Witam kolegów klubowiczów.
Przeczytałem już wiele postów w tym temacie ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Kupiłem podnośniki elektryczne na przód i przełączniki na drzwi, ale bez wiązki. To nie problem bo instalacja jest prosta to się ją zreza. W autku był już elektryczny szyberek, a niedawno założyłem alarm z funkcją domykania szyb. Dzieje się to tak ,że alarm po zamknięciu puszcza przez 30 sekund sygnał masy na odpowiedni przewód. Połączyć to z szybami to tez małe piwko, ale silniki nie mają wyłączników krańcowych i nie wiem czy prąd może być tak długo podawany bo mogą się zjarać.
No i nie wiem jak podłączyć to do szyberka bo on otwiera się w dwie strony.
Nie jestem pierwszy i pewnie nie ostatni z takimi pomysłami ale wszyscy dali za wygraną.
[B4 ABT] Elektryczne szyby, szyberdach i alarm.
A termiki o których piszesz są normalnie pracującym wyłącznikiem i takie rozwiązanie jest stosowane w tym przypadku ? Bo czytałem też, że przekaźnik od szyby kierowcy podobnie działa tylko krócej bo chyba 15 sekund i zastanawiałem się co się dzieje jak szyba otworzy się wcześniej.
A co do szyberka to był w ogóle orginalnie taki bajer ? bo jeśli tak to można by go jakoś odtworzyć.
A co do szyberka to był w ogóle orginalnie taki bajer ? bo jeśli tak to można by go jakoś odtworzyć.
[B4 ABT] Elektryczne szyby, szyberdach i alarm.
Witaj kolego.
Też rezałem el. szybki nie posiadając wiązki ani przekaźnika.
Zajmijmy się lewą szybą i jej przełącznikiem:
pin 1 podłączamy do silniczka(blk-red)
pin 2 silniczek(yel-blu)
pin 3 masa
pin 4 +*
pin 5 masa
Następnie przełączniki prawej szyby:
pin 1(przełącznik z lewej strony) do pinu 3(przełącznik z prawej strony)
pin 2 do pinu 5
pin 3 masa
pin 4(+)* do pinu 4
pin 5 masa
*podłączamy do zasilania szybra(po zdjęciu półeczki, która znajduje się nad nogami kierowcy zobaczysz taki grubszy jednożyłowy czarny kabel spięty zieloną kostką w kształcie
walca)
Masy najlepiej podłączyć do oryginalnych punktów, które też tam znajdziesz.
Mam nadzieję, że troszkę ułatwiłem zadanie:)
Przyjemności z rezanka...
Też rezałem el. szybki nie posiadając wiązki ani przekaźnika.
Zajmijmy się lewą szybą i jej przełącznikiem:
pin 1 podłączamy do silniczka(blk-red)
pin 2 silniczek(yel-blu)
pin 3 masa
pin 4 +*
pin 5 masa
Następnie przełączniki prawej szyby:
pin 1(przełącznik z lewej strony) do pinu 3(przełącznik z prawej strony)
pin 2 do pinu 5
pin 3 masa
pin 4(+)* do pinu 4
pin 5 masa
*podłączamy do zasilania szybra(po zdjęciu półeczki, która znajduje się nad nogami kierowcy zobaczysz taki grubszy jednożyłowy czarny kabel spięty zieloną kostką w kształcie
walca)
Masy najlepiej podłączyć do oryginalnych punktów, które też tam znajdziesz.
Mam nadzieję, że troszkę ułatwiłem zadanie:)
Przyjemności z rezanka...