Cześć forumowicze
Krótko i na temat, z czasem uzupełnię opis samochodu. Zakupiłem Audi 80 B4 93r 2.0 ABK 115km z instalacją LPG STAG założoną przez ELPIGAZ. Samochód niestety bez quattro, ale prawdę mówiąc, naśmigałem się bokami w życiu i póki co wystarczy, tym bardziej że z rodziną na pokładzie, to nie będzie kusić
Na pokładzie:
*4x el.szyby
*El.regulowane i podgrzewane lusterka
*Klimatyzacja
*Podgrzewana tylna szyba
*Przyciemnione tylne boczne szyby oraz tylna szyba
*Przyciemnione tylne lampy
*Przyciemnione klosze przednich releflektorów
*Alufelgi 15 z oponami zimowymi Nokian - alufelgi z gamy Audi
*Oryginalne radio AUDI Gamma
*Regulowany na wysokość fotel kierowcy
*Podłokietnik z tyłu
*Chromowane obwódki zegarów
*4-ramienna kierownica Audi
*Wunderbaum
*Halogeny przód
*ABS
*Tarcze przód, tył
*Seryjna srebrna końcówka wydechu
*Katalizator (zostaje)
*Grzane siedzenia
*AutoAlarm wraz z centralnym zamkiem (również z tylną klapą)
*Butla z LPG w kole zapasowym
*Lampki przy tylnych rączkach
*Oryginalne koło zapasowe Audi
*4 nowe dywaniki welurowe i gumowe (na zimę)
Auto zakupione od Pana który był drugim właścicielem w kraju od 2001 roku do teraz, nie grzebane, nie kombinowane, nie zwieśniaczone i niezdrutowane
Silnik suchy, pracuje równo, jak to ABK po odpaleniu na zimnym lekko klepie potem cisza (hydrauliczne regulatory zaworów?). LPG działa tak jak trzeba.
Karoseria zdrowa, tak samo jak podłoga, progi i podłużnice.
Nowe sprzęgło LUK INA FAG z sierpnia 2017.
Od sprzedającego, nowa maglownica (przypuszczam że po regeneracji lub całkowicie nowa bo czysta jak z pudełka hmm...)
Nowe tuleje, wahacze, łączniki stabilizatora przód oraz tuleje tył.
Sam włożyłem nowe świece BRISK PREMIUM EVO oraz profilaktycznie komplet rozrządu, pasek MIRCO i nowy klinowy na sprężarkę klimatyzacji. Olej Motul 6100+ synergie 10w40 wraz z kompletem filtrów (oleju, paliwa, kabinowy, powietrza).
Samochód w moich rękach będzie dążył tylko w kierunku oryginału, co dziwi wielu znajomych bo jeszcze niedawno zakończyłem 5 sezon rajdowy z Peugeotem 106 XSI ale dzieciątko w drodze i zmieniam priorytety które mają korzenie w dziecięcych marzeniach o audi 80 b4.
Dwa pytania dla forumowiczów, za odpowiedź będę wdzięczny:
1. Przy gwałtownym puszczeniu sprzęgła lub zmianie biegów czuć szarpnięcia, sprzedający okazał faktury na wymianę jednego przegubu wewnętrznego, czy reszta może dawać taki objawy czy raczej poduchy (skrzynia,silnik) ?
2.Podświetlenie zegarów nie działa, bezpieczniki OK, gdzie szukać przyczyny ?
More photos soon...
Pozdrawiam 8-)
Audi 80 B4 2.0 ABK (LPG) Family Car - TARGET - Full Original
Ładna audiczka aczkolwiek full original to to nie jest
Szarpnięcia to raczej poduchy a czy pod silnikiem czy pod skrzynią to ocenisz, mając odpalony samochód na postoju(czy czuc drgania) i jadąc na 5 biegu przy 2500 obrotów. Jeśli na luzie nie ma drgań a przy 2,5tys. obr. tak - to poducha skrzyni. Co do podświetlenia zegarów to kluczowe jest to czy nie świecą Ci tylko zegary czy również radio,nawiewy itp.
Szarpnięcia to raczej poduchy a czy pod silnikiem czy pod skrzynią to ocenisz, mając odpalony samochód na postoju(czy czuc drgania) i jadąc na 5 biegu przy 2500 obrotów. Jeśli na luzie nie ma drgań a przy 2,5tys. obr. tak - to poducha skrzyni. Co do podświetlenia zegarów to kluczowe jest to czy nie świecą Ci tylko zegary czy również radio,nawiewy itp.
Roman_S pisze:Ładna audiczka aczkolwiek full original to to nie jest
Szarpnięcia to raczej poduchy a czy pod silnikiem czy pod skrzynią to ocenisz, mając odpalony samochód na postoju(czy czuc drgania) i jadąc na 5 biegu przy 2500 obrotów. Jeśli na luzie nie ma drgań a przy 2,5tys. obr. tak - to poducha skrzyni. Co do podświetlenia zegarów to kluczowe jest to czy nie świecą Ci tylko zegary czy również radio,nawiewy itp.
Roman_S dziękuję za odpowiedź
Będę dążył do oryginału, w hurtowni motoryzacyjnej grzeje stołek więc dostęp do części jest na szczęście od ręki.
Na postoju zero drgań. Jadąc na 5 biegu przy tych obrotach jak nagle puszcze gaz i dodam to są szarpnięcia z "opóźnieniem" tak jakby był gdzieś luz, stąd pytanie czy to na ukł.przeniesienia napędu czy zawieszenia silnika,skrzyni.
Nie działają pokrętła nawiewów oraz liczniki. za to zegarek działa w licznikach (podświetlenie), przełączniki pod nawiewami na desce też są podświetlone jak i guziki od szyb. Za to zapalniczka też się nie świeci. Właściciel poprzedni mówił że wymieniał "Rogi" lewe od kierunkowskazów.
Ewentualnie czy masz na sprzedaż działające liczniki które zadziałają u mnie ? Z obwódkami srebrnymi, lub gdzie szukać winowajcy braku podświetlenia pokręteł i zegarów.
Winowajcy szukaj tu: https://www.google.pl/search?dcr=0&sour ... u3MUO8JFqg
Może to byc zwarcie w schowku, bezpieczniki, zwarcie w wiązce tylnej klapy, potencjometr oświetlenia - dokładniejsze informacje znajdziesz na forum, tematów o tym jest mnóstwo.
[ Dodano: 2017-12-18, 19:18 ]
Guziki od szyb, grzania szyby, awaryjnych itd. są zasilane zapłonem więc będą działac bez zapalania swiateł. Zegarek elektroniczny tak samo. Co do drgań to przejedź się na tych obrotach i sprawdź czy po prostu w trakcie jazdy przy osiąganiu tego zakresu obrotów nie trzęsie Ci się auto. Przed osiągnięciem ok 2.5tys. i później, jak już je przekroczysz powinno się jechac komfortowo - w przypadku uwalonej poduchy pod skrzynią.
Może to byc zwarcie w schowku, bezpieczniki, zwarcie w wiązce tylnej klapy, potencjometr oświetlenia - dokładniejsze informacje znajdziesz na forum, tematów o tym jest mnóstwo.
[ Dodano: 2017-12-18, 19:18 ]
Guziki od szyb, grzania szyby, awaryjnych itd. są zasilane zapłonem więc będą działac bez zapalania swiateł. Zegarek elektroniczny tak samo. Co do drgań to przejedź się na tych obrotach i sprawdź czy po prostu w trakcie jazdy przy osiąganiu tego zakresu obrotów nie trzęsie Ci się auto. Przed osiągnięciem ok 2.5tys. i później, jak już je przekroczysz powinno się jechac komfortowo - w przypadku uwalonej poduchy pod skrzynią.
Wymieniłem poduchę pod skrzynią, wszystko git Jedyne co zostało z dziwnych dźwięków to przy odpuszczaniu gazu na 5 biegu przy prędkościach większych niż 100km/h słychać takie szuranie z prawej strony z przodu które cichnie do 80km/h a poniżej ustaje całkiem. Szukam szukam i nie mam pojęcia co to
Założona osłona akumulatora
Założony pasek od sprężarki klimatyzacji nowy
Męczę się z brakiem podświetlenia zegarów, rozebrałem kolumnę kierownicy ale nic tam nie widzę żeby było coś nie tak przy manetce, bezpieczniki w porządku, where is the problem ?
Założona osłona akumulatora
Założony pasek od sprężarki klimatyzacji nowy
Męczę się z brakiem podświetlenia zegarów, rozebrałem kolumnę kierownicy ale nic tam nie widzę żeby było coś nie tak przy manetce, bezpieczniki w porządku, where is the problem ?
Ok panowie udało się ogarnąć temat. Przejrzałem całą instalację, na tyle na ile potrafię i dość łopatologicznie i zaryzykowałem zakup nowej manetki (lewej). Zanim zdjąłem kierownicę, odkręciłem osłonę kolumny, podpiąłem na krótko i tada!!! Podświetlenie wróciło. Potem wszystko poskładałem na nowo z nową manetką i gra i buczy. Dodatkowo okazało się że jest podświetlany schowek i szufladka (popielniczka). Każda 80 tak ma ?
Wymieniłem wszystkie filtry na MANN FILTER, powietrza, paliwa, oleju wraz z MOTUL 10W40 6100+ Synergie i stanąłem na kabinowym węglowym, bo jak zdjąłem plastikową osłonę podszybia to okazuje się że tam nie ma filtra, trochę poszperałem w internetach i wyczytałem że potrzebny jest adapter na taki filtr. Czy ktoś wie skąd to dorwać ?
Dodatkowo nowe łączniki stabilizatora i założony nowy magiel.
W aucie czeka na zamontowanie nowo zakupiona lotka od forumowicza ze Skawiny (Dawid ale nie wiem jaki nick, jeśli to czyta to serdecznie dziękuję i polecam gościa, dodatkowo pół bagażnika części dostałem ).
Pytanie, najlepiej będzie wiercić w klapie i mocować tak czy wystarczy kleić ? Jeśli kleić to jakiś sprawdzony sposób i czym ?
@up
Wpadło też nowe radio Pionner + komplet głośników też tej firmy.
Nowy kompletny układ wydechowy by Gawrońscy S.C. z Katowic. Wywalony KAT którego prawdę mówiąc nie było, ktoś włożył filtr DPF w dodatku zapchany z jakiegoś TDI podobno, wywalony środkowy, na końcu przelotowy + ładna prosta końcówka. Nie drze się niemiłosiernie ale mruczy, dopiero od 2 tys przy raptownym dodaniu gazu jest koncert
Wpadły też skromne 3 naklejki
Wymieniłem wszystkie filtry na MANN FILTER, powietrza, paliwa, oleju wraz z MOTUL 10W40 6100+ Synergie i stanąłem na kabinowym węglowym, bo jak zdjąłem plastikową osłonę podszybia to okazuje się że tam nie ma filtra, trochę poszperałem w internetach i wyczytałem że potrzebny jest adapter na taki filtr. Czy ktoś wie skąd to dorwać ?
Dodatkowo nowe łączniki stabilizatora i założony nowy magiel.
W aucie czeka na zamontowanie nowo zakupiona lotka od forumowicza ze Skawiny (Dawid ale nie wiem jaki nick, jeśli to czyta to serdecznie dziękuję i polecam gościa, dodatkowo pół bagażnika części dostałem ).
Pytanie, najlepiej będzie wiercić w klapie i mocować tak czy wystarczy kleić ? Jeśli kleić to jakiś sprawdzony sposób i czym ?
@up
Wpadło też nowe radio Pionner + komplet głośników też tej firmy.
Nowy kompletny układ wydechowy by Gawrońscy S.C. z Katowic. Wywalony KAT którego prawdę mówiąc nie było, ktoś włożył filtr DPF w dodatku zapchany z jakiegoś TDI podobno, wywalony środkowy, na końcu przelotowy + ładna prosta końcówka. Nie drze się niemiłosiernie ale mruczy, dopiero od 2 tys przy raptownym dodaniu gazu jest koncert
Wpadły też skromne 3 naklejki