sposób, jednak ponowne odpalenie trwało tak do minuty.
3. Następnego dnia odpaliło z rana, przejechałem kilka kilometrów i zgasło - nie odpaliło do dziś.
Podczas tych 3 zgaśnięć silnika nic nie strzeliło, nic nie stukało itp.
4. Autko aktualnie stoi w garażu i to co sprawdziłem dotychczas:
- rozrusznik kręci,
- napięcie na N109 wynosi ≈ 12v,
- podczas kręcenia rozrusznikiem odpowietrzyłem przewody paliwowe - podczas próby rozruchu paliwo wypływa przez poluzowane nakrętki wtrysków,
- wymieniłem filtr paliwa,
- wymieniłem czujnik położenia wału - komputer sygnalizował: "00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-10 - No Signal - Intermittent" - teraz już w kompie jest OK, podczas kręcenia rozrusznikiem obroty ≈ 300
- sprawdziłem rozrząd i tu był zonk. Wał ustawiony na "zero", a koło pompy wychodzi że jest przestawione o 180 stopni w stosunku do miejsca gdzie mógłbym włożyć blokadę koła pompy wtryskowej
- zdjęta pokrywa zaworów, z tyłu na wałku nacięcie jest równoległe do płaszczyzny. (ale czy nie przesunięty o 180 stopni???)
Co z tym dalej robić? Macie jakieś pomysły? Myślałem że rozrząd mógł się przesunąć o 1 ząbek, ale aż o tyle to się zdziwiłem.
W jakiej pozycji powinny być zawory na 1 tłoku od strony chłodnicy, bo może i to koło od wałka rozrządu jest przesunięte o 180 stopni?
[ Dodano: 2017-12-12, 11:56 ]
znak na skrzyni
1. Kilka tygodni temu podczas spokojnej jazdy auto samoczynnie zgasło, zjechałem na pobocze, kilka sekund kręcenia rozrusznikiem - odpaliło i jazda.
2. Tydzień temu auto zgasło w podobny sposób, jednak ponowne odpalenie trwało tak do minuty.
3. Następnego dnia odpaliło z rana, przejechałem kilka kilometrów i zgasło - nie odpaliło do dziś.
Podczas tych 3 zgaśnięć silnika nic nie strzeliło, nic nie stukało itp.
4. Autko aktualnie stoi w garażu i to co sprawdziłem dotychczas:
- rozrusznik kręci,
- napięcie na N109 wynosi ≈ 12v,
- podczas kręcenia rozrusznikiem odpowietrzyłem przewody paliwowe - podczas próby rozruchu paliwo wypływa przez poluzowane nakrętki wtrysków,
- wymieniłem filtr paliwa,
- wymieniłem czujnik położenia wału - komputer sygnalizował: "00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-10 - No Signal - Intermittent" - teraz już w kompie jest OK, podczas kręcenia rozrusznikiem obroty ≈ 300
- sprawdziłem rozrząd i tu był zonk. Wał ustawiony na "zero", a koło pompy wychodzi że jest przestawione o 180 stopni w stosunku do miejsca gdzie mógłbym włożyć blokadę koła pompy wtryskowej
- zdjęta pokrywa zaworów, z tyłu na wałku nacięcie jest równoległe do płaszczyzny. (ale czy nie przesunięty o 180 stopni???)
Co z tym dalej robić? Macie jakieś pomysły? Myślałem że rozrząd mógł się przesunąć o 1 ząbek, ale aż o tyle to się zdziwiłem.
W jakiej pozycji powinny być zawory na 1 tłoku od strony chłodnicy, bo może i to koło od wałka rozrządu jest przesunięte o 180 stopni?
[ Dodano: 2017-12-12, 11:56 ]
znak na skrzyni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takie cuda możliwe są tylko jak na kole pompy wtryskowej nie ma klina i kolo się po prostu obróci ,albo przy pompie na linkę zalożonej do tdi ,bo wtedy koło jest własnie przestawione o 180 stopni . Miałem kilka dni temu takiego "rodzynka " gdzie kolo pasowe pompy wtryskowej siedziało bez klina ...w dodatku nawet komuś nie chcialo się go ustawić w pobliżu miejsca gdzie powinien byc klin ...skutek to cuda przy próbie ustawienia poczatku wtrysku . "utalentowany magik " zadbał zeby jego magiczny trik ,czyli koło założne bez klina ,nie był latwy do wykrycia ,bo o dziwo wszstko sie zgrywało na znakach i blokadzie ...a początek wtrysku 180 i za nic nie szło zejść nizej ...ale można było wyżej ,wiec pompa reagowała na regulacje ,co było dobrym znakiem ... wiec werdykt był oczywisty , musi nie byc klina ... i się nie pomyliłem ....nie było :shock: Tacy są "magicy"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 mar 2016, 08:41
- Lokalizacja: ZSZ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przypatrzyłem sie dokładnie zdjęciu i faktycznie masz rację ...walek do przestwienia o 180 stopni i dopiero wtedy wejdzie w wycięcie płaskownik blokadakrzysiek16.89 pisze:Ze zdjęć zamieszczonych widać że jak i pompa tak i wałek są przestawione o 180stopni wiec trzeba zrobić jeszcze jeden obrót wałem... Wówczas obadac poprawność synchronizacji rozrządu.
Już mam rozrząd ustawiony na znaki, odpowietrzałem pompę wtryskową i dalej nie chce załapać. Kompa mam podpiętego pod sterownik silnika i mogę zczytać "jakieś" wartości (tylko które?) w poszczególnych grupach podczas próby odpalania jeśli to może w czymś pomóc.MUNIOR pisze:Przypatrzyłem sie dokładnie zdjęciu i faktycznie masz rację ...walek do przestwienia o 180 stopni i dopiero wtedy wejdzie w wycięcie płaskownik blokadakrzysiek16.89 pisze:Ze zdjęć zamieszczonych widać że jak i pompa tak i wałek są przestawione o 180stopni wiec trzeba zrobić jeszcze jeden obrót wałem... Wówczas obadac poprawność synchronizacji rozrządu.
PS. Wychodzi na to, że przy kręceniu wałem korbowym i patrzeniu na znak "0" pomiędzy silnikiem, a skrzynią raz pompa wchodzi na znak, a raz jej koło jest obrócone o 180*. Przynajmniej tak mi wychodzi z obserwacji i prób.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i prawidlowo ...tyle ze prucz zgrania rozrządu jest jeszcze jeden bardzo ważny parametr ,czyli początek wtrysku ...a ten ustawia sie pompą wtryskową którą popuszcza się na ''fasolach" i widać go na vagu dopiero po odpaleniu .A wiec puki nie odpalisz to możesz to ustawić tylko na "oko ".Więc daj na max pompę do silnika i cofnij z 4-5 mm ,wtedy próbuj odpalić ...jak nie zechce to znowu o 3mm do sillnika i odpalasz ...cudów nie ma jak ustawione jak nalezy ,paliwo tryska jak popuscisz przy wtryskach ,to musi odpalic.Jak juz odpalisz to poczekaj aż się trochę zagrzeje , vag blok 000 dajesz w BS i ustawiasz poczatek wtrysku na ok 50 jednostekkanobos pisze:Przy zgaszonym silniku napięcie na nastawniku mam 0,740v (grupa 001 pozycja 3), przy próbie odpalenia dochodzi do 2,30v
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No jest ...ale nie myslisz chyba że chlopak ma akurat odpowiedni czujnik zegarowy ,wie jak się nim posługiwać i jaką wartość ustawić Poza tym sposób na "oko " jest bezproblemowy i trwa sekundy ,czego na pewno nie można powiedzieć o ceregielach z czujnikiem zegarowym .A jak już odpali to chwila moment z vagiem i ustawione.Już ja lata temu próbowałem w swoim tdi ustawić na zegar ...zajęlo mi to kolo godziny a i tak żle ustawiłem bo nigdzie nie znalazlem wartosci ile się ustawia "na zegar " w TDI od tego czasu nie utrudniam sobie życia i nigdy więcej żadnych zegarówJarewa pisze:Że tak się wtrącę , jest jeszcze jedna metoda i to nie na "oko" przecież kiedyś nie mieli Vag-ów a musile sobie z tym radzić.
Zmieniałem położenie pompy, tak jak pisał Munior. W najlepszej chwili silnik odpalił na 10 s, przy czym było to 'bulgotanie' tak do 800 obr, a nie normalna praca. Razem odpalił z 4 razy, ale w tych przypadkach po rozłączeniu rozrusznika było z 3 - 4 sekundy telepawki silnika. Rozrząd sprawdziłem - na znakach, wtryski odpowietrzone, pompa zasilana nawet bezpośrednio z bańki, i nic nie pomaga. Vag też nie wskazuje błędów. Silnik nie stuka, kolizji na rozrządzie nie ma. Co jeszcze może być przyczyną, sterownik silnika? pompa wtryskowa wewnątrz (mino iż paliwo przy kręceniu rozrusznikiem przy poluzowanych przewodach tryska)?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Masz vaga ,skoro odpalił to trzeba było sprawdzić jaki jest początek wtrysku w blokach pomiarowych i po przelaczeniu w basic setingkanobos pisze:Zmieniałem położenie pompy, tak jak pisał Munior. W najlepszej chwili silnik odpalił na 10 s, przy czym było to 'bulgotanie' tak do 800 obr, a nie normalna praca. Razem odpalił z 4 razy, ale w tych przypadkach po rozłączeniu rozrusznika było z 3 - 4 sekundy telepawki silnika