Witam
Niestety jak wiadomo górne mocowanie amorka w naszych bestiach to największa pomyłka konstrukcyjna...
U siebie założyłem MEYLE HD i... kupa, po paru dniach luz, tłucze teraz jak wściekłe.
Po podniesieniu auta kolumna lata na wszystkie strony po parę centymetrów....
Co prawda ja mam zawias -40 amorki Bilstein B8 i koła 225/45R17 i tulejki wszystkie polibush.
Wieść niesie że niektórym te poduchy wytrzymują na ori zawiasie i balonowych oponach...
Miałem już szukać ori poduch, ale ori to już się raczej nie kupi, chyba że leżaki dziesięcioletnie, lemforder poduszki to ostatnio już kicha, febi i inne pewnie też... Wiadomo firmy renomowane już pewnie tego nie produkują tylko podkupują u jednego producenta i pakują w swoje pudełka... standardowa procedura w dzisiejszych czasach.....
No i właśnie wyczaiłem taki patent, że poduszka jest metalowa, skręcana góra z dołem i w tym jest łożysko wahliwe.... Ktoś to praktykował.
Znalazłem kilka rozwiązań,540-700pln, koszt na pierwszy rzut wysoki, ale "dobre poduchy to koszt koło 100pln a nie działają.
1. Polska produkcja, ale regulacja mi nie potrzebna i nie do końca do mnie przemawia
Silver Project
2. Najbardziej mi się podoba ale drogo, link niby do audi 90, bo 80 jest o 50pln droższy... ale czemu?
Compbrake
3. Też fajne i okazuje się że to Polska firma
AKmotorsport
4. I kolejne, też fajne
YT-motorsport
Czy ktoś to stosował, jakieś doświadczenia????
No i czy może ma ktoś nawiedzonego tokarza z pojęciem który wykonałby to w ludzkich pieniaczach... dwie płytki, kilka śrub, i łożysko wahliwe powinno wyjść taniej niż 500pln.
Pozdrawiam
[ALL] Sposób na przednie poduszki amora - camber
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to normalne we wszystkich tak jest, chyba że ktoś założył poduchy od b3 wtedy jest tam bardziej ciasno bo one są wyższe.Kamikadze pisze:U siebie założyłem MEYLE HD i... kupa, po paru dniach luz,
a dobrze dokręciłeś śruby te rowkowe - sprawdź bo one potrafią się rozkręcać i wtedy będzie tłukło. Nie możliwe aby po paru dniach padły.Kamikadze pisze: tłucze teraz jak wściekłe.
Ja dokręcałem co najmniej raz w tyg do póki nie skręciłem na klej do gwintów ten najsłabszy i spokój 1,5 roku od ostatniej wymiany.
Tak sprawdzane było.... mimo dociągnięcia i tak jest na łożysku delikatny luz... co na kole robi się już całkiem sporawy....PieterB pisze:a dobrze dokręciłeś śruby te rowkowe - sprawdź bo one potrafią się rozkręcać i wtedy będzie tłukło. Nie możliwe aby po paru dniach padły.
Ja dokręcałem co najmniej raz w tyg do póki nie skręciłem na klej do gwintów ten najsłabszy i spokój 1,5 roku od ostatniej wymiany.
Wymieniane było to wszystko ponad rok temu, ale luz delikatny praktycznie pojawił sie po kilku dniach....
Mimo wszystko to rozwiązanie do mnie nie przemawia i chętnie wymienię na metalowe mocowanie.
Bardziej chciałbym o info ludzi którzy na tym śmigali, czy ma jakieś wady.....
bloku dzięki za namiary, na pewno zapytam
Ale widzę że Słonik stosuje mocowania od AKmotorsport, więc głowy mu nie będę zawracał....
oryginalne poduszki w aso,150 za sztukę,ale polecam kupić sachsy,bo w opakowaniach sachsa są poduszki boge'a (takie które szły na pierwszy montaż)do tego nowe nakrętki rowkowe,za grosze z aso,i niewielka ilość kleju do gwintów żeby dało się to potem odkręcić. U mnie narazie cisza po takim zabiegu od kilku tysięcy
Tylko właśnie 300pln za poduchy, nakrętki koło 50pln więc wychodzi 350pln.... i dalej mam to samo.... przy ori zawiasie to może działać, ale przy niskim i twardym na dziurawych drogach szybko się skończy....czarekHD pisze:oryginalne poduszki w aso,150 za sztukę,ale polecam kupić sachsy,bo w opakowaniach sachsa są poduszki boge'a (takie które szły na pierwszy montaż)do tego nowe nakrętki rowkowe,za grosze z aso,i niewielka ilość kleju do gwintów żeby dało się to potem odkręcić. U mnie narazie cisza po takim zabiegu od kilku tysięcy
Dokładam 200pln i mam spokój na zawsze... bynajmniej tak myślę jak coś ma paść to łożysko, które kosztuje ok 50pln sztuka więc bez tragedii.
Tylko teraz mam dylemat czy brać te regulowane czy stałe, cena ta sama, tylko stałe wyglądają masywniej, te regulowane znowu nie bardzo mi się widzą... czy nie będzie się rozregulowywać...
Poduszki sachsa (w środku boge) kosztują około 70 zł sztuka, a nakrętki od febiego koło 8 zł więc na upartego za około 160 zł masz już zrobione poduszki na ori. Polecam w każdym bądź razie złożyć kolumny na poduszkach z vw mk4, można dać oryginalne gumowe lub zamówić poliuretanowe - u mnie na zwykłych przejechałem już koło 6k km i jeszcze nie stuka mimo obniżonego zawieszenia i 215/45r17 w lato na dziurawych drogach w Gdańsku. https://audi80.pl/topics74/b3-b4-re ... 73,240.htm sporo tańsze rozwiązanie, bo koszt to kupno poduszek, nakrętek, talerzyków, plus trochę własnej roboty, razem koło 180 zł więc podobnie jak przy serii
Te z golfa mają jedną wadę, podnoszą zawieszenie, musiałbym sprężyny zmieniać....
Ale rozwiązanie ciekawe, kiedyś do tego się przymierzałem, jeszcze czytałem że ktoś miał problemy z tym patentem przy skręcaniu, talerzyk zacinał się na ladze amorka...
Ale stalowe poduchy wyglądają o wiele lepiej, miej zabawy i patent wydaj się bardziej rozsądny, bo jedynie co może się zepsuć to łożysko, które jest tanie i eliminuje najważniejsze wady ori rozwiązania.
Od golfa czy ori to wiecznie siadająca guma i może paść łożysko.
Nie pozostaje mi nic innego jak przetestować na własnej skórze
Chyba że ktoś się odezwie kto na tym jeździł.
Ale rozwiązanie ciekawe, kiedyś do tego się przymierzałem, jeszcze czytałem że ktoś miał problemy z tym patentem przy skręcaniu, talerzyk zacinał się na ladze amorka...
Ale stalowe poduchy wyglądają o wiele lepiej, miej zabawy i patent wydaj się bardziej rozsądny, bo jedynie co może się zepsuć to łożysko, które jest tanie i eliminuje najważniejsze wady ori rozwiązania.
Od golfa czy ori to wiecznie siadająca guma i może paść łożysko.
Nie pozostaje mi nic innego jak przetestować na własnej skórze
Chyba że ktoś się odezwie kto na tym jeździł.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no to tak trzeba pisać, ja sądziłem że padły po kilku dniach od założenia bo z Twojego postu tak by wynikało.Kamikadze pisze:Wymieniane było to wszystko ponad rok temu, ale luz delikatny praktycznie pojawił sie po kilku dniach.
ps Nie stosuj mi tu więcej żadnych wielokropków bo to niezgodne z regulaminem i nie widzę tu sensu ich stosowania.