[B3 1.8 PM] Trzęsie samochodem na luzie
[B3 1.8 PM] Trzęsie samochodem na luzie
Witam. Moją audiczką trochę trzęsie gdy stoje na luzie z odpalonym silnikiem. Znaczy podczas jazdy też delikatnie to czuć szczególnie na równej nawierzchni ale najbardziej na postoju daje sie to we znaki. Nie wiem czy to normalne dla tego samochodu, dzieje sie tak zarówno na pb jak i lpg. Obroty utrzymuje w miare stabilnie na poziomie okolo 900. Co moze być tego przyczyną?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz czy nie masz rozerwanej "podstawy gaźnika" czyli gumy łączącej wtrysk z kolektorem ssącym oraz gumowe kolanko łączące przewód serwa hamulcowego z kolektorem. Zobacz też czy nie masz obłamanego króćca przy zaworku zwrotnym serwa.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 12:06 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Zielony jestem . Juz sie biore za naprawę
[ Dodano: 2018-01-20, 13:56 ]
Ogarnąłem to kolanko i nadal nierówno chodzi
[ Dodano: 2018-01-29, 21:35 ]
Wracając do tematu zapomniałem o tej "podstawie gaźnika". Jak zdiagnozować czy jest uszkodzona? Będzie to widać z zewnątrz gołym okiem? Mam rozumieć że muszę zdjąć tylko obudowe filtra powietrza i będzie wszystko widać. Czytałem troche o tym i wszystko wskazuje na to że mam gdzieś nieszczelność w kolektorze ssącym. Nierówna praca silnika, takie nieregularne pykanie z wydechu (jak na tym filmie ) i czasami strzały jakby resztki paliwa spalały się w wydechu. Chce wykluczyć możliwość z tą podstawą gaźnika zanim zaczne sie martwić zdejmowaniem kolektora ssącego. Myślałem jeszcze nad wymianą świec ale co by się nie działo to i tak wymienie je wraz z filtrem powietrza bo nie wiadomo jak dawno poprzedni właściciel to wymieniał i czy w ogóle świece nie są jeszcze fabryczne
[ Dodano: 2018-01-20, 13:56 ]
Ogarnąłem to kolanko i nadal nierówno chodzi
[ Dodano: 2018-01-29, 21:35 ]
Wracając do tematu zapomniałem o tej "podstawie gaźnika". Jak zdiagnozować czy jest uszkodzona? Będzie to widać z zewnątrz gołym okiem? Mam rozumieć że muszę zdjąć tylko obudowe filtra powietrza i będzie wszystko widać. Czytałem troche o tym i wszystko wskazuje na to że mam gdzieś nieszczelność w kolektorze ssącym. Nierówna praca silnika, takie nieregularne pykanie z wydechu (jak na tym filmie ) i czasami strzały jakby resztki paliwa spalały się w wydechu. Chce wykluczyć możliwość z tą podstawą gaźnika zanim zaczne sie martwić zdejmowaniem kolektora ssącego. Myślałem jeszcze nad wymianą świec ale co by się nie działo to i tak wymienie je wraz z filtrem powietrza bo nie wiadomo jak dawno poprzedni właściciel to wymieniał i czy w ogóle świece nie są jeszcze fabryczne
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
najczęściej widać to gołym okiem ale pewnie nie zawszeciemny11 pisze:Jak zdiagnozować czy jest uszkodzona?
Najczęściej takie objawy powoduje nieprawidłowy skład mieszanki. Próbowałeś zrobić reset kompa? Ostatnio znajomemu w abt ustawiałem bo miał też takie pyrkanie z tłumika i wystarczyło gaz ustawić dobrze. Ale o tym pisane było już setki razy.
No właśnie złapałem za obudowe filtra powietrza i zacząłem nim ruszać powoli na wszystkie strony no i gdy przegne go w jedną strone to obroty tak jakby spadają i trzesie bardziej silnikiem, jest też miejsce na które ciężko trafić gdzie obroty tak jakby delikatnie rosną. Czy to oznacza że podstawa gaźnika do wymiany? Niestety naocznie jej nie zbadałem dokładnie bo od strony silnika praktycznie nic nie widać bez zdjecia obudowy filtra ale po przeciwnej stronie wygląda ok
W takim razie wymienie ją w sobote. Mam nadzieję ze bez problemu w sklepie dostane. Przy okazji ogarne przewód paliwowy bo widzę że cieknie benzyna gdzieś przy wtrysku przy obejmie. Są jakieś trudności przy wymianie podstawy czy tylko ściągam obudowe filtra, odkręcam cały zespół wtryskowy (tam chyba cztery śruby), odchylam to wszystko na bok i podkładam nową podstawe, przykręcam ją a potem do niej wtrysk?