Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana stacyjki a immo

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Wymiana stacyjki a immo

Post autor: krzycho » 06 sty 2018, 19:06

Witam. Koledzy, mam problem z immo w B4 94r TDI. Uszkodzeniu uległa stacyjka (kluczyk można było wyciągać przy uruchomionym silniku, dodatkowo ciężko pracował bębenek) Kupiłem używaną stacyjkę z kluczykiem i modułem immobilisera, przełożyłem i stacyjkę i moduł a kontrolka immo miga i silnik gaśnie. Czy powinienem coś zakodować VAGiem? Może muszę wysłać sterownik na wyłączenie immo? Tymczasowo wrzuciłem pod półkę starą stacyjkę wraz z kluczykiem, podłączyłem stary moduł i działa ale chcę to zrobić tak jak być powinno.

Pozdrawiam
Krzysiek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2018, 20:42

Przełóż pestkę immo ze starego kluczyka do nowego i zastaw też stary immobox. Jeśli dalej będzie problem to może po prostu masz uszkodzoną pętle indukcyjną w nowej stacyjce.

Immo z tych lat nie powinno jeszcze być parowane z ECU i jak masz komplet kluczyka z immboxem to powinna działać.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 06 sty 2018, 22:06

Tak bym zrobił ale kluczyk który dostałem ze stacyjka jest bez diody podświetlenia więc nie otworzę go aby wyjąć transponder. Oryginalny swój mam otwierany więc jeśli nie można tego zaadaptować vagiem to chyba pozostaje kupić nowy kluczyk pasujący do nowej stacyjki i zakodowac pod stary immobiliser albo do nowego otwieranego włożyć starą pastylke 😐

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sty 2018, 23:00

A ten kluczyk z nowej stacyjki to jest oryginalny Audi czy dorabiany? Może ktoś miał wywalone immo w tym zestawie, który kupiłeś i dorobiony kluczyk bez transpondera.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2018, 23:01


Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 06 sty 2018, 23:23

A ten kluczyk z nowej stacyjki to jest oryginalny Audi czy dorabiany? Może ktoś miał wywalone immo w tym zestawie, który kupiłeś i dorobiony kluczyk bez transpondera.
Kluczyk jest oryginalny, szukam info na forach i podejrzewam, że tak jak robi się adaptacje przy zmianie Ecu tak samo muszę postąpić teraz, w końcu dla modułu immo to jest zmiana Ecu :| wcześniej pracowało z innym. To jest TDI na pierburgu więc sterownik nowszej wersji i immo pewnie działa tak jak w pierwszych a4 a tam adaptacja jest konieczna.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2018, 23:25

Na jakiekolwiek problemy z immo ,najlepszym wyjsciem jest wyłączenie go w sterowniku .Podesłać sterownik ,wyłaczę za niewielką opłatą i koniec problemów z kluczykami "pestkami " kodowaniami i innymi utrudniającymi życie pierdołami zwiazanymi z immo ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sty 2018, 10:23

Tylko dużo to nie ma da bez loginu, który pewnie zgubił już dawno któryś z poprzednich właścicieli. Nie wiem czy w ogóle da się wyciągnąć go specjalnym kablem z pamięci przez OBD i czy nie trzeba wyciągać immoboxa na stół.
To jest TDI na pierburgu więc sterownik nowszej wersji i immo pewnie działa tak jak w pierwszych a4 a tam adaptacja jest konieczna.
Pierwsze A4ki też miały takie same immo 1 - nieparowane, przynajmniej benzynowe.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2018, 11:12

VAG Tacho powinno to ruszyć jak nie to tylko przez zczytanie wsadu puszki z pamięci 93C46 lub 93C56.

Najprościej to jednak wyłączyć immo. Ale ja sie zastanawiam dlaczego nie naprawiał bębenka starego bo było to do naprawienia z części nowego i wszystkie problemy by były rozwiązane same. Zawsze się zastanawiam dlaczego ludzie z tym nie kombinują jak to jest rozbieralne.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 07 sty 2018, 12:45

Jarewa pisze: Zawsze się zastanawiam dlaczego ludzie z tym nie kombinują jak to jest rozbieralne.
Może strach, że jak się rozsypie to kto to poskłada :)

Również proponuje wyłączyć immo.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sty 2018, 13:56

Jednak po podpięciu podpięciu kompletu immobox/kluczyk do innego ECU trzeba zrobić adaptacje przez kanał adaptacji 000: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... U_Swapping
Ale dalej do tego potrzebny jest pin.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 07 sty 2018, 14:03

Robiłem kiedyś adaptację na kanale 00 w a4 b5 z95r i bez pinu poszło, dostęp do Commandera mam więc jeśli trzeba wyciągnę PIN, jak nic nie wyjdzie to pozostanie usunięcie immo w ECU ale nie wierzę, że nie można tego uruchomić, przecież immo/box też ma prawo się zepsuć ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2018, 14:27

Jarewa napisał/a:
Zawsze się zastanawiam dlaczego ludzie z tym nie kombinują jak to jest rozbieralne.

Tu jest cala porada na naszym forum z opisem jak to zrobić w kwesti "mechanicznej" https://audi80.pl/b3jak-wyjac-wklad ... vt6167.htm" a tu druga z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic671547.html Robiłem u siebie bo musiałem swoją wkładkę przełozyć do całej reszty .Największy problem to wyciągniecie calej obudowy z miejsca w którym siedzi ,bo bez wyciagania raczej nie wykonalne z racji ciężkiego dostępu . Na problemy z immo są dwa sposoby , albo próbować standardowej i banalnie prostej adaptacji immo ,tak jak przy wymianie ECU ,czyli vag , immo ,adaptacje ,kanał 00 ,wpisujemu zera i tyle .A jak to nie zadziała ,bo nie wiem czy w przypadku kombinacji ze stacyjką jest tak samo jak przy wymianie ecu ,to pozostaje wyłaczenie immo w ecu.Albo trzecia możliwość zakładamy sobie sterownik 021D który nie ma immo ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 sty 2018, 17:38

Może nawet to zabezpieczenie zaczyna znów mieć sens. Teraz raczej Audi 80 kradną nieprzygotowane płotki albo ludzie, którzy sobie chcą pojeździć i porzucić samochód. A tacy raczej nie będą chodzić ze sprzętem to unieszkodliwiana fabrycznego immo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2018, 19:21

MUNIOR pisze:Tu jest cala porada na naszym forum z opisem jak to zrobić w kwesti "mechanicznej" https://audi80.pl/b3j...t6167.htm" a tu druga z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic671547.html Robiłem u siebie bo musiałem swoją wkładkę przełozyć do całej reszty .Największy problem to wyciągniecie calej obudowy z miejsca w którym siedzi ,bo bez wyciagania raczej nie wykonalne z racji ciężkiego dostępu
No tak tylko jeśli wymienił to znaczy że przez to przechodził, ale mi chodzi o sam fakt naprawy wkładki urwana płetwa - wymienić samą płetwę. Uszkodzona wkłądka jak wyżej naprawić wkładkę a prawdopodobnie u kolegi to wyrobiona obudowa wkładki i zabrudzony środek uszkodzone sprężynki. Wiec nie rozumiem dlaczego ludzie wola włożć inna niż swoją naprawić i cieszyć się z tego że nadal mamy jeden kluczyk do wszystkiego niż nosić dwa kluczyki. Wiec jesli by naprwaił wkładkę nie miał by problemu z immo i miał by nadal jeden kluczyk do wszystkiego.

skwaromir pisze:Może strach, że jak się rozsypie to kto to poskłada
Wystarczy mieć włożony kluczyk nic się nie rozsypie samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl