[B3 2.0 16V 6A] zbyt wysokie ciśnienie oleju, po rozgrzaniu
[B3 2.0 16V 6A] zbyt wysokie ciśnienie oleju, po rozgrzaniu
Witam, Mam audi 80 b3 2.0 16v 6a. Ostatnio zmontowałem auto po naprawie głowicy i powstało kilka problemów których wcześniej nie miałem.
1. po osiągnięciu temperatury wody w okolicy 50-60 stopni auto zaczyna rzucać na obrotach aż w końcu gaśnie, gdy jest odpalony i dodam lekko gazu po odpuszczeniu pada. Dodam, że po odpaleniu na zimnym silniku trzyma w miarę równe obroty ale czasem potrafi trzymać 2tyś.
Dolot szczelny, nowe świece, podmieniane przewody WN, czujnik temp wody w głowicy pokazuje dobre oporności, wszystkie wiązki przewodzą prąd tak jak należy. Mam gaz ale problem mam na benzynie, na gazie znacznie łatwiej mu się pracuje
2. Zbyt duże ciśnienie oleju, po odpaleniu auto ma ponad 5 barów przy około 2tyś obrotów potrafi pokazać ponad 6. Mierzone w miejscu czujnika ciśnienia oleju przy podstawie filtra oleju, i w głowicy w miejscu czujnika nad kolektorem wydechowym. Poza zdjęciem głowicy w temacie oleju to wymieniłem tylko filtr oleju z olejem, i wyczyściłem wszystkie rurki od odmy razem z separatorem.
Macie jakieś pomysły, bo niestety moje się kończą...
Czy jedna sprawa może być powiązana z drugą? czy pośrednie koło od rozrządu napędza pompę oleju i jego ustawienie może mieć jakiś wpływ na ciśnienie oleju? Jak wcześniej robiłem rozrząd ustawiłem je tak jak teraz i było ok.
1. po osiągnięciu temperatury wody w okolicy 50-60 stopni auto zaczyna rzucać na obrotach aż w końcu gaśnie, gdy jest odpalony i dodam lekko gazu po odpuszczeniu pada. Dodam, że po odpaleniu na zimnym silniku trzyma w miarę równe obroty ale czasem potrafi trzymać 2tyś.
Dolot szczelny, nowe świece, podmieniane przewody WN, czujnik temp wody w głowicy pokazuje dobre oporności, wszystkie wiązki przewodzą prąd tak jak należy. Mam gaz ale problem mam na benzynie, na gazie znacznie łatwiej mu się pracuje
2. Zbyt duże ciśnienie oleju, po odpaleniu auto ma ponad 5 barów przy około 2tyś obrotów potrafi pokazać ponad 6. Mierzone w miejscu czujnika ciśnienia oleju przy podstawie filtra oleju, i w głowicy w miejscu czujnika nad kolektorem wydechowym. Poza zdjęciem głowicy w temacie oleju to wymieniłem tylko filtr oleju z olejem, i wyczyściłem wszystkie rurki od odmy razem z separatorem.
Macie jakieś pomysły, bo niestety moje się kończą...
Czy jedna sprawa może być powiązana z drugą? czy pośrednie koło od rozrządu napędza pompę oleju i jego ustawienie może mieć jakiś wpływ na ciśnienie oleju? Jak wcześniej robiłem rozrząd ustawiłem je tak jak teraz i było ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ciśnienie tak do 7 barów wydaje się normalne szczególnie na zimnym silniku. Czasem jak jest zbyt duże ciśnienie to zbyt mocno rozsuwają się hydropopychacze i przez to niedomykające się zawory dają efekt odprężnika i silnik gaśnie.
Nie ma różnicy dla pompy oleju jak ustawisz wałek pośredni. Jedynie w silnikach gdzie jest z niego też napędzany aparat zapłonowy trzeba go ustawiać we właściwej pozycji bo inaczej przestawi się aparat zapłonowy.
Nie ma różnicy dla pompy oleju jak ustawisz wałek pośredni. Jedynie w silnikach gdzie jest z niego też napędzany aparat zapłonowy trzeba go ustawiać we właściwej pozycji bo inaczej przestawi się aparat zapłonowy.
załącze film z pomiaru ciśnienia oleju,pod wirczór ale nie miałem tak, że po odpaleniu na zimnym wkaźnik w środku uciekał poza skale Ciśnienie jest tak duże, że uszczelka od filtra oleju przepuszcza. Silnik zdrowy, przed zdjęciem głowicy miał kompresje 13-13,5. Filtr to nowy filtron. olej wlany taki sam co był wcześniej texaco 10w40. Co do wolnych obrotów na ciepłym to najzwyczajniej ich nie ma. Rozgrzewa się trochę i pada. Ciśnienie oleju spada ale muszę sprawdzic do jakiej wartości dokładnie coś w granicach 3,5.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
to zawór w pompie oleju się zblokował... wlej engine flush, niech pochodzi pół godziny na wolnych (jak je już zrobisz) może puści.... ale nie jeździj tak.
[ Dodano: 2018-01-29, 12:14 ]
a jak się stosuje engine flush to musisz postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
to jest pokłosie braku systematycznych wymian oleju, przede wszystkim.
[ Dodano: 2018-01-29, 12:14 ]
a jak się stosuje engine flush to musisz postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
to jest pokłosie braku systematycznych wymian oleju, przede wszystkim.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
sebek3140, temat opisywany https://audi80.pl/topics75/b4-20-ab ... 104359.htm podejrzewam że u ciebie podobnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pod względem budowy są takie same. Tylko te od mniejszych silników mają mniejsze "niższe" wirniki. Część dolna z tym zaworkiem jest taka sama. Nie wiem czy też wałek napędowy nie różni się pomiędzy silnikami, które miały aparat zapłonowy w bloku a 16V i 1.8T, które nie mają aparatu zapłonowego w bloku.sebek3140 pisze:że pompy z tych silników są takie same?
Ta niżej chyba jest od 16V a wyżej 8V.
dzięki za zdjęcie, niestety do pompy mogę się dobrać dopiero w przyszły weekend, a macie jakieś pomysły na naprawe wtryaku? lub komu to zlecić w okolicach Piaseczna/warszawy?
[ Dodano: 2018-03-05, 10:53 ]
odgrzebuje temat ale walka nadal trwa... sprawdziłem pompę, ładne chodzi, nie przycina się i nie ma żdnych dziwnych luzów. Wymieniłem przy okazji jeszcze filtr oleju i teraz po odpaleniu ma 5bar, a po nagrzaniu do 70 stopni trzyma 4,5bar i nic się nie zmienia. To chyba nadal za dużo?
[ Dodano: 2018-03-05, 10:53 ]
odgrzebuje temat ale walka nadal trwa... sprawdziłem pompę, ładne chodzi, nie przycina się i nie ma żdnych dziwnych luzów. Wymieniłem przy okazji jeszcze filtr oleju i teraz po odpaleniu ma 5bar, a po nagrzaniu do 70 stopni trzyma 4,5bar i nic się nie zmienia. To chyba nadal za dużo?