[B4 1.9 1Z] Ciężko odpala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
[B4 1.9 1Z] Ciężko odpala
Panowie, doradzcie coś!!!
Wchodze do auta rano i kręcę i nic. Po około 5-7 obrotach silnika załapuje, no i jak zgasze to potem jest ok. Postoi z 4 godzinki i znowu to samo.
Wtryski sprawdzone i są ok.
Świece żarowe są ok.
Wąż zasilający jak i powrotny pełny paliwa.
Pompa i nastawnik ustawiony.
Więc co go kurcze boli???!!!
[ Dodano: 2017-12-08, 15:17 ]
Dodam że efekt przypomina zapowietrzenie, ale nie widac wycieków z pompy itp.
Wchodze do auta rano i kręcę i nic. Po około 5-7 obrotach silnika załapuje, no i jak zgasze to potem jest ok. Postoi z 4 godzinki i znowu to samo.
Wtryski sprawdzone i są ok.
Świece żarowe są ok.
Wąż zasilający jak i powrotny pełny paliwa.
Pompa i nastawnik ustawiony.
Więc co go kurcze boli???!!!
[ Dodano: 2017-12-08, 15:17 ]
Dodam że efekt przypomina zapowietrzenie, ale nie widac wycieków z pompy itp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wycieków nie musi być .Jak łapie lewe powietrze to widać to w przewodach zasilającym albo powrotnym z pompy wtryskowej ,bo powietrze jest zaciągane albo głowiczką filtra paliwa ,albo lużnym mocowaniem przewodów paliwowych ,albo nieszczelnymi wężykami na wtryskach .Jednak objawy które opisujesz bardziej wygladają na zbyt puzny początek wtrysku ,a nie zapowietrzanie ...jak by to było z winy powietrza w przewodach ,to podczas kręcenia rozrusznikiem widac jak przesuwają się dość duże pęcherze z powietrzem w przewodzie zasilającym pompęmariusz1979 pisze:Dodam że efekt przypomina zapowietrzenie, ale nie widac wycieków z pompy itp.
To tylko nic nie znaczące słowa ....Pisz konkretnie jakie masz wartosci początku wtrysku i dawkimariusz1979 pisze:Pompa i nastawnik ustawiony
mariusz1979 słuchaj doktora Muniora bo on intuicyjnie wie juz dawno co Twojej audiczce dolega:) ,nawet nie widząc jej na oczy , wiele razy skorzystałem z jego bezcennych rad za co mu jestem dozgonnie wdzięczny , zatem trzymaj się kolegi Muniora i chłopaków z tego forum a Twoja niuńka znów będzie śmigać jak nówka:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Musisz sprawdzić poczatek wtrysku i podać we własciwych jednostkach ..dla vaga czy vcds jest to 39-50 jednostek .Przy wartości ok .20 jednostek i ponizej ,zwykle pojawiają sie problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Początek wtrysku obowiązkowo należy sprawdzać po przełaczeniu w nastawy podstawowe gdzie widać je nie poprawione przez komputer .Wartosci sprawdzane w blokach pomiarowych prawie zawsze będą prawidlowe bo są "poprawione " przez kompa .Wartość którą podajesz czyli 1,2 , choć nic mi nie mówi ,to i tak w żaden sposób mi tu nie pasuje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
Panowie wiem że temat troche inny ale prosiłbym o pomoc. Wkurza mnie jazda do macherów i podpinanie za 100 czy 50 zł kompa do sprawdzenia kąta wtrysku czy połozenie nastawnika. Szukam na necie jakiegos programu i interfejsu do mojej fury żeby samemu to sprawdzić i ewentualnie skorygowac. Czy wiecie co może byc w miare proste i nie bardzo drogie. Jak ktoś ma namiary na coś takiego to proszę o pomoc.
[ Dodano: 2018-01-02, 18:37 ]
aha, a jeszcze jedna sprawa. W audiczce jest wejscie obd1 czy obd2 ????
[ Dodano: 2018-01-02, 18:37 ]
aha, a jeszcze jedna sprawa. W audiczce jest wejscie obd1 czy obd2 ????
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
MUNIOR a co ty bys polecił do takiej podstawowej diagnozy? Ja nie chce grzebac nie wiadomo gdzie, chodzi o kąt wtrysku i nastawnik.
[ Dodano: 2018-01-02, 20:04 ]
Szczerze to patrze na allegro, czytam na ten temat ale nie ma nic tak naprawde konkretnego. na youtube ogladałem jak gość kupił ten interfejs co kolega wczesniej mi podrzucił ale był niezadowolony z wagi urządzenia i z wielkości co dla mnie było troche smieszne. Miał niby nagrac film jak to diała ale niestety nie znalazłem żeby coś wrzucił.
[ Dodano: 2018-01-02, 20:11 ]
Dodam że jak gość mi ostatnio podpinał to mówił że widział czujniki abs i chyba poduche. Więcej nic nie wspominał co tam można jeszcze zobaczyc. Ale na pweno widział kąt i dawkę paliwa. Ale faktycznie słyszałem że czasem 80-tka ciężko łapie połączenie.
[ Dodano: 2018-01-02, 20:04 ]
Szczerze to patrze na allegro, czytam na ten temat ale nie ma nic tak naprawde konkretnego. na youtube ogladałem jak gość kupił ten interfejs co kolega wczesniej mi podrzucił ale był niezadowolony z wagi urządzenia i z wielkości co dla mnie było troche smieszne. Miał niby nagrac film jak to diała ale niestety nie znalazłem żeby coś wrzucił.
[ Dodano: 2018-01-02, 20:11 ]
Dodam że jak gość mi ostatnio podpinał to mówił że widział czujniki abs i chyba poduche. Więcej nic nie wspominał co tam można jeszcze zobaczyc. Ale na pweno widział kąt i dawkę paliwa. Ale faktycznie słyszałem że czasem 80-tka ciężko łapie połączenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bzdury ...wykonałem setki połaczeń i jakoś nie zauważyłem żeby "cięzko Łapał " .Fakt ze na starym osprzecie komunikajcja nawet jak się już połaczy to przebiega z opuznieniem 2-3 sekund ,co ładnie widać przy ustawianiu poczatku wtrysku i zdarza się że często zrywa połaczenie , ale czego tu wymagać od tak wolnego 4 bitowego ECU Nieudane próby połaczenia z tym starym ECU ,to problem z nieodpowiednim kablem ,gdzie potrzebny jest kabel z obiema czynnymi liniami K i L a 90% dostępnych kabli ma tylko linię K i nie da się nimi połaczyć z tym typem ECU .Bierz to co podrzucił w linku Krzysiek 84, to połączysz się ze starszym i nowszym.Tylko musisz sobie do tego poszukać starego vag coma 3,11 i kompa z windowsem XP...choć podobno i na 32 bitowym win7 da się starego vaga odpalić.mariusz1979 pisze:Ale faktycznie słyszałem że czasem 80-tka ciężko łapie połączenie.