[B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sporo masz tam na plus, ciekawe co się dzieje na wyższych obrotach czy podczas jazdy z obciążeniem. Jeśli będą spadać to może oznaczać że np. jest gdzieś lewe powietrze bo wtedy sporo więcej powietrza będzie iść właściwą drogą przez przepływomierz niż przez nieszczelność. A jeśli będzie rosło to może być problem z ciśnieniem paliwa. W obu wypadkach też może być uszkodzony przepływomierz.
Sprawdź wartości w grupie 5 (bank1) i 6 (bank2). Kolumna 1 to korekty dla wolnych obrotów, a kolumny 2-4 to korekty dla rosnących zakresów obrotów.
Żeby go przuczuć musisz zrobić kilkadziesiąt km (normalnej jazdy w każdym zakresie obrotów), chociaż jak ma aż tak duże korekty, że wywala błąd to nie wiem czy będzie chciał. Na pewno nie masz zapisanych korekt po innym samochodzie - reset ECU to kilka minut bez zasilania.
Jakie masz LPG, albo inaczej czy dasz radę zobaczyć pracę sond a może i wartości podciśnienia?
Żeby go przuczuć musisz zrobić kilkadziesiąt km (normalnej jazdy w każdym zakresie obrotów), chociaż jak ma aż tak duże korekty, że wywala błąd to nie wiem czy będzie chciał. Na pewno nie masz zapisanych korekt po innym samochodzie - reset ECU to kilka minut bez zasilania.
Jakie masz LPG, albo inaczej czy dasz radę zobaczyć pracę sond a może i wartości podciśnienia?
LPG to BRC P&D
Dzisiaj zrobiłem logi, na wolnych obrotach na benzynie nie ma różnicy w grupie 010 między bankami ale utrzymuje ok 30-32% , przepływka w grupie 019 utrzymuje 3.17-3.20 g/s
Dynamicznie na benzynie przepływka idzie ładnie do góry aż do 137 g/s a więc przepływka myślę że jest OK
w grupie 010 % lambda napoczątku pokazuje 19% ale zaraz spada na 9,4% i tak trzyma do końca
Na LPG przepływka działa tak samo, ale już korekty na sondach są inne bo są na początku ok 27 ale szybko wskakuje 8% a potem szybko 0% i tak do końca... ale lpg na razie odpuszczam, muszę dojść co go boli.
A więc za bardzo nie mam do czego się przyczepić.... muszę tak jak piszesz sprawdzić podciśnienie na kompie lpg, ale z wartości przepływki raczej nie wskazuje na lewe powietrze.
Każde sugestie mile widziane
Dzisiaj zrobiłem logi, na wolnych obrotach na benzynie nie ma różnicy w grupie 010 między bankami ale utrzymuje ok 30-32% , przepływka w grupie 019 utrzymuje 3.17-3.20 g/s
Dynamicznie na benzynie przepływka idzie ładnie do góry aż do 137 g/s a więc przepływka myślę że jest OK
w grupie 010 % lambda napoczątku pokazuje 19% ale zaraz spada na 9,4% i tak trzyma do końca
Na LPG przepływka działa tak samo, ale już korekty na sondach są inne bo są na początku ok 27 ale szybko wskakuje 8% a potem szybko 0% i tak do końca... ale lpg na razie odpuszczam, muszę dojść co go boli.
A więc za bardzo nie mam do czego się przyczepić.... muszę tak jak piszesz sprawdzić podciśnienie na kompie lpg, ale z wartości przepływki raczej nie wskazuje na lewe powietrze.
Każde sugestie mile widziane
Jak Maciek wspomniał można by sprawdzić ciśnienie paliwa, na wolnych obrotach powinno być w granicy 4bar przy odłączonym od regulatora podciśnieniu (z podciśnieniem 3,5 bara). Wtryskiwacze raczej OK, bo między bankami nie ma różnicy. Może filtr paliwa ma już dość, chociaż to bardziej przy wyższych obrotach by leciało. Jedno co nie pasuje do ciśnienia paliwa to właśnie to że wyżej jest lepiej, a to podpowiada, że bardziej gdzieś jednak lewe powietrze łapie.
Jeszcze PLAKiem możesz "potestować" szczelność
Jeszcze PLAKiem możesz "potestować" szczelność
Ostatnio zmieniony 14 gru 2017, 08:39 przez Tsarkam, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze szampana nie otwieram, pojeżdżę posprawdzam... ale mieliście rację... była lewizna.
Uszczelka między przepustnicą a obudową "V6" ,zrobiłem mały myk, ze starego filtra powietrza odciąłem pomarańczową "gumkę-piankę" i wcisnąłem w uszczelkę.
Vag już błędu nie sypie, na wolnych przepływka pokazuje ok 3,80 g/s, na max obr ok 140g/s
w grupie 010 korekta na sondach na wolnych obrotach jest w granicach 7-10% i równo między bankami.
Zniknął problem, albo się zmniejszył dla którego zmieniłem sterownik, czyli do ok 4000obr miał muła, powyżej mega kop.
Teraz lepiej ciągnie z dołu, nie ma tej mega różnicy po przekroczeni 4tyś.
Teraz widzę więcej dzięki nowemu sterownikowi, a więc mogę zabrać się za strojenie LPG
A więc mogę powiedzieć że zmiana sterownika z MMS-200 na MMS-300 jest P&P nic nie trzeba przerabiać wszystko działa
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Uszczelka między przepustnicą a obudową "V6" ,zrobiłem mały myk, ze starego filtra powietrza odciąłem pomarańczową "gumkę-piankę" i wcisnąłem w uszczelkę.
Vag już błędu nie sypie, na wolnych przepływka pokazuje ok 3,80 g/s, na max obr ok 140g/s
w grupie 010 korekta na sondach na wolnych obrotach jest w granicach 7-10% i równo między bankami.
Zniknął problem, albo się zmniejszył dla którego zmieniłem sterownik, czyli do ok 4000obr miał muła, powyżej mega kop.
Teraz lepiej ciągnie z dołu, nie ma tej mega różnicy po przekroczeni 4tyś.
Teraz widzę więcej dzięki nowemu sterownikowi, a więc mogę zabrać się za strojenie LPG
A więc mogę powiedzieć że zmiana sterownika z MMS-200 na MMS-300 jest P&P nic nie trzeba przerabiać wszystko działa
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
Panowie,
Doszedł ktoś do tego jaki numer ma ECU do AAH bez immo z pełną grupą VAG?
(Muszę zamienić w AAH z 91 gdzie mam tylko grupe 000)
Doszedł ktoś do tego jaki numer ma ECU do AAH bez immo z pełną grupą VAG?
(Muszę zamienić w AAH z 91 gdzie mam tylko grupe 000)
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
wszystkie nowsze miały immo, to norma, nie szukaj inaczej, tylko szukaj kogoś kto ogarnie immo i wytnie albo z programu, albo emulatorem.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
Emulator blokuję diagnostykę...
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
Jak chcesz to mam taki sterownik do sprzedania z pełną diagnozą i bez immo.
Ja u siebie zmieniam silnik więc mój sterownik mogę Ci opchnąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
Zależy jeszcze jaki bo te nowsze czasem pozwalają na połączenie się przez ODB. Z tymi z autotronika to działa diagnostyka, tylko kabel wpięty w OBD blokuje emulator. Zawsze można sobie dorzucić przełącznik odcinający emulator na czas diagnostyki.
Re: [B4 2.8 AAH] Zmiana sterownika silnika
Dzięki za odzew.
Nie jestem pewien czy wszystkie miały immo. Ponoć z 1993 były wersje bez immo i miały diagnostykę.
Ktoś taki wkładał ale niestety zgubiłem kontakt do tej osoby.
Nie jestem pewien czy wszystkie miały immo. Ponoć z 1993 były wersje bez immo i miały diagnostykę.
Ktoś taki wkładał ale niestety zgubiłem kontakt do tej osoby.
Wysłałem PW.