[b3 1,6 PP] Nie równa praca silnika , problemy z ciśnieniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2018, 14:11
- Lokalizacja: Stargard
[b3 1,6 PP] Nie równa praca silnika , problemy z ciśnieniem
Witam forumowiczów! Problem w mojej 80 jest następujący:
Silnik nie trzyma obrotów , obroty skaczą do 1300 nawet do 500 . Czasem silnik potrafi zgasnąć. Po ostrzejszej jeździe obroty zatrzymują się nawet przy 2000 . ciśnienie oleju na wolnych obrotach faluje ( posiadam zegary z wersji quattro ) . Strasznie buja silnikiem ( czasem mam wrażenie , że jadę jakimś Hemi ) . Dodam, że silnik ma moc, nie ma problemu z odpalaniem. Ostatnio pojawił się kolejny problem. Na 1 i drugim biegu podczas ruszania miga kontrolka od ciśnienia oleju. Zauważyłem też większe spalanie paliwa . Silnik bierze okolo 1l oleju na 8/9 tys km. świece w idaelnym stanie, nowa kopułka, przewody, filtry itd . Gaźnik po regeneracji, nowy olej , nowy rozrząd. Czy ktoś ma pomysły do czego zajrzeć? Z góry dzięki .
Silnik nie trzyma obrotów , obroty skaczą do 1300 nawet do 500 . Czasem silnik potrafi zgasnąć. Po ostrzejszej jeździe obroty zatrzymują się nawet przy 2000 . ciśnienie oleju na wolnych obrotach faluje ( posiadam zegary z wersji quattro ) . Strasznie buja silnikiem ( czasem mam wrażenie , że jadę jakimś Hemi ) . Dodam, że silnik ma moc, nie ma problemu z odpalaniem. Ostatnio pojawił się kolejny problem. Na 1 i drugim biegu podczas ruszania miga kontrolka od ciśnienia oleju. Zauważyłem też większe spalanie paliwa . Silnik bierze okolo 1l oleju na 8/9 tys km. świece w idaelnym stanie, nowa kopułka, przewody, filtry itd . Gaźnik po regeneracji, nowy olej , nowy rozrząd. Czy ktoś ma pomysły do czego zajrzeć? Z góry dzięki .
Ostatnio zmieniony 07 sty 2018, 16:15 przez baranowy23, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2018, 14:11
- Lokalizacja: Stargard
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do bujania to pewnie słynny nastawnik przepustnicy przy gaźniku który posiadasz. Pewnie membrana nieszczelna albo pokrywka obudowy. Ewentualnie wężyk doprowadzający podciśnienie. Gdzieś na forum było jak to sprawdzić.
Podobnie dobrze by było sprawdzić miernikiem co pokazują czujnik ciśnienia oleju. A co pokazuje wskaźnik gdy kontrolka ci wyskakuje?
Podobnie dobrze by było sprawdzić miernikiem co pokazują czujnik ciśnienia oleju. A co pokazuje wskaźnik gdy kontrolka ci wyskakuje?
Sprawdź wężyki jak napisano.
Nastawnik o którym mowa możesz spokojnie zdemontować i odłączyć od elektryki.
Nie ma po tym żadnych sensacji dla silnika , jak zimno rano trzeba przytrzymać na obrotach aż się trochę zagrzeje , później jest wszystko ok.
Mnie podobnie silnik głupiał, po rozejrzeniu się na forach ustaliłem że to jego wina zdemontowałem dziada do regeneracji.
Jak się okazało że bez niego silniczek chodzi super odłożyłem regeneracje co najmniej do wiosny.
Zrobiłem już tak ze 4 tys.
Rozebrałem go w bólach i rzeczywiście membrana pęknięta jakiś centymetr.
Nie spieszę się z klejeniem bo nie wiem czy da rade go dobrze złożyć.
Może wpadnie gdzieś w łapki sprawny.
Co do oleju nie wiem , posprawdzaj jak kolega forumowicz zapodał , można jeszcze gdzieś w warsztacie zmierzyć ciśnienie oleju czujnikiem serwisowym .
Nastawnik o którym mowa możesz spokojnie zdemontować i odłączyć od elektryki.
Nie ma po tym żadnych sensacji dla silnika , jak zimno rano trzeba przytrzymać na obrotach aż się trochę zagrzeje , później jest wszystko ok.
Mnie podobnie silnik głupiał, po rozejrzeniu się na forach ustaliłem że to jego wina zdemontowałem dziada do regeneracji.
Jak się okazało że bez niego silniczek chodzi super odłożyłem regeneracje co najmniej do wiosny.
Zrobiłem już tak ze 4 tys.
Rozebrałem go w bólach i rzeczywiście membrana pęknięta jakiś centymetr.
Nie spieszę się z klejeniem bo nie wiem czy da rade go dobrze złożyć.
Może wpadnie gdzieś w łapki sprawny.
Co do oleju nie wiem , posprawdzaj jak kolega forumowicz zapodał , można jeszcze gdzieś w warsztacie zmierzyć ciśnienie oleju czujnikiem serwisowym .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2018, 14:11
- Lokalizacja: Stargard
1. Gaźnik jaki mam to pierburg 2E. podstawa gaźnika na 100% jest sprawna, bo wymieniałem ją przy regeneracji gaźnika. natomiast jak ruszam filtrem to obroty się zmieniają, myślę, że to nieszczelość pomiędzy gaźnikiem a filtrem , jednak po zdjęciu filtra całkowicie silnik chodzi bez zmian.
2. nastawnik przepustnicy- niby gość , który regenerował gaźnik go sprawdzał i mówił , że jest wszystko okej. Odłączę go jak mówi Krzysztof.
3. sprawdzałem kopresję i wszystkie cylindry pokazały po 11. ostatni chyba tylko 10,5
4. Czy mógłby mi ktoś pokazać w jaki sposób ma iść po koleii podciśnienie? wydaje mi się , że u mnie jest totalna rzeźba i nie jest to tak jak powinno być .
5. nie zwróciłem uwagi co pokazuje czujnik gdy zapala się kontrolka, będę miał na uwadze, bowiem kontrolka też nie pojawia się za każdym razem
6. Jeden ze ,, specjalistów'' kazał wymienić aparat zapłonowy . nr jaki mam to 050905205S . Używka praktycznie nie do dostania a nowy to koszt około 900 zł ! - więc chcę wykluczyć wszystkie pozostałe opcje i dopiero wtedy ostatecznie kupić nowy aparat.
W weekend będę regulował luz na zaworach , co polecacie zrobić przy okazji? co może pomóc nie wydając przy tym 1000 zł. Na pewno wymienię też czujnik ciśnienia oleju.
2. nastawnik przepustnicy- niby gość , który regenerował gaźnik go sprawdzał i mówił , że jest wszystko okej. Odłączę go jak mówi Krzysztof.
3. sprawdzałem kopresję i wszystkie cylindry pokazały po 11. ostatni chyba tylko 10,5
4. Czy mógłby mi ktoś pokazać w jaki sposób ma iść po koleii podciśnienie? wydaje mi się , że u mnie jest totalna rzeźba i nie jest to tak jak powinno być .
5. nie zwróciłem uwagi co pokazuje czujnik gdy zapala się kontrolka, będę miał na uwadze, bowiem kontrolka też nie pojawia się za każdym razem
6. Jeden ze ,, specjalistów'' kazał wymienić aparat zapłonowy . nr jaki mam to 050905205S . Używka praktycznie nie do dostania a nowy to koszt około 900 zł ! - więc chcę wykluczyć wszystkie pozostałe opcje i dopiero wtedy ostatecznie kupić nowy aparat.
W weekend będę regulował luz na zaworach , co polecacie zrobić przy okazji? co może pomóc nie wydając przy tym 1000 zł. Na pewno wymienię też czujnik ciśnienia oleju.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tu nie ma ręcznej regulacji luzów są hydrauliczne kompensatory. A jak ci klekoczą to są zapchane brudem, masz na niskie ciśnienie oleju albo marny olej.baranowy23 pisze:W weekend będę regulował luz na zaworach , co polecacie zrobić przy okazji?
Chodzi o nieszczelność między gaźnikiem a kolektorem ssącym.baranowy23 pisze:że to nieszczelość pomiędzy gaźnikiem a filtrem , jednak po zdjęciu filtra całkowicie silnik chodzi bez zmian.
A podciśnienia są tylko dwa jedno z podstawy gaźnika do dolnego króćca nastawnika. Górny przewód nastawnika do filterka na obudowaie filtra powietrza. Oraz aparat zapłonowy do przewodu serwa hamulców.
Podciśnienia od klapy ciełego i zimnego powietrza nei mają aż takiego wpływu jeśli nie są dziurawe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 sty 2018, 14:11
- Lokalizacja: Stargard
,, A jak ci klekoczą to są zapchane brudem, masz na niskie ciśnienie oleju albo marny olej."
- klekoczeć nie klekoczą , czasem coś klepnie 2 sekundy jak postoi z 2 dni . olej mam zalany liqui moly 10w40
- tak jak mówie, pomiędzy kolektorem a gaźnikiem nie ma nieszczelości na 100 %
,,A podciśnienia są tylko dwa jedno z podstawy gaźnika do dolnego króćca nastawnika. Górny przewód nastawnika do filterka na obudowaie filtra powietrza. Oraz aparat zapłonowy do przewodu serwa hamulców.
Podciśnienia od klapy ciełego i zimnego powietrza nei mają aż takiego wpływu jeśli nie są dziurawe."
- to duża podpowiedź. Jutro sprawdze jak to wszystko u mnie idzie
- klekoczeć nie klekoczą , czasem coś klepnie 2 sekundy jak postoi z 2 dni . olej mam zalany liqui moly 10w40
- tak jak mówie, pomiędzy kolektorem a gaźnikiem nie ma nieszczelości na 100 %
,,A podciśnienia są tylko dwa jedno z podstawy gaźnika do dolnego króćca nastawnika. Górny przewód nastawnika do filterka na obudowaie filtra powietrza. Oraz aparat zapłonowy do przewodu serwa hamulców.
Podciśnienia od klapy ciełego i zimnego powietrza nei mają aż takiego wpływu jeśli nie są dziurawe."
- to duża podpowiedź. Jutro sprawdze jak to wszystko u mnie idzie