Audi 80 B4 Avant TDI 1Z+
Audi 80 B4 Avant TDI 1Z+
Witam serdecznie,
chciałbym przedstawić swoje Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+
Audi wyprodukowane w 1994r. Zakupione w Bolesławcu 16.12.2017r. ze stanem 162865 km. (może ktoś zna ten egzemplarz?)
Wersja obniżona (nie wiem o ile), zamontowane żółte amortyzatory.
Po zakupie wymiana kompletu filtrów z olejem 5W40. Wymiana świec żarowych NGK.
Brakowało osłony akumulatora, zaślepek na obudowie silnika. Inne uwagi: powyginane listwy dolne, nie działa silniczek wycieraczki tył (zamówiony), amortyzatorom tylnej klapy brakuje mocy, wycieki z czujnika położenia wału, wyciek płynu z króćców wodnych itd. itp.
Zdjęcia z ogłoszenia otomoto, sesję zdjęciową zrobię na wiosnę, jak samochód porządnie umyję. Chcę przetestować glinkę...nigdy nie glinkowałem lakieru, detaling napewno się przyda temu egzemplarzowi Audi, bo jest trochę zapuszczone.
Wiedza forumowa na pewno się przyda...jako natchnienie, co można zrobić.
chciałbym przedstawić swoje Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+
Audi wyprodukowane w 1994r. Zakupione w Bolesławcu 16.12.2017r. ze stanem 162865 km. (może ktoś zna ten egzemplarz?)
Wersja obniżona (nie wiem o ile), zamontowane żółte amortyzatory.
Po zakupie wymiana kompletu filtrów z olejem 5W40. Wymiana świec żarowych NGK.
Brakowało osłony akumulatora, zaślepek na obudowie silnika. Inne uwagi: powyginane listwy dolne, nie działa silniczek wycieraczki tył (zamówiony), amortyzatorom tylnej klapy brakuje mocy, wycieki z czujnika położenia wału, wyciek płynu z króćców wodnych itd. itp.
Zdjęcia z ogłoszenia otomoto, sesję zdjęciową zrobię na wiosnę, jak samochód porządnie umyję. Chcę przetestować glinkę...nigdy nie glinkowałem lakieru, detaling napewno się przyda temu egzemplarzowi Audi, bo jest trochę zapuszczone.
Wiedza forumowa na pewno się przyda...jako natchnienie, co można zrobić.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Dla mnie chyba nawet trochę za nisko, wydaje mi się że -30 / -40 mm byłoby najbardziej optymalne. Ale faktem jest dobre prowadzenie i nawet ładnie to wygląda.
Podobno zmienione wtryskiwacze i jakieś modyfikacje z komputerem, dlatego na chwilę obecną nie ma się co za bardzo rozpisywać, chciałbym wstawić Audi na hamownię, co potwierdzi faktycznie ile jest KM i Nm i w jakim zakresie. Ale odczucie są pozytywne, bardzo dobrze się zbiera.
Podobno zmienione wtryskiwacze i jakieś modyfikacje z komputerem, dlatego na chwilę obecną nie ma się co za bardzo rozpisywać, chciałbym wstawić Audi na hamownię, co potwierdzi faktycznie ile jest KM i Nm i w jakim zakresie. Ale odczucie są pozytywne, bardzo dobrze się zbiera.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
Pewne praca wykonane:
1. Uzupełnienie oświetlenia w tym wymiana lampek oświetlenia tablicy rej. z naprawą wiązki instalacji elektrycznej (nie są tanie w ASO)
2. Przykręcenie nowego bata anteny i montaż wzmacniacza (stopka anteny do wymiany, słychać szumy)
3. Wymiana końcowego tłumika (zamiennik) i przespawanie oryginalnej końcówki (w planach nowy wydech na zamówienie ze stali nierdzewnej od katalizatora do końca...może kiedyś)
4. Dokładne umycie i nawoskowanie lakieru (wosk Sonaxa koloryzujący i Turtle lekko ścierny, w planach glinkowanie)
5. Uzupełnienie brakującej osłony silnika
Pytanie przy takim obniżaniu samochodu (min. 40mm) przy jakim rozmiarze opony zostać?
Opony zimowe mam w oryginalnym rozmiarze tj. 195/65R15.
Na lato również będą felgi 15 calowe 7cali szerokości, pytanie jaki rozmiar opony założyć: 195/65R15? 195/60R15? 205/60R15? 205/55R15?
1. Uzupełnienie oświetlenia w tym wymiana lampek oświetlenia tablicy rej. z naprawą wiązki instalacji elektrycznej (nie są tanie w ASO)
2. Przykręcenie nowego bata anteny i montaż wzmacniacza (stopka anteny do wymiany, słychać szumy)
3. Wymiana końcowego tłumika (zamiennik) i przespawanie oryginalnej końcówki (w planach nowy wydech na zamówienie ze stali nierdzewnej od katalizatora do końca...może kiedyś)
4. Dokładne umycie i nawoskowanie lakieru (wosk Sonaxa koloryzujący i Turtle lekko ścierny, w planach glinkowanie)
5. Uzupełnienie brakującej osłony silnika
Pytanie przy takim obniżaniu samochodu (min. 40mm) przy jakim rozmiarze opony zostać?
Opony zimowe mam w oryginalnym rozmiarze tj. 195/65R15.
Na lato również będą felgi 15 calowe 7cali szerokości, pytanie jaki rozmiar opony założyć: 195/65R15? 195/60R15? 205/60R15? 205/55R15?
Audi przeszło mały remont, nazwałbym to delikatną próbą reanimacji i przedłużenia życia:
- wymiana miski i uszczelki miski olejowej + nowy filtr oleju Champion i olej 5W40 Elf
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów Elring, reanimacja 1 szpiki z turbosprężarki + nowa szpilki i nowe śruby Elring (zestaw na turbo)
- wymiana uszczelniacza na wale korbowym Elring od strony skrzyni biegów
- wymiana zestawu sprzęgła Sachs, nowy wysprzęglik Delphi
- wymiana prawej poduszki silnika Swag
- wymiana końcówek kierowniczych Lemforder i śrub rzymskich Rouville (potrzebny demontaż całych drążków)
- wymiana tulei sanek Swag, wahaczy przód Delphi, łączników Moog i gum stabilizatora Swag. Sanki zostały odmalowane (niestety nie proszkowo).
- wymiana przegubów zewnętrznych GSP
- wymiana króćca wodnego Vernet (tylny) itd.
- płukanie układu chłodzenia Prestone, teraz jeździ na płynie 1/2 płynu na ok. -40 st. + 1/2 wody destylowanej. Po świętach zmiana na płyn z koncentratu VW G13.
Jeszcze kąty pochylenia kół trzeba ustawić i kierownica lekko krzywa. Dodatkowo jeszcze górne mocowania. Przy okazji serwis hamulców.
Jak to w samochodzie z takiego rocznika, trzeba wyprowadzić to czego nie zrobił poprzedni właściciel.
- wymiana miski i uszczelki miski olejowej + nowy filtr oleju Champion i olej 5W40 Elf
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów Elring, reanimacja 1 szpiki z turbosprężarki + nowa szpilki i nowe śruby Elring (zestaw na turbo)
- wymiana uszczelniacza na wale korbowym Elring od strony skrzyni biegów
- wymiana zestawu sprzęgła Sachs, nowy wysprzęglik Delphi
- wymiana prawej poduszki silnika Swag
- wymiana końcówek kierowniczych Lemforder i śrub rzymskich Rouville (potrzebny demontaż całych drążków)
- wymiana tulei sanek Swag, wahaczy przód Delphi, łączników Moog i gum stabilizatora Swag. Sanki zostały odmalowane (niestety nie proszkowo).
- wymiana przegubów zewnętrznych GSP
- wymiana króćca wodnego Vernet (tylny) itd.
- płukanie układu chłodzenia Prestone, teraz jeździ na płynie 1/2 płynu na ok. -40 st. + 1/2 wody destylowanej. Po świętach zmiana na płyn z koncentratu VW G13.
Jeszcze kąty pochylenia kół trzeba ustawić i kierownica lekko krzywa. Dodatkowo jeszcze górne mocowania. Przy okazji serwis hamulców.
Jak to w samochodzie z takiego rocznika, trzeba wyprowadzić to czego nie zrobił poprzedni właściciel.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: RJA Podkarpackie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Takie reanimacje to ja lubie , a nie tam gadanie , że pojdzie na sprzedaż bo nie opłaca się robić.
Teraz trochę avanta reanimuję , bo coś biegi ciężko zaczęły wchodzić , skończy sie na wymianie skrzyni na EEN , plus tarcza sprzęgła kevlar , od razu całe zawieszenie z przodu zostanie zrobione , po zdjęciu sanek wyszło, że jeden sworzeń jest bardzo mocno zużyty , w tylnich tulejach sanek , to ręcznie obróciłem metalowe tulejki i wyjąłem je , oczywiście ktoś wstawił je od niemieckiego renomowanego producenta firmy Topran ( Hans Pries )
Teraz trochę avanta reanimuję , bo coś biegi ciężko zaczęły wchodzić , skończy sie na wymianie skrzyni na EEN , plus tarcza sprzęgła kevlar , od razu całe zawieszenie z przodu zostanie zrobione , po zdjęciu sanek wyszło, że jeden sworzeń jest bardzo mocno zużyty , w tylnich tulejach sanek , to ręcznie obróciłem metalowe tulejki i wyjąłem je , oczywiście ktoś wstawił je od niemieckiego renomowanego producenta firmy Topran ( Hans Pries )
Jak pojechałem na geometrię (do dosyć dobrego zakładu), to panowie stwierdzili, że trzeba wymienić prawą zwrotnicę (musi być lekko skrzywiona), bo nie idzie ustawić prawego przedniego koła. Do tego drążki kierownicze, bo chyba nikt ich nigdy nie wymieniał. Dodam, ze przy ustawianiu, palnik był w użyciu, bo wiele rzeczy było zapieczonych na amen.Hubert80 pisze:Jeszcze kąty pochylenia kół trzeba ustawić i kierownica lekko krzywa. Dodatkowo jeszcze górne mocowania. Przy okazji serwis hamulców.
Z innych rzeczy, to w silniku zostały zrobione głowice i uszczelnienie Po tysiącu kilometrów, silnik jest nieprzyzwoicie czysty