Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 Avant TDI 1Z+

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Hubert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:38

Audi 80 B4 Avant TDI 1Z+

Post autor: Hubert80 » 10 sty 2018, 21:23

Witam serdecznie,
chciałbym przedstawić swoje Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+
Audi wyprodukowane w 1994r. Zakupione w Bolesławcu 16.12.2017r. ze stanem 162865 km. (może ktoś zna ten egzemplarz?)
Wersja obniżona (nie wiem o ile), zamontowane żółte amortyzatory.
Po zakupie wymiana kompletu filtrów z olejem 5W40. Wymiana świec żarowych NGK.
Brakowało osłony akumulatora, zaślepek na obudowie silnika. Inne uwagi: powyginane listwy dolne, nie działa silniczek wycieraczki tył (zamówiony), amortyzatorom tylnej klapy brakuje mocy, wycieki z czujnika położenia wału, wyciek płynu z króćców wodnych itd. itp.

Zdjęcia z ogłoszenia otomoto, sesję zdjęciową zrobię na wiosnę, jak samochód porządnie umyję. Chcę przetestować glinkę...nigdy nie glinkowałem lakieru, detaling napewno się przyda temu egzemplarzowi Audi, bo jest trochę zapuszczone.

Wiedza forumowa na pewno się przyda...jako natchnienie, co można zrobić.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 10 sty 2018, 21:49

Ładny Avant okok trochę pracy Cię czeka, jak to zwykle bywa po zakupie auta. Ale po mału ogarniesz.
Co do zawiasu to z przodu wygląda na to że masz obniżone o - 60 a z tyłu - 40. Tak na moje oko to wygląda.
Napisałes 1Z +. Masz wstawionego kompa z programem?

Hubert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:38

Post autor: Hubert80 » 10 sty 2018, 22:02

Dla mnie chyba nawet trochę za nisko, wydaje mi się że -30 / -40 mm byłoby najbardziej optymalne. Ale faktem jest dobre prowadzenie i nawet ładnie to wygląda.
Podobno zmienione wtryskiwacze i jakieś modyfikacje z komputerem, dlatego na chwilę obecną nie ma się co za bardzo rozpisywać, chciałbym wstawić Audi na hamownię, co potwierdzi faktycznie ile jest KM i Nm i w jakim zakresie. Ale odczucie są pozytywne, bardzo dobrze się zbiera.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 10 sty 2018, 22:09

Wcześniej miałem zawieszenie - 60 /40 Mts-a,ale dla mnie okazało się za sztywne. Teraz mam założone sprężyny Eibacha - 35 /30 i teraz jest komfort jazdy oraz auto dobrze na tym wygląda.

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 10 sty 2018, 22:52

Ładny egzemplarz Ci się trafił okok Nawet kolor podobny do mojego

Mateusz_175
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: RJA Podkarpackie

Post autor: Mateusz_175 » 14 sty 2018, 22:07

Ładny Avancik wygląda na poszanowany egzemplarz :)
Fajnie wygląda na tym zawieszeniu.
Chętnie zobaczę wykres z hamowni :)

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Qesti » 16 sty 2018, 23:43

O widzę, że ktoś kupił tego avanta miałem ochotę go zgarnąć ale niestety się spóźniłem jak widać :P Powodzenia w modach :)

Hubert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:38

Post autor: Hubert80 » 20 sty 2018, 21:23

Pewne praca wykonane:
1. Uzupełnienie oświetlenia w tym wymiana lampek oświetlenia tablicy rej. z naprawą wiązki instalacji elektrycznej (nie są tanie w ASO)
2. Przykręcenie nowego bata anteny i montaż wzmacniacza (stopka anteny do wymiany, słychać szumy)
3. Wymiana końcowego tłumika (zamiennik) i przespawanie oryginalnej końcówki (w planach nowy wydech na zamówienie ze stali nierdzewnej od katalizatora do końca...może kiedyś)
4. Dokładne umycie i nawoskowanie lakieru (wosk Sonaxa koloryzujący i Turtle lekko ścierny, w planach glinkowanie)
5. Uzupełnienie brakującej osłony silnika

Pytanie przy takim obniżaniu samochodu (min. 40mm) przy jakim rozmiarze opony zostać?
Opony zimowe mam w oryginalnym rozmiarze tj. 195/65R15.
Na lato również będą felgi 15 calowe 7cali szerokości, pytanie jaki rozmiar opony założyć: 195/65R15? 195/60R15? 205/60R15? 205/55R15?

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 21 sty 2018, 01:25

Ja bym założył 205/60R15 205/55R15

Hubert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:38

Post autor: Hubert80 » 29 mar 2018, 22:05

Audi przeszło mały remont, nazwałbym to delikatną próbą reanimacji i przedłużenia życia:
- wymiana miski i uszczelki miski olejowej + nowy filtr oleju Champion i olej 5W40 Elf
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów Elring, reanimacja 1 szpiki z turbosprężarki + nowa szpilki i nowe śruby Elring (zestaw na turbo)
- wymiana uszczelniacza na wale korbowym Elring od strony skrzyni biegów
- wymiana zestawu sprzęgła Sachs, nowy wysprzęglik Delphi
- wymiana prawej poduszki silnika Swag
- wymiana końcówek kierowniczych Lemforder i śrub rzymskich Rouville (potrzebny demontaż całych drążków)
- wymiana tulei sanek Swag, wahaczy przód Delphi, łączników Moog i gum stabilizatora Swag. Sanki zostały odmalowane (niestety nie proszkowo).
- wymiana przegubów zewnętrznych GSP
- wymiana króćca wodnego Vernet (tylny) itd.
- płukanie układu chłodzenia Prestone, teraz jeździ na płynie 1/2 płynu na ok. -40 st. + 1/2 wody destylowanej. Po świętach zmiana na płyn z koncentratu VW G13.

Jeszcze kąty pochylenia kół trzeba ustawić i kierownica lekko krzywa. Dodatkowo jeszcze górne mocowania. Przy okazji serwis hamulców.
Jak to w samochodzie z takiego rocznika, trzeba wyprowadzić to czego nie zrobił poprzedni właściciel.

Mateusz_175
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: RJA Podkarpackie

Post autor: Mateusz_175 » 31 mar 2018, 23:52

Nigdy mi się czarne alufelgi nie podobały - giną w samochodzie i wyglądają "nijako".

Co do mechaniki - przechodziłem ostatnio podobny serwis ale za to teraz sama przyjemność z jazdy gdy nic się nie tłucze w zawieszeniu :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 kwie 2018, 09:08

Takie reanimacje to ja lubie , a nie tam gadanie , że pojdzie na sprzedaż bo nie opłaca się robić.

Teraz trochę avanta reanimuję , bo coś biegi ciężko zaczęły wchodzić , skończy sie na wymianie skrzyni na EEN , plus tarcza sprzęgła kevlar , od razu całe zawieszenie z przodu zostanie zrobione , po zdjęciu sanek wyszło, że jeden sworzeń jest bardzo mocno zużyty , w tylnich tulejach sanek , to ręcznie obróciłem metalowe tulejki i wyjąłem je , oczywiście ktoś wstawił je od niemieckiego renomowanego producenta firmy Topran ( Hans Pries )

Megster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 07 lut 2008, 22:15

Post autor: Megster » 01 kwie 2018, 09:33

Hubert80 pisze:Jeszcze kąty pochylenia kół trzeba ustawić i kierownica lekko krzywa. Dodatkowo jeszcze górne mocowania. Przy okazji serwis hamulców.
Jak pojechałem na geometrię (do dosyć dobrego zakładu), to panowie stwierdzili, że trzeba wymienić prawą zwrotnicę (musi być lekko skrzywiona), bo nie idzie ustawić prawego przedniego koła. Do tego drążki kierownicze, bo chyba nikt ich nigdy nie wymieniał. Dodam, ze przy ustawianiu, palnik był w użyciu, bo wiele rzeczy było zapieczonych na amen.

Z innych rzeczy, to w silniku zostały zrobione głowice i uszczelnienie Po tysiącu kilometrów, silnik jest nieprzyzwoicie czysty :)

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 01 kwie 2018, 15:50

Mateusz_175 pisze:Nigdy mi się czarne alufelgi nie podobały - giną w samochodzie i wyglądają "nijako".
Zgadzam się z przedmówcą, trochę tu giną ale jeśli autor tematu zrobiłby tu smoked front, grill na czarno to ten minus przerodziłby się w wielki plus - czarny bandzior okok Byłoby spójnie.

Hubert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:38

Post autor: Hubert80 » 29 kwie 2018, 13:28

Pomiar dokonany 27 kwietnia 2018r.
Moc: 134-136 KM przy 3750-3850 obr/min.
Moment obrotowy: 341 przy 2200 obr/min.
Duże zadymienie przy 4000 obr./min.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl